Experienta bate Concurenta

Am primit ieri de la o colega de birou videoclipul de mai jos si-am ras cu mare placere. M-a frapat buna dispozitie si deschiderea pentru show, in speta pentru un numar de karaoke, a unui cuplu american.

Nu vreau sa ma gandesc ca a fost ceva regizat 100%, desi numarul de camere implicate, te-ar impinge cumva catre o usoara indoiala in acest sens. Nu. Vreau sa mizez pana la capat pe improvizatie, prezenta de spirit si nu in cele din urma pe talent. Vreau sa ma gandesc ca acel cuplu, care a ajuns ulterior in emisiunea lui Jay Leno, este cat se poate de autentic si spontan.

Oricum, mai departe de umorul de situatii vreau sa va atrag atentia asupra experientei traite in direct de protagonisti si de intersectia multipla de medii din acest caz. O sa vedeti probabil ca videoclipul a fost vizionat de vreo 15mil. de ori. Cu siguranta ca acest produs are valoare si efect acum in era Social Media, insa indiferent cate suporturi media ar fi implicat, daca in actul respectiv nu era vorba de-o experienta consistenta, n-am fi discutat de-o asemenea amploare.

Tot despre experienta, de mai multe medii intersectate si despre umor e vorba si-n executia de mai jos, pentru Doncafe. Mi-a placut si asta, chiar daca nu mai face nimeni karaoke…

Atunci cand brandurile se tot pozitioneaza si repozitioneaza, cautand fervent diferentiatori, Experientialul capata o tot mai mare importanta, potentat substantial si de Social Media si de progresul tehnologiei care permite o mare apropiere a mediilor de consumator. Asta in timp ce Publicitatea “informativa” apune…

Creierul uman responsabil cu ceea ce si cine suntem, este un organ, de aproximativ 1500cc şi 6kg, conţine peste 100 de miliarde celule vii şi un milion de kilometri de trasee nervoase. Pare ca nu-i mare lucru, nu-i asa?

Ei bine, ar fi si mai “putin” daca n-ar exista neurotransmitatorii, acele substante miraculoase generate si prin expunerea la emotii. Cu ajutorul emotiilor suntem cu toţii interconectaţi. Neurobiologia a descoperit că însăşi structura creierului nostru îl face “sociabil”, prin urmare in procesul de Comunicare, ignorarea emoţiilor nu este niciodată o opţiune !

De altfel, aşa cum menţiona Antonio Damasio în “Eroarea lui Descartes”, “nu suntem maşini gânditoare care simt ci maşini simţitoare care gândesc …”

Concluzia: Experiential => Emotii =>Memorabilitate => Eficienta in Comunicare!