The Best Of FMCG – Conferinta BusinessMark- Partea I

Cand, unde si mai ales cum vorbim cu consumatorii?

BusinessMark si Cannes Lions Romania au organizat Vinerea trecuta conferinta Best Of FMCG, un eveniment destinat sa atraga atentia asupra noilor trenduri, strategiilor si studiilor de caz interesante si sa recomande variante pentru a cladi relatii solide cu consumatorul.

Conferinta a fost deschisa de Daniel Dragan Managing Partner BusinessMark, care a dat mai apoi cuvantul Teodorei Migdalovici / Cannes Lions pentru o prezentare documentata despre importanta creativitatii care aduce rezultate. Ea a abordat lucrurile direct, spunand ca exista aceasta prejudecata ca agentiile vor doar lucruri nebunesti care pun clientii in pericol. Post criza insa toti juratii de la Cannes, indiferent de categorie, se uita si la rezultate iar 25-30% din valoarea notei finale tine de rezultate.

fmcg

Ecosistemul brandurilor contemporane se reaseaza nu doar din punct de vedere al obiectivelor financiare ci si din punctul de vedere al individului de pe strada, a continuat Teodora.

Analizand doua studii de caz referitoare la niste lanturi de magazine din Coreea de Sud s-a concluzionat ca este important sa iesim din schema clasica, de genul retailul este acolo unde retailerii ne cheama. Retailul este de fapt acolo unde consumatorul are timp si este dispus sa cumpere.

Daca esti un brand de MakeUp te duci in fata oglinzii sau in fata telefonului. Cum poti sa le bifezi pe amandoua?! MakeUp Genius!

Cand vorbim cu consumatorii? Timpul este cea mai pretioasa resursa si trebuie respectat, uneori intr-atat de mult incat va putea inspira un nume de brand.

Astazi nu mai este suficient sa vorbesti frumos despre tine, apropo de celebrul USP, ci trebuie sa faci lucruri care sa spuna despre tine cine esti de fapt.

A urmat prezentarea Mihaelei Paduraru – Project Manager Produsul Anului / Media Concept Store

Mihaela a explicat in cadrul unei prezentari tehnice care ar fi beneficiile pentru branduri in situatia in care ajung sa beneficieze de aceasta certificare suplimentara numita Produsul Anului.

Au fost trecute in revista categorii si branduri care au surprins piata prin inovatie si care s-au inscris in cursa pentru Produsul Anului, pentru ca mai apoi sa surprinda cu rezultate excelente. Au fost discutate lucrurile si avantajele si din perspectiva consumatorului.

Lana Dumitru – Designer a fost intr-un dialog cu Teodora Migdalovici, dialog din care am retinut cateva pasaje, pe care le redau mai jos.

Lana Dumitru: Cele mai multe prejudecati le-am intalnit tot in Romania. Dupa ce am absolvit primii trei ani de facultate (2009), in cadrul colectiei finale am avut acea rochie etno, pe care foarte multa lume o stie. Profesorii m-au sustinut destul de mult, pentru ca ei cred in inovatie. In schimb in afara scolii m-am lovit de foarte multe prejudecati.

Am continuat studiile la Roma, unde am facut masterul, iar acolo toata lumea era absolut ok cu viziunile mele. Intr-adevar eram singurul roman din toata facultatea de arte de-acolo dar asta a facut lucrurile cu-atat mai interesante. Intre chinezi, mongolezi, m-am simtit foarte bine.

La Londra unde am facut doctoratul n-am intalnit de asemenea prejudecati. Acolo oamenii sunt crescuti de mici sa nu aiba prejudecati, sa-ncurajeze diversitatea. Binenteles ca exista si oameni care se tem de romani dar in niciun caz nu m-am lovit de prejudecati majore, asa cum s-a-ntamplat in Romania.

Brandurile si tinerii designeri au foarte mult de castigat daca lucreaza impreuna. Tinerii nu au in spate nici marketing nici putere dar pot veni cu o inovatie majora, care sa ajute brandurile sa se reinventeze. Brandurile pot astfel sa atraga un gen de public la care in mod curent nu aveau acces. Asa s-a-ntamplat cu Unilever sau chiar si cu Puma.

Militez pentru lucruri mai degraba “slow” decat “fast”, chiar si in cazul produselor perisabile. In zona de fashion consumerismul se va reinventa cumva. Nu se va mai lucra atat pe banda rulanta, totul se va putea purta si vara si iarna, nu vor mai exista sezoane nu se va mai schimba totul atat de repede. Generatia mea crede in aceasta schimbare. Stiu ca ideile astea se pot bate cap in cap cu niste business-uri dar probabil trebuie reinventate si ele.

La finalul discutiei dintre Lana Dumitru si Teodora Migdalovici mi-am permis sa adresez Lanei cateva intrebari, din sala:

M. C.: Pentru ce brand ti-ar placea sa lucrezi?

L.D.: Nu exista raspuns la intrebarea asta. Pentru mine orice brand e un challenge. Asa a fost si Dero, un mare challenge. Binenteles ca mi-ar placea sa lucrez cu branduri mari ca Adidas sau cu orice brand care are legatura cu apa, ca eu sunt fan apa.

M.C.: Ce categorie ti s-ar parea imposibil de tratat?

L.D.: N-as lucra niciodata pentru un brand care ar exploata oameni, resurse si ar face lucruri care nu sunt etice.

M.C.: Cum se-ntampla cand vine inspiratia? Cum simti efectiv? Ce faci in clipa aia?

L.D.: As vrea sa stiu si eu asta. Nu-mi dau seama care-i momentul.

M.C.: Esti in parc, esti pe bicicleta? Cum?

teodora cu lana

L.D.: Nu sunt nicaieri neaparat. Pot sa fiu si aici acum vorbind cu dvs., sigur am niste idei.

M.C.: Adica e o tema care “macina” in background.

L.D.: Da. Eu cred despre mine ca ori sunt inspirata tot timpul ori nu sunt inspirata deloc dar asa sunt eu.

M.C.: Adica nu e o stare de moment.

L.D.: Nu. E ceva constant.

(va urma)