Povestind printre rafturi cu Iraida Paiuc, intr-un interviu la deschiderea JYSK din Theodor Pallady

interviu de Simona David

Joia trecuta a avut loc deschiderea magazinului JYSK din Theodor Pallady. Am trecut sa-i vedem in zi festiva, iar colega noastra Simona David a stat de vorba cu Iraida Paiuc, Sales & Marketing Manager JYSK.

Poza 1

S.D.: Vad ca-i multa lume in magazin dar daca tot am venit, poate dam o tura…

I.P.: Da, sigur, cu mare placere! Sa pornim, atunci….

Pentru ca noi suntem experti in sleeping/dormit, incercam pe cat posibil sa incepem traseul prin magazin cu sortimentul de perne, pilote, saltele.

S.D.: Aha.

I.P.: Ne place sa credem ca nu exista alt sortiment mai bun in Romania in acest domeniu. Iar in ceea ce priveste pernele si pilotele putem afirma cu siguranta acest lucru! Avem in magazin perne de la cele mai ieftine, care costa 5 lei, pana la cele de calitate superioara, cu preturi de pana la 400 lei. Acestea sunt de-a dreptul luxoase si contin 90% puf de gasca gri europeana !

M.C.: Noi nu am stiut brandul dvs. pana sa apucam sa lucram impreuna si ne-ntrebam oare de ce-ati legat comunicarea lansarii de aceste perne. Am vazut ca si-atunci cand v-ati lansat, ati adus in discutie pernele acestea, ati facut cadou perne. Probabil ca JYSK are o traditie in sensul asta.

Poza 2

I.P.: Da, da ! Misiunea JYSK este: „A great scandinavian offer within sleeping and living”. Cu alte cuvinte pentru noi este esential sa oferim clientilor produse care sa le ofere un somn cat mai bun.

M.C.: Adica, vreti sa-i culcati si pe romani fara probleme.

I.P.: Ha, ha, ha…. Normal, sa fie odihniti!

M.C.: Ha, ha… Conteaza daca sforaie?

I.P.: Preferam sa nu sforaie si de aceea dorim sa le asiguram un somn odihnitor cu saltele, pilote si perne de buna calitate si pentru toate preferintele.

M.C.: Aduceti atunci si-un pic de tehnologie si le puneti un dispozitiv anti-sforait in perne. Sau un anti-ecou, ca sa faceti mai multe doamne fericite. Daca domnii sforaie… Ok, am inteles, aveti traditie daneza pe zona asta.

I.P.: Asa este, firma JYSK a fost infiintata in Danemarca in ’79 iar in prezent functioneaza in 36 de tari. 19 dintre acestea fac parte din grupul JYSK Nordic, in 6 tari magazinele functioneaza sub alt brand – „Danisches Bettenlager” – iar restul tarilor functioneaza in regim de franciza. In Romania incepand de anul trecut firma opereaza direct, renuntandu-se la sistemul de franciza.

M.C.: Am inteles. Competitorii dvs. aici, care sunt?

I.P.: Competitorul nostru principal, la nivel de sortiment, e IKEA. Noi insa suntem foarte buni pe partea de sleeping si ca nivel de sortiment si ca dimensiune a gamei.

M.C.: Adica si ei au departament de sleeping dar la ei oamenii sforaie mai mult.

I.P.: Ha, ha, ha… Da, cu IKEA ne batem.

M.C.: Azi spuneti ca magazinul a fost plin?

I.P.: Da, a fost extraordinar, de dimineata am avut cozi pana la jumatatea magazinului.

S.D.: Poate si datorita OOH-ului mobil MVcom… Vin si sarbatorile…

I.P.: Da, da, cu siguranta! Frumoasa masinuta, masinuta plimbareata, am pus-o si pe pagina noastra de Facebook.

M.C.: Simona, mai lasa si tu astea! Cred ca Mos Craciunii astia au adus mai mult trafic. Din punct de vedere conceptual magazinul de-aici e special?

Poza 3

I.P.: Da, toate magazinele din reteaua noastra vor fi amenajate la fel ca acesta. Conceptul pe care-l vedeti aici este cel implementat in toate tarile unde activeaza JYSK Nordic: Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda, Polonia, etc…

S.D.: Sa mergem mai departe.

I.P.: Avem 9 categorii de produse, avem asternuturi de pat, articole pentru baie, saltele, mobila, articole de menaj, textile pentru casa, perdele, pilote si perne si in functie de sezon mai gasiti articole de Craciun sau articole pentru gradina.

Poza 5

M.C.: Inteleg. Banuiesc ca acum va concentrati efortul ca sa porniti bine categoria asta de articole pentru Craciun.

I.P.: N-avem un sortiment urias pentru Craciun dar totusi este unul foarte diferentiat, fata de ce gasiti in mod curent pe piata. Nu o sa vedeti multe articole pe care sa le gasiti si-n alta parte. Avem multe articole cu specific scandinav. O sa vedeti spiridusii/elf-ii acestia cu caciula rosie, care sunt cu specific danez si pe care i-am folosit foarte mult in sortimentul de Craciun. Avem si statuete, lumanari parfumate, ghirlande de pom, opritor de usa si fete de masa cu acesti elfi simpatici. Pe mine personal m-au cucerit si abia astept sa vina Craciunul…

S.D.: Aha. Sa le facem o poza.

I.P.: Sunt foarte draguti, dar sa mergem mai departe. Aici este gama de pernute decorative si paturi. Aceasta este preferata mea. E cea mai scumpa, dar este atat de placuta…

Poza 4

M.C.: Luati deciziile tactil, m-am prins. Serios!

I.P.: Am auzit ca la altii mirosul poate fi decisiv. Uite c-am ajuns in zona de mobilier. Setul acesta este unul exclusivist, se numeste Silkeborg si este din stejar masiv.

