Dove: Frumoasa si Obisnuita

articol de Marian Costache

Care e momentul in care o femeie isi da seama daca e sau nu frumoasa? Numai ele stiu asta. Dove incearca acum, printr-un stunt viral, sa le grabeasca un pic, spunandu-le totodata ca frumusetea e de fapt o alegere destul de constienta, care trebuie uneori doar sa fie asumata, ca sa poata deveni reala.

pjimage

Mai multe usi duble ale unor cladiri din cateva orase mari ale lumii, San Francisco, Sao Paulo, Shanghai, Londra si Delhi au fost updatate cu semnele “Frumoasa” si “Obisnuita”. Dupa care s-a filmat totul, pentru a vedea pe ce usa prefera femeile sa intre.

Rezultatul e uimitor. Cele mai multe dintre femei au ales sa intre pe usa “Obisnuita” decat pe cea pe care scria “Frumoasa”, mai putin in cazul care ele erau incurajate de cineva apropiat sa treaca prin usa cu “F”.

Femeile fac mii de alegeri in fiecare zi. Cum ar fi, totusi, sa nu se uite pe ele insele?! Un studiu recent arata ca un procent covarsitor, de aproape 96%, dintre femei, nu folosesc cuvantul frumos, atunci cand se descriu. In mod aproape paradoxal parca, 80% dintre ele spun ca au totusi ceva frumos. Pornind de la aceste ganduri, Dove isi doreste ca tot mai multe femei sa constientizeze acea frumusete a lor  si sa si-o asume cat mai vizibil. Sunt prea multe femei neiubite asumat de mamele lor, pe vremea cand erau doar niste fetite?! Nu stim, poate ca e riscant sa ne bagam in asa ceva…

Oricum, e inca o campanie cu mesaj puternic din partea Dove, care ar putea sa ne dea de gandit despre felul in care ne vedem uneori in oglinda. Vezi aici o campanie mai veche Dove, in care femeile au fost puse sa-si noteze gandurile negative, pentru a vedea cum ar fi daca cineva chiar le-ar vorbi lor asa.