Referentialul Arhetipurilor Personale. Exemple de aplicatii.

Cum era vorba aia?! “Teoria ca teoria dar practica te omoara.” Pentru ca n-am vrut sa las lucrurile explicate doar pe jumatate, am rugat-o pe Monica Magureanu ca in partea a doua a interviului sa trecem impreuna in revista cateva exemple de aplicatii, valabile in activitatea curenta a unei agentii.

Mai mult decat atat, utilizand metoda am rugat-o pe Monica sa ma ajute sa fac o scurta analiza a catorva probleme care ma framanta, legat de publicatia noastra. Prin urmare, pe finalul interviului rolurile s-au schimbat, Monica a-nceput sa puna ea intrebarile.

IMG_9928

interviu de Marian Costache

Poti sa-mi dai niste exemple de aplicatii?

Legat de aplicatii, toti cei care lucram in industria de Comunicare citim. Diferenta intre ceea ce citim si ceea ce se-ntampla cu ceea ce citim trece prin filtrul trairilor noastre personale. Trece prin filtrul obiectivelor noastre, pentru ca e posibil sa nu ne dorim acelasi lucru la un moment dat. Si asa cum ne invatau la scoala, ca sa poti comunica iti trebuie un minim de background in comun, ca altfel nu exista comunicare.

Am sa iau un caz concret, un account manager care a primit un brief de la client, in care i se solicita o campanie de cresterea vanzarilor la pixuri, in urmatoarele 3 luni. Account-ul trebuie sa lucreze cu Art Directorul, pentru ca avem nevoie de elementul vizual, trebuie sa lucreze cu departamentul de productie, ca sa fie eficient din punct de vedere al costurilor, trebuie sa lucreze cu clientul, trebuie sa lucreze cu mediul extern. Nu stim ce restrictii au aceste pixuri.

Toate lucrurile astea trebuie sa se-ntample in armonie, ca sa livreze o campanie de succes, sa primeasca niste premii si in acelasi timp clientul sa-si atinga obiectivul, sa creasca vanzarile. Deja incep sa apara discrepante intre obiectivele de comunicare ale fiecaruia.

Poate Copywriterul vrea sa faca un headline cum nu s-a mai vazut si sa intre cu el intr-o competitie. Poate Art Directorul isi doreste si el un premiu, poate departamentul de productie nu doreste sa testeze noi furnizori, si-atunci s-ar putea costurile sa iasa din bugetul alocat de client. In acest timp, persoana responsabila de la client doreste doar o crestere de 20% a vanzarilor, ca sa nu mai simta presiune din partea managementului. Account managerul doreste sa dea si el bine la evaluare, si ce face?!

Exista posibilitatea de a lucra in echipa, de-a calcula acest referential al echipei care lucreaza. Noi ii spunem alianta. Si apoi de a-l compara, ghidat de un trainer format, de-a lucra la nivel de individ.

Sa spunem ca avem o persoana nascuta pe data de 3 Martie. Sa spunem ca mai avem o alta nascuta pe 10 August, mai avem o alta nascuta pe 7 Septembrie. La un nivel simplu de exemplificare, personalitatea, asa cum este ea definita, reprezinta ceea ce proiectam noi in exterior in viata noastra de zi cu zi, tipare comportamentale, credinte, trecute prin filtrul nostru si al conjuncturii. Reprezinta o suma a educatiei pe care noi am primit-o si a competentelor noastre in diferite momente, reprezinta acea persona, acea masca pe care ne-o punem cand iesim in lume. Pe de alta parte, daca si iesim cu ea in lume este ceea ce si ceilalti asteapta de la noi.

20190403_124554

Daca noi ne vom pozitiona ca niste razboinici care conducem cu mana de fier sedintele de brainstorming, toata lumea se va astepta ca noi sa dam acel lead, in momentul in care va incepe sedinta. Daca langa mine s-ar afla persoana nascuta pe 3 Martie, i-as arata o carte, poti sa te uiti si tu la ea, cartea Imparatesei. As intreba cu ce rezoneaza din viata lui si din activitatea noastra comuna, de brainstorming.

