Cum pot profita brandurile de industria manga

Chiar daca premierul Japoniei are planuri pentru un muzeu manga, asta nu inseamna neaparat ca manga s-a invechit si locul ei e doar intr-o expozitie. Dimpotriva, ramane una din cele mai puternice forme de entertainment in Japonia, acoperind aproape toate grupele de ani si toate clasele sociale.

Toata industria manga valoreaza in Japonia aproximativ 4 milliarde de dolari, iar pietele pentru manga se extind din ce in ce mai mult in tari precum Franta, Statele Unite, China, Singapore si altele. Asa ca nu ar trebui sa ne mire daca marketerii s-au gandit sa profite de acest lucru, incercand sa construiasca povesti manga in jurul brandurilor.

ad_manga

Manga nu mai e de mult doar in varianta print, au inceput deja sa apara romane manga pentru mobil, ceea ce il face intr-adevar un „mediu mainstream”, dupa cum declara Dave McCaughan, Asia-Pacific strategic planning director at McCann Worldgroup.

Despre cum s-au folosit publicitarii de manga pentru a-si insera brandurile in lumea desenelor animate pentru copii si mai ales, adulti, in articolul foarte interesant de aici.