Pleci sau ramai pentru un Heineken?

Chiar atat de transant se pune problema in ultimul spot Heineken, lansat pe 21 Aprilie. La finalul lui nu stii exact ce-ai vazut: o lectie de viata, o sedinta de coaching, un experiment social sau din fiecare cate putin. Clipul are patru minute si jumatate si e plin de emotie.

Mihnea Gheorghiu – Global Digital Creative Director @Publicis Italy spunea intr-o postare de Facebook ca a fost vorba de fapt de 6 cupluri de oameni interesanti si cu convingeri diferite, care s-au lasat atrasi si filmati in acest experiment social, fara sa stie alte detalii. Toti au fost minunati dar inteleg ca ceea ce am vazut drept spot este doar un extras, pentru ca altfel ar fi trebui sa dureze 30 de minute.

Interesant este ca ambalarea spotului in aura asta de experiment social nu scoate foarte tare in fata brandul Heineken. Protagonistii se refera la bere fara a o numi iar aceasta, berea, este prezentata drept un tool de conciliere, de negociere pe cele mai delicate aspecte. Ma-ntreb daca e genul de scenariu care s-ar fi potrivit pentru mai multe branduri de bere?! Si pana la urma de ce sa ne oprim la bere?! Poate unii manca napolitane sau cateo inghetata, ca sa faca pace mai usor pe niste probleme delicate.

Pana cand sa ne prindem pentru ce-ar mai functiona abordarea asta sa recunoastem ca suntem inca o data in fata unei idei misto si a unei executii pe masura. Bravo Publicis! Multumim Mihnea!

Apropo de Facebook, au existat si pareri conform carora oamenii cand sunt filmati n-o prea dau pe bune si ca teza experimentului social nu se prea sustine. Cred ca ar fi mult de discutat la capitolul asta si ca daca-i pe-asa multe nu se mai sustin. Propun s-o lasam mai moale totusi, ca asa cum se spune si-n clip, viata nu e doar in alb si negru.

Credits

Head of marketing, Heineken
Global chief creative officer (Publicis Worldwide)
Executive creative director (Publicis London)
Executive creative director (Publics Italy)
Heineken global digital creative director (Publicis Italy)
Heineken creative director (Publicis London)
Head of production
Project management
Chatbot partner
Media
Production company
Director
Producer
Post-production company
PR