Daca persoana ar raspunde “tristete”, atunci ar trebui sa vedem cum recastigam bucuria sedintelor de brainstorming si cum putem lucra. Unul din simbolurile acestei arcane este exprimarea. Ceea ce gandesc spun, si ceea ce spun fac. In momentul in care exista un egal intre ele, nu mai exista potential de conflict, pentru ca ar trebui sa ma bucur ca ma exprim. Daca exprimarea este trista pentru mine, atunci poate trebuie sa schimb exprimarea.

Acum putem merge mai departe. Daca persoana respectiva este copywriter, l-am putea trimite sa citeasca despre regine si sa vada ce-l inspira in campanie, din viata reginelor.

Exista diferite aspecte in referential care te pot ajuta sa ghidezi un proces de comunicare. De exemplu, o persoana nascuta pe 10, in grup de lucru cu o persoana nascuta pe 7, pot fi predispusi la conflicte. Exista asa numitul aspect miscare-imobilitate. Este posibil ca unul sa se porneasca iar celalalt sa-l opreasca.

Ce poate spune Metoda Referentialului despre WeInvent?

Inteleg ca WeInvent s-a nascut pe 13 Februarie 2008. Vad activitatea ta, ca tot vorbeam de personalitate, mai devreme. Vad personalitatea WeInvent in toate informatiile si toate articolele care apar, pe platforma voastra.

Ce te-ar interesa sa stii despre WeInvent? Ce intrebari ai, legate de WeInvent?

Legat de relevanta, mi-ai spus ca iti doresti ca WeInvent sa fie cat mai relevant pentru Industria de Marketing si Comunicare. M-as indrepta catre tine si te-as ruga sa te uiti la o anumita carte si sa-mi spui cu ce asociezi tu aceasta carte, legat de WeInvent, ca proiect al tau personal dar si ca instrument de comunicare in sine.

Daca tu folosesti cuvantul “Moarte”, as merge si mai departe si te-as ruga sa-mi spui ce legatura are Moartea cu activitatea prestata de WeInvent.

Spui ca prin natura activitatii, abordati o atitudine critica, fata de diverse campanii, proiecte, sloganuri, pozitionari, etc.. Este aceasta atitudine critica o “Moarte” pentru proiectele respective?

Daca spui ca pentru unele proiecte, unele campanii aflate in vizor, aceasta critica poate reprezenta o “Moarte”, vreau sa merg mai departe si sa-ti spun ca aceasta arcana, la nivel simbolic, vine cu o invitatie la autenticitate, la esenta. Vine la demascare, daca ma pot exprima asa. Doreste WeInvent sa fie perceput ca un instrument de comunicare autentic in piata? Il percep cititorii ca fiind autentic si spunand lucrurilor pe nume?

Ceea ce noi am discutat, ma refer la aceasta autenticitate, la care altii se asteapta citind WeInvent, se afla pozitionat in Referentialul Arhetipurilor Personale, calculat pentru WeInvent, in ceea ce publicatia voastra ofera pe piata.

weinvent_728x90

Exista o dorinta, a ta, a fondatorului, de-a fi un observator autentic al campaniilor dar inteleg de la tine ca este si o dorinta a cititorilor  sa gaseasca o informatie pertinenta si neafectata de alti factori externi. De-aici plecand, s-ar putea lucra, functie de ceea ce tu-ti doresti, modalitati de potentare, de dezvoltare, de pastrare a autenticitatii in comunicare. Fiecare autor are personalitatea sa, care se va exprima intotdeauna prin ceea ce scrie.

Legat tot de relevanta, te-as ruga sa te uiti la arcana pe care o voi arata eu, la caleasca, si sa-mi spui ce ti-ai propus cand ai dat nastere pe 13 Februarie 2008 lui WeInvent.

Mi-ai spus ca atunci cand ai infiintat WeInvent iti doreai un canal de comunicare pentru afacerea ta, pe care o ai si astazi, si era o nevoie mai mult dictata de mediul de comunicare. Asa cum ai spus, Facebook-ul nu avea amploarea pe care o are astazi, continutul unui website de prezentare a companiei nu putea fi actualizat atat de des, ca sa poata fi indexat in algoritmii Google, plus ca iti doreai sa comunici despre ceea ce tu faceai.

