Produsul Anului editia 2017. Consumatorii chemati din nou la vot.

Marian Costache in interviu cu Mihaela Paduraru – Country Manager al competitiei Produsul Anului Romania, in pregatirea editiei din acest an.

14 martie 2017Vad pe multe produse, de la inghetata si lapte pana la bere, un soi de stampila. Despre ce-i vorba?

Este vorba despre stampila Votat Produsul Anului® care certifica faptul ca produsul respectiv este premiat de catre consumatorii romani. Mai exact, consumatorii au posibilitatea de a vota noile produse din piata, care i-au convins din punct de vedere inovatie, atractivitate si satisfactie. Practic, pe baza experientei pe care o au cu aceste produse, consumatorii recomanda produsul respectiv altor consumatori.

Consumatorii voteaza prin intermediul unui studiu desfasurat online, de catre  compania de research specializata Exact Cercetare si Consultanta, pe un esantion de 4000 de consumatori romani, cu varste intre 18 si 55 ani, din mediul urban. Pentru a fi votate de consumatori, produsele trebuie sa aiba obligatoriu o inovatie in ultimele 18 luni.

Produsul Anului este un concept international, infiintat acum 30 de ani in Franta care, momentan, este prezent in 40 de tari si care functioneaza peste tot, cu succes.

De ce-ar intra brandurile intr-o astfel de competitie?

Deoarece votul consumatorilor le ofera  dreptul de a utiliza stampila rosie, Votat Produsul Anului®

Aceasta atrage dupa sine cresterea increderii  in produs, creerea  un puternic atribut de diferentiere fata de produsele competitoare, cresterea vizbilitatii  la raft si nu in ultimul rand, cresterea vanzarilor. 23 ian 17 - logo_PA 2017_1-01

Utilizarea stampilei poate fi atat pe produs, cat si in toate mijloacele de comunicare, timp de 12 luni, pe teritoriul Romaniei, anual, astfel incat, in fiecare an avem alte si alte produse a caror inovatie a fost premiata de consumatori.

Poti sa-mi spui vreo poveste?

Avem mai multe povesti de succes. Cea mai recenta este a unui client care a castigat in fata liderului de piata pentru ca a scorat mai bine la inovatie, la cum arata produsul si la cat de multumiti au fost consumatorii care l-au incercat. Inainte de a participa in competitie clientul avea mari probleme de distributie intrucat produsul era lansat pe piata doar de cateva luni. Dupa ce a castigat, a utilizat stampila si i s-au deshis toate usile: L-au preluat distribuitorii,  a devenit lider pe categorie si a mai lansat alte variante ale produsului respectiv. Acum participa din nou, cu mai multe produse. Cam asa se intampla cu cei care l-au incercat si au vazut rezultatele.

Gala Produsul Anului 2016

De la an la an  am deschis categorii noi, din industrii noi. Am inceput in 2009 cu FMCG, dupa cativa ani ne-am dezvoltat si in industria farmaceutica, cu suplimentele alimentare, apoi in cea de electrocasnice si de anul acesta  in industria bancara.

Un leader de categorie mai are nevoie sa astepte votul consumatorilor?

Fireste. Dupa cum am povestit, liderul nu castiga intotdeauna deoarece in studiu, produsele au sanse egale. Ele sunt supuse votului consumatorilor prin prisma celor 3 criterii: inovatie, atractivitate si satisfactie. Daca produsul arata foarte bine, daca inovatia pe care o aduce este notabila si daca, dupa utilizare, produsul convinge consumatorul ca livreaza cu adevarat ceea ce promite, atunci poate obtine punctaje mai mari decat produsul lider de piata. Consumatorii recunosc imediat un produs bun, chiar daca e nou la raft si sunt foarte deschisi la noutate.

Ce planuri de viitor are competitia voastra?

Avand in vedere ca 71% din romani au incredere intr-o reclama a unui produs ce poarta stampila Votat Produsul Anului®  si ca 77% dintre ei ar cumpara un astfel de produs*, inseamna ca noi trebuie sa continuam sa dezvoltam brandul Votat Produsul Anului®.

Si vom face asta sustinand in continuare inovatia si oferind posibilitatea unor industrii noi de a participa cu produse inovative, pentru a primi votul consumatorilor.

(*Conform studiului efectuat online, de Exact CC, in aprilie 2016, pe un esantion de 4000 de consumatori romani, reprezentativi la nivel urban).

2 răspunsuri »