Viitorul suna bine…

Undeva in San Francisco, la-nceputul acestei luni un student a fost ucis in timp ce cobora din tren. Trist. Dar pana aici nimic atat de special pentru Universul American. Mult mai ciudat mi s-a parut insa ca, asa cum au aratat camerele de supraveghere, agresorul a fluturat pistolul de mai multe ori pe sub nasul oamenilor din vagon, mult prea absorbiti sa-si butoneze telefoanele.

Politia sustine ipoteza ca studentul a fost impuscat pana la urma, la-ntamplare…

transa urbana

Am studiat si povestit de multe ori despre ceea ce psihologii numesc “Transa Urbana” dar nu mi-am inchipuit ca lucrurile pot merge atat de departe cu instrainarea. Cred ca genul acesta de intamplari tragice, pentru ca banuiesc ca povestea din San Francisco nu are cum sa fie singulara, marcheaza inceputul unei noi ERE in comportamentul consumatorului.

Doamne, ce-mi “place” cuvantu’ asta! Consumator. Mi se pare atat de gol…

In fine, da. Consumatorii sunt tot mai mult asa, sigilati fata de exterior, fata de semeni, scufundati intr-o falsa realitate, pentru ca ce-i altceva Internetul decat locul unde poti trai adesea propriul basm.

Nu vreau sa credeti ca ma spal prea repede pe maini sau ca “nici gura nu-mi miroase”. Sunt convins ca acest context de-acum e opera noastra de mari specialisti in Marcomm si ca aceasta tendinta spre “sigilare” fata de exterior e o reactie naturala a oamenilor, care pur si simplu NU MAI SUPORTA!

O sa ziceti poate ca America-i mai de carton, asa… Da. Insa, daca va uitati bine o sa vedeti genul asta de comportament si-n Bucuresti. Sper sa nu par prea personal dar fiica mea pleaca de-acasa cu casti care-i sigileaza urechile si-i ofera un bass accentuat. Tot ea mi-a spus inca de-acum un an si mai bine ca ceea ce traim astazi reprezinta Victoria Masinii asupra Individului. N-avea inca 25 de ani atunci.

Ei bine, sa va vad dragi specialisti cum o sa comunicati unui astfel de CONSUMATOR, perspicace si ULTRA selectiv dar instrainat totodata. Viitorul suna bine?

Nu prea, nu-i asa?!