Congresul Studentilor la Comunicare, un experiment reusit

Saptamana trecuta am fost invitat ca speaker la Congresul National al Studentilor la Comunicare. Am sustinut prima Conferinta numita „Introducere in Brand Experience” alaturi de Razvan Matasel, Managing Partner @ Arsenoaiei & Matasel si de Adrian Paculea, Division Director @ Mercury 360 Communications. Am incercat sa evitam cliseele unei conferinte clasice pe baza de Power Point, asa ca ne-am avantat toti trei intr-un demers cu-devarat experimental.

In cuvinte cat se poate de simple am incercat sa prezentam modul in care consumatorul poate interactiona cu brandul, asa incat experienta lui sa fie una memorabila. Am punctat cu exemple, putina teorie si cu experimente la fata locului.

58161_10151404548578616_1324882441_n

Primul dintre ele a venit in primele 10 minute de conferinta. Era 10 dimineata si simteam ca imi trebuie un trigger prin care sa trezesc  cei aproximativ 200 de studenti din audienta, considerand ca cel mai bun mod de a face asta e sa interactionez cu ei.

Cat de important e gustul pentru a crea memorabilitate? Ce amintiri iti trezesc anumite arome din alimente sau bauturi si cat de importante sunt ele pentru relatia Brand – Consumator?

Cei 5 voluntari din sala, pe care i-am invitat sa ia parte la experiment, cred ca au gasit cel mai bun raspuns la aceasta intrebare. Dupa o portie scurta de mere coapte, legati la ochi, aproape toti au spus ca gandul le-a zburat instant la copilarie. La pachet cu povestile aferente. Poate i-a ajutat si piesa cantata de mine la chitara . Cert e ca participantii au intrat in joc, iar importanta gustului in branding si a felului in care acesta iti poate reactiva amintirile a fost demonstrata.

72540_10151404548528616_1132554700_n

Urmatoarele doua experimente cu public au demonstrat importanta simtului tactil si a mirosului in comunicare. Voluntarii din public au trebuit sa recunoasca brandul in cioburile unei sticle de Coca-Cola iar mai apoi, in timp ce dispozitivele turboScent (serviciu MVcom) imprastiau aroma de capsuni in sala, am explicat viitorilor oameni de marketing despre importanta comunicarii olfactive la raft si nu numai.

Nu voi detalia foarte mult experimentele, as vrea insa sa insist insa pe experienta. Mi-a placut sa fiu insotit de Matasel si Paculea, exemplele date de acestia completand fericit partea de “show” si interactiune cu oamenii din public. Am retinut filmuletul Samsung Shakedown sau Sounds of Hamburg, precum si felul in care s-a branduit locatia Serbarilor Timisoreana.

Cel mai mult mi-a ramas in minte insa, atmosfera placuta si interesul studentilor pentru neconventional. Multumim Prime, cei care au organizat totul, Adrianei Lungu – moderatoare (IQads) si tuturor studentilor curiosi din sala.

2 răspunsuri »