Posterele vorbitoare, un nou trend in advertising?

Cand publicitatea e in criza din punct de vedere financiar, ideile se inmultesc. Semn ca creativitatea nu tine intotdeauna cont de bani. Ca dovada, ultima trasnaie dezvoltata de niste taiwanezi: postere vorbitoare.
Aceste postere ar urma sa “vorbeasca” prin intermediul unor boxe de hartie incorporate, relateaza editia online Campaign UK, citata de IQads.

“O companie din Taiwan, Industrial Technology Research Institute (ITRI), a dezvoltat o tehnologie care ii permite sa construiasca boxe din hartie. ITRI va dezvalui noul concept in cadrul unei expozitii din Taipei, unde va afisa un banner urias, din interiorul caruia se vor auzi acorduri muzicale, prin boxele de hartie. Cercetatorii ITRI au declarat ca intentioneaza sa produca boxe de diferite marimi si ca spera sa atraga companiile de film care pot opta in campaniile de promovare pentru postere care redau coloana sonora a filmelor lansate”.

La noi, din ce stiu, in momentul asta, singura forma de media neconventionala care aduce cat de cat cu aceste postere vine de la MVcom, si ma refer aici la panourile mobile cu sunet.

Mai jos, un scurt exemplu despre cum ar putea sa arate intr-un viitor foarte indepartat posterele vorbitoare, momentan aflate la stadiul de gluma pe net:)

6 răspunsuri »

  1. Ideea mi se pare foarte buna, e ceva nou si interesant! Daca sunt realizare corect si calitativ ar putea avea un impact uimitor asupra oamenilor, fiind inevitabil cand treci pe langa o asemenea reclama sa nu privesti la ea. prin aceasta metoda de advertising iau cunostinta de existenta produselor nu doar utilizatorii concreti, ci si posibilii utilizatori care sunt nehotarati sau convinsi insuficient de caracterele produselor care au fost mai putin promovate prin alte metode.

  2. Mie unul mi se par cam agresive. Nu mi-ar placea sa trec pe strada si sa se apuce Rambo sa urle la mine din senin.

  3. @ Ioana,

    Corect, eficienta se vede pe toate categoriile de produse si nu doar pe cele de tip „impulse”, a caror achizitie se determina pe ultima suta de metri pana la raft.

  4. @ Horea,

    Cat crezi c-ar putea sa fie de agresive niste boxe de hartie ? In plus, consumatorul este in miscare fata de ele. Daca reclama-i este „ostila” n-are decat sa plece de-acolo. Nu crezi ?

  5. Atunci cand stai si astepti autobusul in statie, nu esti in miscare fata de reclama din statie si nici nu ai chef sa pleci, doar ca sa nu-l mai auzi pe unu povestindu-ti ce bine e sa bei Heineken, sa vorbesti X minute gratuite la Vodafone sau sa-ti lipesti proteza cu pasta Corega.

  6. @ Horea,

    Intr-un fel sunt de acord cu tine. In statie, insa, timpul mediu de asteptare e totusi de ordinul minutelor. In plus, astfel de postere sunt active doar in clipa in care senzorii lor de miscare, de regula in infrarosu, sesizeaza public pe o anumita raza.
    Pe langa asta, puterea difuzoarelor este redusa sau mai exact adaptata sa nu depaseasca un anumit nivel fonic.