Dove, mai cu burta, mai cu gat

articol de Marian Costache

Ati vazut noul “packaging prank” de la Dove? Merita. Ei ii spun editie limitata si pare ca si-au dat productia un pic peste cap, ca sa le iasa asta. De fapt si spotul e filmat pe o linie de productie.

Frumusetea poate veni in tot felul de forme si dimensiuni.

Cam asta ar fi statement-ul pe care Dove l-a pus in spatele acestui demers. Curajos de altfel, zicem noi. Seria limitata de “Real Beauty Bottles” este creatia Ogilvy London iar ideea din spate vizeaza cam aceleasi lucruri ca de altfel si o campanie mai ampla, de acum cativa ani, care s-a numit in Romania „Manifest pentru Frumusetea Adevarata”.

Dove pare ca e indragostit de insight-urile care incearca sa explice de ce mai bine de jumatate dintre femei sunt nemultumite (ca sa nu zicem mai grav de-atat) de propriul corp. Asa cum am scris si intr-un articol relativ recent, despre o alta campanie facuta de Mindshare Danemarca, frumusetea adevarata nu are neaparat legatura cu modelele standard de frumusete, propagate agresiv pe scara larga de tot felul de medii, inclusiv de atat de la moda Social Media.

Barbie e rea!

Asa cum reiesea si din cercetarea Dove administrata larg, inainte de campania „Manifest pentru Frumusetea Adevarata”, modelele de frumusete sunt inradacinate adanc in mintea femeilor, inca de pe vremea cand ele sunt doar niste fetite. Cu alte cuvinte Barbie e rea, rea de tot! Noi credem sincer ca asta-i adevarul si nu vedem niciun fel de gluma in asta, ba chiar dimpotriva.

2Ceea ce nu credem insa 100% este ca Dove isi va atinge obiectivele cu aceasta “cascadorie de ambalaj”. Mai departe de “cascadoria de PR”, care se intrezareste, sunt niste probleme de perceptie legate de volumul flacoanelor si implicit de niste probleme de distributie. Sunt, vorba aia, 7 modele de sticle, deci sa te tot incurci intre ele.

#femeiaobiect

Pe urma apare si problema femeilor care intelegand toata aceasta miscare la un alt nivel s-ar putea sa se simta atinse si sa nu fie de acord cu paralela cu niste obiecte. Pentru ca ce sunt pana la urma niste sticle de gel de dus, daca nu niste simple obiecte?! Prin urmare, pentru doamnele care se vor gasi pe aceasta directie de comunicare Dove nu rezolva nicio problema, ba dimpotriva accentueaza una si asta in special in cazul celor care nu vor sa mai fie tratate ca niste obiecte.

Delicata tema oricum pentru toata lumea si Dove pare atasat de ea si probabil ca vom mai vedea demersuri. Unele mai reusite, altele…