Marketing Experential, de la concept la punere in practica

Zilele trecute am raspuns unui ziarist pentru un articol referitor la marketingul experential.

Ocazie buna pentru mine sa reiau o tema care ma intereseaza in mod special, si anume “publicitatea care te atinge multisenzorial”.

Cel mai important aspect al marketingului experential e ca ajuta la crearea unei experiente memorabile pentru consumator, prin mixul de “canale” video, audio sau olfactiv.

Ne plac vocile oamenilor precum si o gramada de sunete ispititoare, tentante. Memoram mirosuri, arome, fara posibilitatea de a le analiza (de exemplu aroma puiului prajit, plutind in jurul anumitor zone din supermarket).

In plus, creierele noastre sunt atrase instinctiv de MISCARE !

Prin urmare, daca vreti sa va angajati audienta cat mai motivat, „bombardati”-o multisenzorial, de preferat, binenteles, intr-un context adecvat (memoria este dependenta de context).

Insa ceea ce este aproape imposibil fizic si in nici un caz eficient economic, e faptul ca nu se poate aduna intregul public dorit de client la un singur eveniment. Ar trebui sa aduceti mesajul in mod eficient unei audiente restranse, compusa din „lideri relativi” si/sau formatori de opinie.

Aceasta audienta restransa trebuie sa fie formata din celebritati, jurnalisti, vedete mondene, persoane „conectate” (bloggeri, de exemplu), „vanzatori” (oameni care sunt dispusi sa-i convinga pe altii sa incerce diferite lucruri noi).

Acesta este conceptul fundamental de Marketing Experential. Insa cum este el pus in aplicare depinde de fiecare in parte, de imaginatia si resursele celor doi jucatori: clientul si agentia.