Aprilie, o luna de inovatii in marketing

Luna aprilie nu a fost neaparat una a pacalelilor, ci dimpotriva, a unor mari adevaruri si inovatii in materie de marketing. In lume s-au intamplat destule lucruri care ne dau un hint spre ce se indreapta comunicarea in anii ce urmeaza. 3 cuvinte cred ca definesc cel mai bine noua directie mondiala in comunicare, iar acestea sunt: mobile, mobile, mobile. Asa ca hai sa vedem ce s-a intamplat prin lume.

Texanii isi comanda cafeaua prin Twitter

Compania Groundz Coffee ofera sansa clientilor sai de a-si comanda ceasca lor de cafea printr-un post pe Twitter. Proprietarul companiei spune ca numarul clientilor s-au dublat de cand a introdus aceasta idee. Probabil va aduceti aminte de Baker Tweet de acum 2 saptamani, sunt curios cand va aparea si la noi cineva care sa implementeze ceva asemanator.

Madrilenii cumpara Coca prin sms

Agentia de media Universal McCann a realizat un megaposter interactiv pentru Coke Zero care s-a dovedit a fi foarte benefic pentru brand. Un bloc aflat in constructie a fost acoperit in totalitate cu un poster care imita foarte bine un automat de cafea. Pe poster era afisat un numar de telefon la care spaniolii puteu sa trimita un sms care sa contina cuvantul “Zero”. Drept recompensa, ei primeau un cod cu care puteau obtine gratis o sticla de Cola.

Olandezii isi urmeaza telefonul ca sa gaseasca ATM-ul

ING Wegwijzer este o aplicatie pentru telefoane, care permite utilizatorilor sa gaseasca cel mai apropiat ATM. Pentru asta, aplicatia se foloseste de camera foto a telefonului si de dispozitivul GPS. Utilizatorul trebuie sa aleaga una din setarile camerei si sa il pozitioneze ca si cum ar face o fotografie. Aplicatia afiseaza imediat peste acea fotografie care e drumul cel mai rapid spre un ATM din apropiere.

Londonezii isi trimit content de pe Facebook pe telefon prin MMS

Fun Text, un provider de mobile messaging, a dezvoltat o functie care permite utilizatorilor sa trimita content de pe Facebook prin MMS. Astfel se pot trimite animatii, video-uri si cadouri virtuale.

Danezii isi pot vizualiza Lego-ul direct in magazin

In Copenhaga continutul cutiilor de Lego sunt aduse la viata in 3D inainte de a fi cumparate, prin intermediul unei companii din Munchen, pe nume Metaio. Cum functioneaza: daca fixezi camera unui telefon mobil pe o cutie de Lego, pe telefon iti va aparea o animatie care iti arata cateva combinatii 3D pe care le poti face cu bucatile de Lego. Noile pachete, cunoscute sub numele Digital Box, sunt asteptate sa intre in magazine in toamna.

Pana una alta, sunt curios ce ne asteapta la cea de-a doua editie Mobile Marketing Conference, pe 13 mai.