Inca o fuga, inca un experiential reusit

articol de Marian Costache

A mai fost un maraton la Bucuresti, al zecelea maraton Raiffeisen. Alergand ieri, probabil cel mai reusit traseu, de cand stiu eu maratonul asta, ma gandeam ca de fapt e foarte greu sa construiesti un experiential memorabil, cand vrei sa promovezi o banca si/sau un oras.

Pana la urma ce sanse ai avea?! Ai putea sa pui un miros studiat in toate agentiile, ai putea sa selectezi si sa specializezi oamenii, astfel incat sa fie mult mai empatici si sa-nteleaga clientii la un nivel mai profund. Ai putea sa ai un digital care sa fie mobile friendly dar ce altceva ai mai putea face? Dar pentru un oras? Cum te-ai gandi sa promovezi Bucurestiul, mai departe de niste bla-bla-uri sinistre?

Raiffeisen a reusit sa dea ieri o pauza plamanilor bucurestenilor, obisnuiti doar cu noxe, le-a oferit sansa multora sa iasa cu bicicleta si sa vada zona centrala asa cum poate ca n-au vazut-o niciodata. Apropo de asta, chiar azi dimineata un prieten mi-a spus ca el nu a vazut niciodata cat e de frumos Arcul de Triumf. Poate pentru ca n-a circulat niciodata pe Kiseleff dinspre Piata Victoriei, a concluzionat el. Eu i-am spus ca a vazut asa pentru ca de fapt niciodata n-avem timp sa vedem orasul asta pe-ndelete si ca mai mereu din goana masinii nu vedem nimic.

Revenind la traseul de anul acesta, mi s-a parut extrem de inspirat si prin prisma faptului ca a inclus portiuni de bulevarde parcurse in ambele sensuri. Imi vine in minte ce senzatie placuta am avut pe Calea Victoriei, Bd. Elisabeta sau pe Kiseleff. Iti creste inima sa vezi cati oameni imbratiseaza si inteleg alergarea. Asa cum poti sa-i cantaresti dintr-o privire, sunt foarte multi dintre aceia care vor da Romaniei o sansa, pentru ca pur si simplu vor sa traiasca altfel.

42k_relay_rbbm_2017Anul asta mi s-a parut si ca vad/aud mai multi straini. E clar ca un maraton poate fi un excelent pretext ca sa vizitezi un oras iar asta e valabil peste tot in lume. Asa m-am dus si eu la Atena, Praga si Rotterdam. In timpul unei curse un oras se vede cu totul altfel, in primul rand mai linistit, mai cald si mai viu. Masinile in miscare lipsesc din peisaj iar oamenii in alergare comunica, mai departe de cuvinte, VIATA!

Inchei pledoaria mea despre maratonul de la Bucuresti, inainte sa ma banuiti sa vreau sa fac cu orice pret apologia Alergarii, ca nu e cazul. Daca nu v-am convins despre ce potential urias de promovare, pentru Bucuresti, o poate reprezenta un astfel de eveniment, va rog sa o luati prin excludere. Pana la urma, ar trebui sa va-ntrebati cam ce stiu occidentalii despre capitala noastra.

Stiu ca e berea foarte ieftina? Si? Si mai ce e ieftina la Bucuresti? Ia sa va vad!