Hello Google, schimba-mi perfuzia!

articol de Marian Costache

Voi va dati singuri telefoanele sau va puneti asistentii sa faca asta? Ah, am uitat sa va intreb daca aveti asa ceva, daca aveti asistenti. Ei bine, s-ar putea ca multi dintre voi sa aveti, dar sa nu mai stiti asta. Daca aveti telefon cu Android, atunci asistentul vine sigur la pachet. Ia intrebati un prieten, sau mai bine chiar pe Google, despre cum functioneaza. Trebuie sa stati trei secunde cu degetul pe butonul principal de consola, spui “Hello Google!” si s-a pornit.

Asa, cum spuneam, daca va dati singuri telefoanele sa va faceti rezervarile pe ici, pe colo, parerea mea e ca ar fi bine sa continuati sa faceti asa, pentru ca vi se pregateste ceva. De fapt, tuturor ni se pregateste ceva.

Nu stiu daca ati fost atenti zilele astea la pe la stiri dar la un moment dat s-a strecurat una despre conferinta anuala a dezvoltatorilor Google. Evenimentul se numeste Google I/O, adica Innovation in the Open si a fost inaugurat prin 2008, in Mountain View California. La inceput probabil ca a fost un fel de eveniment pentru geeks, acum, avand in vedere amploarea pe care a luat-o tehnolgia si compania, a devenit eveniment global, de larg interes.

O chestie prezentata oarecum pitoresc, de catre CEO-ul Sundar Pichai, a fost o demonstratie despre cum un Google Assistant poate sa faca rezervari in numele tau la un salon de coafura sau la un restaurant. Ai zice ca nu-i mare lucru, dar avand in vedere de cat de naturala si de nuantata a parut discutia e tot mai clar ca lucrurile au ajuns deja foarte departe.

Ramanand in zona de pareri personale, pot sa va spun ca aceia cu care am tot vorbit in ultima vreme nu prea stiu in ce directie o va lua povestea asta cu inteligenta artificiala. Sigur ca automatizari vedem la tot pasul, in fiecare zi, si cumva e si normal, pentru ca un om ar trebui sa fie mai scump decat o masina. Totusi, cred ca marea majoritate dintre noi se gandeste insa ca macar activitatile, care implica o anumita creativitate, vor ramane in mod traditional umane. Cu toate astea nu putem sa nu recunoastem ca felul in care sunt folosite nuantele de catre computerul care da telefoanele, in filmarea de mai jos, nu denota deja o anumita creativitate.

Aha, inca ceva, ca tot ne preocupa publicitatea, pe toti cei de pe-aici. Intr-o lume in care sunt preluate de computer toate activitatile marunte, ma refer aici la  programari, achizitii de chestii curente si/sau de impuls, cum credeti ca va arata advertising-ul? Ei, e liniste, v-am pus pe ganduri?

Pana una-alta mai bine va dati singuri telefoanele, ca sa n-ajungem pe perfuzii, mai curand decat ne-am imagina…