Adobe Experience Manager, atunci cand vrei sa jonglezi si sa optimizezi o gramada de continut de brand

articol de Marian Costache

Intr-o lume in care fiecare poarta in buzunar un tool multimedia, cu care poate fi creat si postat continut intr-un mod aproape instantaneu, gestionarea acestui continut poate deveni o mare problema pentru branduri si companii. Branduri globale realizeaza tot mai pregnant ca nu pot oferi intotdeauna clientilor sau potentialilor clienti o experienta pe care o pot controla, pentru ca pe de-o parte, asa cum spuneam, continut creaza acum toata lumea, iar pe de alta algoritmii diverselor motoare de cautare se schimba continuu.

adobe-experience-manager-product-overview

Clientii, in proportie din ce in ce mai mare, nu mai cumpara doar produse sub un brand anume, ei cumpara o intreaga experienta, mai exact cea care incepe  cu un continut personalizat, ce face astfel tranzitia catre un proces eficient de vanzare. Acesti clienti vor dori sa plateasca premium pentru experiente personalizate de brand.

De fapt, conform unui studiu Oracle, 86% dintre clienti doresc sa plateasca mai mult pentru o mai buna experienta de cumparare. Astfel ca pana in 2020 experienta de cumparare va conta mult mai mult decat pretul si produsul, in categoria diferentiatorilor de brand.

Oferirea unei experiente perfecte oricarui client, exact la momentul potrivit, inseamna insa producerea si administrarea rapida a unui volum foarte mare de continut, astfel ca unele dintre brandurile globale marcante apeleaza la Adobe Experience Manager, pentru a jongla si optimiza tot acest continut.

Adobe Experience Manager actioneaza ca un hub specializat pentru tot continutul unui brand. Acesta include nu doar management de continut pe toate canalele, ceea ce usureaza activitatea echipei de brand, dar si servicii aditionale care sa permita adaptarea de nou continut, la cerintele pietei.  Hyatt, Nissan si Sony sunt cateva dintre brandurile globale care apeleaza la Adobe Experience Manager.

Hyatt

Gigantul hotelier Hyatt si-a pus problema livrarii de experiente consistente de brand clientilor sai de travel, pe diferite canale, device-uri si locatii, toate acestea administrate dintr-un hub centralizat. Au fost astfel administrate 70.000 de piese de continut.

Incercarile pe acest proiect au venit din dorinta de a avea un “customer journey” consistent, pe toate canalele, iar pe de alta parte de a distribui prin aceasta platforma centralizata continut de la mai multi autori.

Adunand un material vast in mod centralizat Hyatt a putut sa administreze mai bine tot continutul sau de brand si astfel sa personalizeze mai bine experientele. Aceasta centralizare a permis miilor de autori din intreaga lume sa creeze mai mult si mai repede continut pe marginea experientelor Hyatt, ceea ce a rezultat de aici a fost o crestere a indicilor de trafic si o personalizare si mai adecvata a experientelor.

Nissan

Cand Nissan a dorit sa construiasca o vedere de 360 de grade, pentru al sau “customer journey”, a apelat la Adobe. Prin acest parteneriat, Nissan a putut obtine o mai buna intelegere a clientilor sai, printr-o analiza de continut adaptat pe mai multe tipuri de canale. Rezultatul a fost un continut engaging, cu-adevarat personalizat, care a condus mult mai eficient audienta in procesul de vanzare, totul fiind concretizat efectiv intr-o rata de conversie mult mai mare.

Cresterea nivelului de intelegere pentru ceea ce inseamna “customer journey”, pe mai multe tipuri de canale, ajuta compania Nissan in miscarea sa catre e-commerce. Crearea unei platforme digitale pentru gestionarea de engagement personalizat vizeaza marketarea caracteristicilor diferite, ale aceluiasi vehicul, pentru cumparatori diferiti.

Drept rezultat al parteneriatului sau cu Adobe, Nissan a obtinut o crestere cu 200% a conversiilor, pe fondul cresterii vanzarilor in general, iar asta doar datorita abilitatii de a face o analiza de continut de brand mult mai eficienta.

Sony

Cu scopul de a sugera, optimiza si livra continut inalt personalizat, pe mai multe tipuri de canale si device-uri, Sony a incheiat un parteneriat cu Adobe, pentru simplificarea crearii de astfel experiente online. Potrivit Web Management Director, Takehiro Akiba, acest parteneriat a usurat cresterea calitatii si personalizarii continutului online.

Utilizarea Adobe Experience Manager a permis echipei Sony sa creeze rapid si eficient continut inalt personalizat. Sony a vazut astfel o crestere a ratei de click cu 15% si o crestere cu 9% a NPS-ului.

Terminalele mobile schimba lumea, e momentul sa ne schimbam si noi, mai ales aceia dintre noi care administreaza brand-uri.