Incep electoralele. Si ce daca?

Un tip prezentabil cu figura inteligenta, tinuta clasica sau sport in functie de audienta, un line de tipul “fac/dreg” si zece, douazeci de panouri prin oras. Cu cat mai diverse formatele, cu atat mai bine. Iata ca am descris in cateva cuvinte modelul tipic de campanie electorala OOH in Romania. Nu e nevoie de alta sustinere sau conectare cu realitatea.

Si pana la urma ce-i REALITATEA asta? Nu-s cumva mai importante PERCEPTIILE?

Pe de alta parte, fara sa fi insistat in vreun fel in acest sens, am avut ocazia sa aflu ca e foarte greu sa fii politician cinstit in Romania de-acum. Exista cumva un soi de prezumtie de VINOVATIE asupra oricui se vrea implicat in destinul politic al comunitatii. Intr-unele cazuri s-a nascut pe buna dreptate ideea asta dar daca generalizam mereu oare ne vom mai ridica vreodata din mocirla asta?

Si-uite asa ne spunem revenind in bucla: Brucan a fost un optimist utopic, cu aia 20 de ani ai lui!

In contextul asta anunta sa se deruleze de peste cateva zile incolo, o noua campanie electorala. Oameni plictisiti, neatenti, frustrati si mai presus de toate tristi, vor fi din nou bombardati cu diverse declaratii, angajamente, blabla-uri. Bombardamentul va fi si OOH. Probabil insa ca mult mai slab ca de obicei. Nici in campania trecuta nu s-a exagerat, nu vad de ce s-ar exagera de data aceasta.

Mi-as dori sa gresesc si din prilejul electoral de-acum organizatiile si partidele sa faca ceva cu totul special, comunicarea sa depaseasca banalul si realizarile sa fie demne de premii. Din pacate in politica din Romania ducem lipsa de BRANDURI. N-avem niciunul solid care sa merite investitii in comunicare, asa ca…

Raman deocamdata la parerea mea ca executiile electorale din campania de-acum vor fi majoritatea niste “MUST-uri” facute “pe genunchi” in ultima clipa, care doar sa bifeze declinarea.