Tzuc-ooo, maaa!

de Alex Icodin – Artist si Designer de Brand 

Am vazut cel mai scump anunt de angajare copywriter, meshul de pe Magheru. Cel putin asa pare la prima vedere, un ad de recrutare copy, noi l-am facut asa, tu fa-l mai bine. Nu ca n-am fi putut sa-l facem mai bine, ci ca asa ne-a iesit.

In primul rand e mare, un titan calare pe Ciclopul care se uita chioras la noi pe Magheru fara “C”-ul din varf. In al doilea rand are un mesaj ciudat. Imaginea este de background facuta sa asigure atmosfera printului, trei cupluri de tineri se pupa la cinematograf.

poza Pepsi Cinema

Foto de Cristian Lupsa

„FILMUL E UN MOMENT. IGNORA-L”

Nu arata rau desi as fi pus mai mult accent pe profilul celor doi intr-un close-up, „reduction” ajuta in cazul outdoorului. Cu litere cat roata de tractor si allcaps „FILMUL E UN MOMENT. IGNORA-L”. Cu prima parte sunt asa-si-asa, nu e chiar un moment, 100 minute ai parte de x momente. Dar cu „ignora-l” chiar ma pune pe ganduri.

Sa-l ignor pe cine, pe ce? Fac pe prostu’ si zic, il ignor pe baiat ca d’aia a platit doua bilete si o cola dubla, isi ia si el ratia de saruturi pe o saptamana? Sau ignor filmul ca d’aia am mers la film, sa ne pupam ca n’om fi niste cinefili. Cunosc insight-ul pe care s-au bazat creativii, am facut si noi acum jde ani un moment de intuneric la cinema powered by Bergenbier. Insightul masculin e la locul potrivit si in momentul potrivit. Faci pauza de reclame si ai 30″ de chicotit si pupat intr-o bezna totala, chiar si pensionarii simtindu-se din nou tineri. Dar asta e in sala de cinema, unde ai „momentul” potrivit si dispozitia pentru asta…

Ma pun in pielea art-ului sau creativului si revin pe Magheru, in trafic. Ajung in intersectie si stau la stop si imi rup gatul pe fereastra sa relaxez ochiul. N-am timp de povesti deci o explicatie intr-un bodycopy la OOH-ul asta nu intra in discutie. Am cateva secunde sa livrez mesajul…

Il iau pe strateg la o discutie si intorc copy-ul pe toate partile. Si ca art ca doar nu bag orice traznaie in layoutul meu. Sa zicem ca directorul de creatie era prea ocupat. Vine un account manager si ne trage de maneca, bai nene care e faza cu „ignora-l”? Nu dau asta la client ca o sa rada de mine. In tot lantul asta al slabiciunilor, telefonul fara fir ajunge si la client, uite ad-ul, hai cu Ok-ul ca pierdem media rezervata pt el.

#clientul

Clientul, om curajos care are multe campanii misto la activ pe piata zice bine fie, il dam asa, stiu astia ce fac , doar lucrez cu ei de zeci de ani. Si uite asa incalecam pe un catamai blocul cu o executie schioapa pornind de la un insight foarte bun. Oamenii il vad, comenteaza, cinefilii il iau la control si din el nu mai ramane aproape nimic… Ca l-au si dat jos de pe bloc in urma reactiilor.

Din pacate din toata povestea asta cel mai prost iese clientul Pepsi, desi aproape nemeritat. Dupa ce ca da de mancare unei industrii obosite de adaptari de afara de la toate corporatiile, dupa ce ca isi asuma in fata regiunii si globalului atatea campanii locale, acum isi ia si rusine de la tinerii bautori si nebautori de cola care nu au trecut peste acest copy slab. Ca a aprobat chestia asta… are si ea/el o responsabilitate, nu ii caut scuze dar poate s-a bazat prea mult pe agentie.

Sper sa nu traga o invatatura ciudata din chestia asta si sa devina si mai safe lucrand cu template-uri de afara, ci sa fie mai critic. Fail better, mai curajos data viitoare. Poate cu executii speciale pentru ganduri misto, nu conventionalele meshuri. Dar si mai atent pe text.

PS: intre timp OOH-ul a fost dat jos. M-as bucura foarte tare sa vina agentia cu un mesaj smart in loc si sa picam de gascani noi astia care am comentat.

pepsi cinema 2.jpg

PS2: na ca a aparut si varianta modificata, corecta, cam safe, dar asa e cand iti da mana facebookului peste ceafa. Si am citit si blogurile aparatorilor acestei idei, sunt pe langa miezul problemei: n-am inteles ideea pt ca a fost prost scrisa nu pentru ca am facut balet la scoala de maniere elegante. Un copy bun trebuie sa completeze vizualul, sa fie scurt in cazul asta dar si sa n-aiba conotatii negative. Nu e asa rau ca s-a vorbit mult pe tema asta, brandul asta are nevoie sa fie in mijlocul conversatiilor.

2 răspunsuri »

  1. Scuza-ma, doar eu vad elefantul din camera?
    De o saptamana toata lumea vorbeste despre Pepsi.
    Notorietate – 100p.
    #troll

    • Ei da, la o adica de-o saptamana si mai bine toata lumea vorbeste de Antene. Sigur, lucrurile pot fi vazute si din perspectiva asta. Gafa ramane totusi gafa si nu cred ca a fost gandita in mod deliberat sa produca efectul asta.