Cum ar putea sa ne atinga publicitatea

Recent am citit in Business Magazin un articol despre cum ar putea influenta haptica industria de divertisment prin crearea hologramelor tactile. Cateva scenarii posibile includeau filmul Matrix, la a carui vizionare am putea avea iluzia tactila a salturilor lui Morpheus, sali dotate cu echipamente haptice, adica simulatoare bazate pe o tehnologie care reproduce artificial conditiile de presiune, temperatura, vibratii precum si alte componente senzoriale, pentru cei care vor sa-si ia permis auto si multe altele.

Hai sa vedem totusi ce e haptica sau haptologia, pentru ca sigur nu vreti intelege prea multe din clipul asta. Specialistii spun ca avem de-a face cu o reinventare a interfetei dintre computere si utilizatori. Toate calculatoarele zilei de astazi functioneaza pe principiul simplu ca utilizatorul este expus fluxului de date prin intermediul vazului. Cand scriem un document, folosim tastatura pentru introducerea datelor si controlam rezultatul pe un monitor. Acelasi lucru il fac programatorii, designerii, arhitectii, controlorii de zbor si oricine foloseste dispozitive de tehnologia informatiei. Presupunerea de baza a haptologiei ca ramura de cercetare este ca experienta si nivelul de interactiune a utilizatorilor cu lumea datelor virtuale ar putea fi dramatic imbunatatite prin intermediul unei interfete duble: vizual-tactila.

Pana cand advertisingul va pune mana si pe aceasta tehnologie, trebuie sa stiti ca Immersion, o companie din San Jose (California) a anuntat de curand crearea unui dispozitiv haptic prin care cei care fac cursuri de infirmieri sanitari pot dobandi deprinderea de a executa corect o injectie intravenoasa prin simularea conditiilor tactile ale operatiei in camp virtual.

Pe viitor, ramane de vazut cum putem “atinge” reclamele. Cert e ca pana nu suntem un public captiv, va fi greu ca publicitatea sa ne prinda descoperiti pe teritoriu tactil. Prima idee care-mi vine sunt reclamele difuzate la cinema…dar daca va simtiti inspirati astept un comment mai jos.