In timp, WeInvent acest mijloc de promovare, pana la urma, a afacerii tale a crescut. Daca la inceput doar tu erai cel care scriai articolele, in acest moment ati ajuns sa fiti mult mai multi colaboratori. In acest moment ati ajuns sa acoperiti foarte multe arii de interes si sa aveti si un public loial, care cauta informatii sau care chiar participa activ la realizarea continutului, iar dorinta ta de-acum este sa poti monetiza aceste servicii pe care WeInvent a ajuns sa le ofere in timp.

Cartea “caleasca”, pe care te-am rugat s-o privesti, are ca simbolistica si constructia sociala. Intr-un sens ea poate insemna chiar constructia afacerii, rezultata prin monetizarea WeInvent. Daca am lucra, ca obiectiv, pe cum monetizam serviciile WeInvent, ti-as spune sa te gandesti care este casa WeInvent.

Ai casa? Daca ai casa pentru WeInvent, cum iti iei de-acolo resursele necesare ca sa poti sa produci resurse? Nu stiu, poate plantezi la tine-n gradina, poate cumperi seminte de la diversi producatori. Te-as intreba care sunt semintele lui WeInvent? Si cum pot ele sa creasca? E nevoie de o sera speciala? Pot creste in curtea din spate?

Apoi ti-as mai spune ca la un alt nivel de simbolistica aceasta arcana, prezenta in misiunea companiei,  in misiunea lui WeInvent, simbolizeaza autorizarea. Si mi-ai spus mai devreme despre critica. Dincolo de a autoriza, prin activitatea critica, anumite proiecte, campanii, te autorizezi tu ca fondator sa monetizezi activitatea WeInvent? Pentru ca inainte sa cerem trebuie sa ne autorizam sa cerem.

Asta este un model despre cum as lucra cu tine pe obiectivul de monetizare a continutului lui WeInvent.

Ce-ti doresti despre Referentialul Arhetipurilor Personale?

Imi doresc foarte tare ca oamenii sa afle despre aceasta metoda, pentru ca eu o folosesc de 5 ani in activitatea mea de zi cu zi, care nu presupune doar traininguri si nu presupune doar lucrul pe dezvoltare personala sau coaching, ci presupune lucrul efectiv la campanii de Marketing si Comunicare.

Parte din procesul meu de formare, de autorizare, a fost sa lucrez aceasta metoda, sa calculez acest Referential pentru 300 de persoane si de fiecare data eu m-am imbogatit ca si cunostinte, din discutiile cu oamenii respective. Metoda reprezinta un mod de a ne rupe din tipare si ne deblocheaza din a lua lucrurile personal. Este mult mai usor sa joc rolul unei “Imparatese”, decat sa joc rolul meu. E foarte greu sa-ti joci rolul tau. Ori suntem manageri ori suntem copywriteri ori suntem mame ori suntem sportive dar e foarte greu sa fim noi insine.

Aceasta metoda ofera un cadru de lucru, un cadru in care in afara de faptul ca oamenii se pot dezvolta, pot sa genereze interactiuni valoroase cu ceilalti. Indiferent ca vorbim de unul, doi, trei, grupuri, poate chiar si tari.

Georges a facut acest exercitiu de a calcula Referentialul Arhetipurilor Personale pentru tari si este foarte interesant sa le privesti in paralel cu istoria lor, cu resurse, cu provocari si cu misiune.

Pentru cei care vor sa afle mai multe detalii ii invit sa intre chiar pe site-ul pentru Romania, dezvoltat pentru metoda, http://georgescolleuil.ro/ Este un site care va fi actualizat in curand, pentru ca, asa cum spuneam, noi abia am preluat organizarea cursurilor scolii din Franta, in acest an.

De asemenea, pentru cei care vor sa vina si sa-l cunoasca direct pe Georges si sa intre in contact un pic cu lumea simbolurilor si sa decida ei daca pot folosi sau nu aceasta metoda, in activitatea lor de zi cu zi, ii asteptam cu drag intre 15 si 17 Aprilie. Cursurile vor avea loc la Grand Hotel Continental, in fiecare seara de la ora 6 la ora 10. Pentru inscrieri si detalii ne puteti scrie pe rap@pandorrastyle.ro .

 

 

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.