Caterinca in impas

Nu m-as fi gandit niciodata ca poantele pot fi functie de starea natiunii.

Da, uite Bogdan Naumovici pretinde si cumva pe buna dreptate, intr-un articol din ZF, ca o economie functionala isi va permite sa investeasca mai mult in publicitate, sansele crescand serios ca spoturile sa fie ceva mai creative, fara sa se limiteze la a descrie caracteristici de produs.

“Creativitatea spoturilor publicitare a scăzut destul de mult în ultimii 3-4 ani şi asta pentru că majoritatea clienţilor, în vremuri dificile economic, au ales mai degrabă rutele sigure, lipsite de îndrăzneală. Nu numai pentru brandurile pe care le gestionează, ci în primul rând pentru locurile lor de muncă. Nimeni n-a mai vrut să-şi asume o decizie curajoasă”, spune seful 23 Communication Ideas.

naumovici2

Naumovici pretinde ca anumiti clienti chiar isi mascheaza deciziile, cu tot felul de focus grupuri, facute cu consumatorii.

Acum, consumatorii probabil ca se dau in vant dupa “caterinca” atator spoturi premiate si recunoscute, ce poarta semnatura creativului de la 23. Din pacate insa, nu-i mai intreaba nimeni despre asta…

Prin urmare, pentru ca si clientii sunt oameni, eventual cu rate pe la banci sau cu alte angarale, aleg s-o lase mai pe “chill” cu poantele, mai subtiaza emotiile si-uite-asa comunicarea devine terna, desi rutele sunt mult mai putin riscante.

“Dacă situaţia economică se va menţine sau se va înrăutăţi, mă aştept să văd spoturi care arată din ce în ce mai rău şi care comunică din ce în ce mai raţional- bazat pe fapte”, conchide Bogdan Naumovici.

Cu-alte cuvinte, urmeaza sa tot vedem adaptari romanesti ale spoturilor regionale, s-a terminat cu spoturile cu buget de “film artistic”. Cam asa as traduce eu tot ce-a zis Bogdan. In acest context ma ingrijoreaza un lucru, daca TV-ul va fi atat de constrans din punct de vedere al creativitatii de continut, cat de “constipate” vor fi declinarile pentru celelalte medii si cat de in pripa se va comunica acolo?!

Daca 2013 va fi un an in care se va comunica heirupist si “la plezneala” pentru a se salva din cand in cand niste cifre, ma gandesc ca va fi obositor pentru noi toti!