Andrada Borda: “Viziunea Digitalium este sa sprijinim profesionistii de marketing digital sa ajunga autoritati in aceasta industrie”

In 2018 a adunat 500 de participanti, iar in acest an sunt asteptati peste 850, evenimentul fiind deja sold out. Digitalium este o conferinta-training de o zi, semnata de Brand Emotion, realizatorii deja celebrului eveniment Brand Minds. Am vorbit cu Andrada Borda, Marketing Manager Brand Minds & Digitalium, si am aflat mai multe detalii din culisele evenimentului pe care il asteptam cu nerabdare. Promitem sa revenim cu insight-uri valoroase obtinute de la cei opt speakeri internationali din acest an.

de Romanita Oprea

Andrada Borda

Ce v-a determinat sa lansati anul trecut prima editie a Digitalium?

Piata, cererea si mai ales constientizarea ca putem dezvolta un nou concept de evenimente la un standard elitist. Toate proiectele create sub umbrela BRAND EMOTION pornesc dintr-un mindset de totul sau nimic. Suntem oameni si energia noastra e limitata, la fel si resursele. Prin urmare, proiectele in care alegem sa investim aceste resurse sunt construite strategic si gandite astfel incat sa seteze noi standarde pe piata.

Care a fost telul vostru initial?

Misiunea noastra a fost si este in continuare sa aducem pe scena DIGITALIUM cei mai buni experti ai Erei Digitale. Viziunea e sa sprijinim profesionistii de marketing digital sa ajunga autoritati in aceasta industrie.

S-a schimbat acesta in timp?

Misiunea a ramas aceeasi, viziunea in schimb s-a extins. Daca la prima editie DIGITALIUM se adresa in principiu pietei din Romania, anul acesta am inteles ca exista mult potential in a atinge si piata Est si Central Europeana. E un proces strategic care necesita timp si consecventa, dar asta este pana la urma zona noastra de expertiza – partea de strategie digitala si trends recognition.

Ce public targetati?

Profesionisti de marketing si comunicare care isi doresc sa atinga un nou nivel in cariera, brand managers, antreprenori care cauta sa inteleaga mai bine platformele de marketing digital si utilitatea lor in comunicarea de business, freelanceri, dar si vloggeri si influenceri din zona de digital.

Care au fost rezultatele primei editii?

A fost un bechmark din multe puncte de vedere. A fost un kick-off pentru directia in care ne dorim sa scalam evenimentul, iar feedback-ul speakerilor si al participantilor a avut un rol important in motivarea echipei.

500 de profesionisti in digital au participat la prima editie si asteptam peste 850 la cea din acest an, iar asta ne bucura extraordinar de tare. E o validare a faptului ca reusim sa facem ce ne-am propus de la bun inceput: Sa oferim profesionistilor de pe piata de digital o experienta de dezvoltare valoroasa, in zona de performance marketing. Oamenii repeta o experienta doar atunci cand simt un return palpabil considerabil al investitiei pe care au facut-o.

Care sunt criteriile care stau la baza alegerii speakerilor?

Cautam experti in digital care au reusit sa-si construiasca un brand la nivel international. Sunt aceia care au ridicat stacheta mai sus prin performantele si expertiza lor:

Randi Zuckerberg (DIGITALIUM 2019) a condus departamentul de marketing al Facebook, in primii 6 ani de la lansarea retelei de socializare. Practic, a setat infrastructura interna si directia de comunicare.

2

Zach King (DIGITALIUM 2018) a construit o intreaga companie media in jurul brandului sau personal, lucru care i-a facilitat posibilitatea de a colabora cu branduri internationale (Nike, Coca-Cola, Disney & co).

Pe langa expertiza si branding, mai e carisma si increderea cu care reusesc sa livreaze mai departe continutul. Ai nevoie ca speakerii sa fie si entertaineri pe langa profesionisti. Asta daca iti doresti sa le oferi oamenilor o experienta memorabila din toate punctele de vedere.

Care au fost cele mai mari provocari in 2018? Dar pentru 2019?

In 2018 asteptarile noastre legate de succes nu erau atat de cristalizate pe cat  sunt acum, iar asta pentru ca primul eveniment seteaza reperele. Anul acesta lucrurile au mers mult mai smooth, avand directia clara si obiectivele stabilite din timp.

De provocari ne lovim mai mereu si cam pe toate planurile, de la comunicare pana la partea de setup tehnic, insa asta ne tine in priza si dinamizeaza o rutina cu care te obisnuiesti in proces.

Cum se completeaza Digitalium cu BrandMinds in portofoliul vostru?

Sunt doua evenimente diferite ca obiective si audienta. DIGITALIUM e mult mai nisat ca target si continut. Ceea ce le uneste sunt valorile echipei, care stau la baza dezvoltarii lor si mindsetul de a nu face rabat de la nimic. Ideea de Top Performance Events se aplica atat la BRAND MINDS, cat si la DIGITALIUM.

Care au fost canalele de promovare ale acestei editii si pe ce ati bazat campania de marketing si comunicare?

Construim strategia de comunicare pentru fiecare editie incepand cu un plan macro, care integreaza obiectivele si campaniile gandite sa ruleze pentru evenimentul curent. Apoi se face splitul pe timeline, audiente si platformele de livrare: reteaua de digital marketing, comunitatile de nisa, social media, parteneriatele strategice si campaniile outdoor. E un mix pe care il optimizam si monitorizam pe tot parcursul anului, pentru ca ne dorim sa descoperim mai mereu abordari strategice noi si, de ce nu, mai performante.

Ati construit o intreaga platforma in jurul evenimentelor BrandMinds si Digitalium. Cum va ajuta website-ul in promovarea evenimentelor?

Website-ul am putea spune ca e cartea de vizita a evenimentului, lobby-ul pentru fiecare dintre cele doua experiente. Odata ajuns acolo, trebuie sa intelegi cat mai clar despre ce este vorba si sa decizi daca experienta e pentru tine sau nu. Apoi, avem procesul de user experience care trebuie sa fie cat mai fluid. Dupa, discutam despre componenta de lead retargeting care vine integrata in mixul de comunicare.

Tu ai ales marketingul sau el te-a ales pe tine?

Eu l-am ales. Am ales cam tot ce se regaseste in acest moment in viata mea si imi doresc sa cred ca voi proceda la fel si mai departe. Cred ca e important sa faci asta, atunci cand stii unde vrei sa ajungi.

Cum ai descrie piata de marcomm din Romania?

Dinamica si in plina dezvoltare. Cred ca inca mai avem de munca pe zona de performance marketing si bugetare strategica, dar facem pasi inainte si suntem foarte curiosi, iar asta e un avantaj extraordinar.

Ne raportam mai des la repere internationale si incepem sa ne dorim tot mai mult o zona de #freebulshit in ceea ce priveste content-ul si modul in care ar trebui sa se faca lucrurile. Doar asa reusim sa crestem, setand standarde sanatoase orientate catre rezultate si iesind de pe piata locala mai des, fie ca se intampla prin cursuri de formare sau evenimente.

1