M.C.: Impletitura aceasta mi se pare interesanta.

I.P.: Este din frunze de banan.

M.C.: Banan?! Foarte tare, cred ca ar trebui sa spuneti povestea: unde si cum este facut acest mobilier, cui i-a venit ideea sa foloseasca stejar si impletitura din frunze de banan. Interesanta combinatie, oricum!

I.P.: La un moment dat, dupa ce ne mai relaxam si noi cu deschiderile de magazine, avem in plan acest lucru.

M.C.: A fost un galop pana acum, inteleg.

I.P.: Am deschis in 2 luni 9 magazine (7 in Romania si 2 in Bulgaria). Noi ne ocupam si de magazinele din Bulgaria in ceea ce priveste promovarea. A fost un efort foarte mare dar a fost totodata foarte interesant. Ne-am simtit recompensati de faptul ca este foarte agreat conceptul JYSK, iar clientii sunt incantati de produsele noastre. Primim destul de multe intrebari pe pagina noastra de Facebook de la clienti care abia ne asteapta in orasele lor si care vor sa stie cand si unde vom deschide noi magazine. Din fericire, de multe ori raspunsul este „foarte curand”.

Pe de alta parte, daca ne mai relaxam cu deschiderile noi, o sa putem face si putin PR, pentru fiecare articol sau gama. Avem multe materiale trimise in sensul acesta, de colegii din Danemarca.

S.D.: Am inteles. Dupa cum se vede si astazi aici, intelegem nebunia prin care ati trecut anul acesta, cu toate aceste deschideri.

I.P.: Un succes deosebit l-au avut la toate deschiderile, prosoapele. Uite de exemplu acesta, care este cel mai bun prosop din gama noastra, costa doar 10 lei. Cred ca s-au vandut in jur de 5000 de bucati la fiecare deschidere.

Poza 6

M.C.: Uite Simona, iar o oportunitate pentru comunicarea tactila. Noi avem o cercetare realizata foarte recent, care priveste comunicarea multisenzoriala.

I.P.: Eu stiu ca voi erati specialisti in comunicarea olfactiva, acum aveti in portofoliu si produse care se preteaza comunicarii tactile?

S.D.: Da, impreuna cu Starcom, care este una dintre cele mai mari agentii de media de la noi, am facut parte dintr-un grup de initiativa care a administrat o cercetare in care s-a investigat nu doar olfactivul ci si tactilul. Aceste doua simturi sunt in mod curent oarecum ignorate atunci cand vine vorba de comunicarea in masa. Din aceasta cercetare rezulta foarte clar ca reclamele OOH livreaza mai bine mesajul daca acesta este insotit si de o componenta tactila sau de una olfactiva.

I.P.: Pai nu e greu sa ai in outdoor o componenta tactila?

M.C.: Nu! Ganditi-va la o statie de autobuz de exemplu. Sau chiar la interiorul unui autobuz.

I.P.: Aha, inteleg!

M.C.: Sau poti sa ai mesaj tactil, declinat vizual clar binenteles, chiar pe un scaun sau pe un set de mai multe scaune intr-o sala de cinema. Si varianta aceea inseamna tot OOH.

S.D.: Inclusiv comportamentul de cumparare al consumatorilor devine favorabil unui brand care insoteste OOH-ul de componente multisenzoriale, chiar daca ulterior achizitia se realizeaza online. Studiul cuprinde si cateva informatii despre mediul rural.

M.C.: JYSK are magazinele in orasele mari dar o parte din populatia activa care contribuie la traficul din magazine, provine din comunele limitrofe, adica din zone rurale.

S.D.: Cu alte cuvinte din informatiile scoase la lumina de aceasta cercetare rezulta ca exista destui oameni din rural receptivi la o astfel de abordare neconventionala, centrata mai mult pe multisenzorial.

Poza 7


I.P.: In rural noi facem distributie de cataloage, acesta fiind acolo principalul mijloc de promovare.

M.C.: Cataloagele acestea ar putea fi insotite si de-un odorizant tematic…

S.D.: Noi am adus chiar acum sa-ti aratam cateva mostre de arome. N-avem ceva special, customizat pe o directie anume dar asta se poate aranja. Ne-am putea gandi la un cocktail parfumat care sa aiba tema principala Craciunul. Craciunul chiar miroase intr-un fel…

M.C.: Portocale & scortisoara, vanilie & nuca…

I.P.: Mar copt, vin fiert.

S.D.: Vin fiert, daca vrei! Ar putea sa creada lumea ca si vindeti asa ceva.

I.P.: Ha, ha, ha…

M.C.: Ma rog, pana la urma vinul fiert miroase a scortisoara, cuisoare si putina portocala. Deci, nimic extravagant. Am o ultima intrebare pentru dvs.: cum livreaza OOH-ul mobil MVcom pentru JYSK, ce beneficii credeti ca va ofera?

I.P.: Masinutele voastre ne aduc trafic, deoarece lucreaza pe un soi de proximitate extinsa, pe care pot s-o stabilesc si mai apoi s-o verific in timp real. Avem un cost bun pentru promovare atat vizuala cat si sonora si-n general suntem foarte multumiti!

M.C.: Ok, atat a fost. Vad oricum ca am ajuns din nou la usa. Va multumim pentru plimbare si pentru timpul acordat si ne bucuram ca sunteti atat de deschisi pentru proiecte inovative.

I.P.: Da, mie-mi plac foarte mult, doar prin inovatie continua poti fi diferit de concurenta si poti oferi clientilor experiente noi si placute. Si eu va multumesc si va astept la cumparaturi!

S.D.: Succes!

I.P.: Multumesc!