Conferinta Mediafax doar pentru OCHI

Publicitatea este in Romania o breasla mica si foarte, foarte activa. In spiritul acestei idei, ultimul racnet in domeniul animarii spiritului in dezbateri publice il reprezinta conferintele, eventual cu invitati straini.

Cele cateva trusturi de presa precum si cele cateva companii specializate organizeaza la greu conferinte pe diferite teme de interes actual, din diferite categorii de media.
De exemplu Marti 20.05 a avut loc la Clubul Taranului Roman o conferinta din ciclul “Mediafax Talks” ce a avut ca subiect masurarea audientelor pe diferite canale media..
Interesanta ideea, desi nu foarte noua, laudabil interesul catre gasirea unui mod cat mai transparent de calcul al campaniilor.

In sala lume buna, cum spuneam publicitatea in Romania inseamna o breasla mica, ca sa-l citez pe Dinica “doar cateva mese”.
Cea mai reusita si documentata prezentare am vazut-o in cadrul sesiunii de masurare a outdoorului, sustinuta de David Strnad.
David Strnad este Executive Managing Director, senior analyst and shareholder of MGE DATA spol. s r.o. Prezentarea s-a numit „GPS Out of Home Audience Travel Survey – Technologies and Benefits”.

Daca vreti insa un motiv de intristare, valabil cand discutam despre toate aceste variante de masurare a audientelor pe diferite canale media, acesta provine din faptul ca omul-subiectul masuratorii – este asimilat ca avand doar OCHI.
Este cat se poate de hilar, pana si titulatura de AUDIENTA te duce cu gandul catre un alt simt – AUZ. In fapt nici pomeneala de asa ceva.

Sa facem urmatorul exercitiu: Sa zicem ca fac parte din esantionul de cetateni cu un modul GPS in buzunar si cu ajutorul meu se masoara impactul unei anumite campanii. Cand voi ajunge in raza de actiune a unui anumit panou inseamna ca softul m-a numarat ca atins. Daca, insa, exact in clipa aia vine o Salvare cu sirena activa sau ma claxoneaza vreun „nervos” mai credeti ca mai am eu chef sa ma uit dupa panouri?

E aberant, e de-a dreptul aberant ca nu se ia in calcul ca omul are senzatii si inregistrari nu numai pa Vaz ci si pe Auz si poate chiar Miros, indiferent ca-i pe strada, in galerii comerciale sau in sala de cinematograf. Astfel, toate aceste metode statistice de masurare a impactului sunt pur si simplu „in aer” !
Omul este o „instalatie” complexa si stimulabila senzorial pe cel putin 5 cai. Masurarea impactului trebuie facuta in context pentru ca daca masuram doar ce se intampla pe Vaz obtinem niste date complet false !

Pe oamenii astia chiar nu-i ajuta NASU’ ! (cred ca nici LIMBA)

Categorii:Outdoor