Amelia Stanescu (Doors Club): “Un eveniment bun e ca si o carte buna. Iti ramane in suflet, va face parte din tine oricand”

Dupa 16 ani de predat in universitate si 25 de ani de poezie si activitati literar-artistice (festivaluri, emisiuni radio si tv, spectacole de jazz/folk,etc), din septembrie 2015 a devenit organizatorul de evenimente si PR-ul Doors Club din Constanta. Activitate care a culminat artistic in februarie 2018 cand Amelia Stanescu a lansat “Culise si Galanterii” –  o carte cu si despre artistii care au concertat la Doors Club Constanta sau pe scenele celor doua festivaluri de la White Horse, Costinesti (Out Of Doors Fest sau Folk Fest Remember Costinesti).

Speaker la Mastering the Music Business 2019 am profitat de ocazie sa incercam sa aflam de la Amelia mai multe din culisele unuia dintre cele mai cunoscute cluburi din Constanta si sa aflam detalii despre activitatea de comunicare si promovare a acestuia.

interviu de Romanita Oprea

Cum ati caracteriza piata de concerte de club din Constanta (diversitate, creativitate, competitivitate, etc)?

Nu sunt foarte multe cluburi de evenimente in Constanta, dar traim in armonie. Doors Club are telurile sale, obiective si directii clar stabilite; ofera o paleta larga de evenimente, asa incat publicul are de ales intre 4-5, uneori 6 evenimente pe saptamana. Incercam sa aducem proiecte noi, inedite la Constanta, dar sunt fenomene nu usor de gestionat. Numele noi si arta de pionierat au intampinat pentru toate generatiile dificultati  in promovare si impact. Totul e sa crezi in munca pe care o faci si sa aduci in fata publicului evenimentele de calitate.

Sunt anumite tipuri de muzica mai bine primite de publicul constantean versus altele?

Constanta primeste foarte bine ceea ce ea stie deja. E usor circumspecta la nou, la nume necunoscute inca. Rockul, rockul alternativ, muzica electronica, dar si folkul – reprezentat in special de corifeii genului – prind foarte bine.

Cum alegeti trupele care performeaza in Doors? Care sunt criteriile?

In categoria genurilor promovate de clubul nostru, se aleg in special trupele care au cel mai mare impact, cele mai dorite de publicul nostru. In egala masura, oferim sansa de afirmare trupelor noi sau celor care nu au mai fost in Constanta. S-a creat astfel proiectul #JoiaAlternativa. Speram sa aiba simpatizanti din ce in ce mai multi.

Cine ati spune ca este in prezent competitia pentru Doors si de ce?

Raportarea pe care o avem este, fireste, la cluburile mari din tara si, mai ales, la cele din Bucuresti. Un concurent performant se raporteaza la elite, dar are in vedere, in permanenta, spiritul si nevoia locului unde isi desfasoara activitatea.

Exista in ultimii ani o deschidere mai mare spre mai multe genuri muzicale sau spre anumite genuri versus anii trecuti? De ce?

Muncim mult, si asta se vede in diversitatea si numarul mare al evenimentelor desfasurate de-a lungul unei saptamani. Am extins paleta evenimentelor, incercand sa testam gusturile publicului, dar nu ne-am abatut niciodata de la directiile/ orientarile clubului: muzica buna si numele de referinta din industria muzicala romaneasca.

Care sunt principalele canale pe care le folositi in promovarea concertelor si care functioneaza cel mai bine?

Avand in vedere faptul ca publicul majoritar este tanar, ne raportam la caile media pe care le acceseaza acestia. Radiourile reprezinta, in egala masura, un promotor de neevitat.

Care sunt concertele care au avut cel mai mare succes in Doors anul trecut?

Vama, Cargo, Alternosfera, Vita de Vie, Zdob si Zdub, Trooper, Bucovina, Taxi, Revival ABBA Tribute Band (U.K.) si multe, multe altele.

Ce va propuneti pentru 2019?

Sa fim in forma maxima si sa reusim sa avem cat mai multe concerte SOLD OUT!

Credeti ca putem vorbi de o piata a concertelor de club din ce in ce mai business oriented si mai bine pusa la punct sau nu? De ce?

Da, cred in lucrul acesta. Acumulam experiente noi, suntem la curent cu nevoile publicului, asimilam elementele de noutate si metodele de eficientizare a desfasurarii evenimentelor. Politica noastra nu e de a supravietui pe piata muzicala romaneasca, ci de a face lucrurile la un mod cat mai profesionist posibil.

Cum ati ales sa fiti PR pentru un club? Ce v-a determinat sa alegeti acest drum profesional?

Eu insami vin din domeniul artei si am urcat de foarte multe ori pe scena. Stiu care sunt nevoile si asteptarile artistului, dar si ale omului din public. A organiza un eveniment (caci titulatura jobului meu este de „organizator de evenimente”) inseamna a arata celor din jurul tau valentele capacitatilor proprii. Este o provocare continua posibilitatea de a dovedi cat si cum poti aduce in fata oamenilor cele mai frumoase parti ale sufletului nostru. Un eveniment bun e ca si o carte buna. Iti ramane in suflet, va face parte din tine oricand. Munca mea este o pasiune.

Care sunt principalele provocari din activitatea profesionala?

Provocarile sunt multe… in principal lupta cu timpul, dorinta de a fi mereu la inaltime, de a multumi persoanele care cred in tine; de a rasplati asteptarile publicului exigent, de cele mai multe ori…

Ce sfaturi ati da trupelor care vor sa concerteze in Doors?

Sa ne caute!