“Este foarte usor sa le ceri unor oameni sa fie creativi dar atmosfera sa nu-i ajute, sa nu-i stimuleze.” – Andrei Tiganas, Sculptor de Voci

Am stat de vorba cu Andrei Tiganas saptamana trecuta, cu ocazia evenimentului  “Learning Bites #2: 2020 Learning & Development Trends”, organizat de Qriser in parteneriat cu Mindspace. L-am intrebat, printre altele, de ce anume crede ca platforma Qriser este o solutie la indemana, inclusiv pentru industriile creative, de a gasi pachetul potrivit de training-uri.

un interviu de Marian Costache

De ce “Sculptor de Voci”?

Pentru ca am o convingere, si anume aceea ca vocea omului poate fi lucrata, ca in general abilitatile retorice ale unui individ sunt in prea mica masura legate de talent. Ele tin foarte mult de munca, tin foarte mult de tehnica. In ceea ce eu lucrez, practic asta fac. Ajut oamenii sa aiba vocile antrenate sa vorbeasca, sa aiba o dictie mai buna atunci cand vorbesc, sa-si imbunatateasca intonatia, volumul vocii, impostatia vocala s.a.m.d.. Pentru ca daca fac acest lucru, obtin un plus in felul in care ei comunica, in public sau unul la unu.

 

De ce Qriser?

Pentru mine Qriser este un agregator, adica un cadru care strange in jurul sau trainer-i din domenii diferite, oameni care cred in aceleasi valori, care au orizonturi comune. Asta este pentru mine Qriser.

De ce? Pentru ca avem nevoie cumva sa strangem randurile, sa lucram impreuna, sa ne completam unii pe ceilalti. Cred ca experientele de invatare ale cursantilor ar trebui sa fie mixte. Un cursant dintr-o companie ar trebui sa invete si un pic de inteligenta emotionala si-un pic de leadership si-un pic de marketing si-un pic de management, indiferent de departamentul in care munceste si de pozitia pe care o ocupa.

Ca sa putem oferi asemenea experiente complexe, cuvantul cheie este parteneriatul. Sa ne punem la aceeasi masa oameni din zone diferite de interes, diferite dar totusi complementare, si sa gasim impreuna solutii de-a impacheta servicii, astfel incat experienta cursantilor sa fie cat mai buna. Asta ma motiveaza pe mine sa fiu unul dintre furnizorii Qriser. Asta ma apropie de concept si de idee, pe langa faptul ca am incredere in oamenii care sunt girati de aceasta platforma, am incredere in echipa de fondatori. La sfarsitul zilei, totul este despre chimia si compatibilitatea dintre oameni, iar cand Maria Predoiu mi-a propus sa fiu unul dintre trainer-i, am spus da fara ezitare, pentru ca o stiam pe Maria, cunosteam echipa. Am fost convins de la bun inceput si sunt in continuare convins ca putem sa facem lucruri bune impreuna in zona de educatie, Learning & Development.

Pentru zona de middle si top management, din industriile creative, care sunt deficientele pe care le-ai intalnit?

Am lucrat in agentii de publicitate din doua perspective. Pana sa intru in industria de trainer-i, am lucrat ca om de agentie. Am lucrat in domeniul comunicarii, fie pe pozitie de PR Manager, fie de Account Manager. Am fost in “sala motoarelor”, acolo unde se-nvart rotile. Inteleg si simt viata de agentie. Asta a fost prima experienta.

Sigur ca am lucrat cu agentii si ca trainer, invitat sa tin diverse cursuri pentru echipe de vanzari, pentru manageri de departamente. Deci am vazut lucrul cu agentia din ambele perspective, si din interior, ca angajat, si din exterior, ca prestator de servicii de training.

Provocarea cea mai mare pe care am vazut-o, strict in agentiile cu care am lucrat, a fost cea de customer support. Relatia directa cu clientul pare sa fie cea mai dificila, cea mai greu de gestionat, si veriga aceea din viata agentiei, care consuma cea mai mare energie. Oamenii creativi au nevoie de o anumita intimitate, oamenii de comunicare au nevoie de spatiul lor, indiferent de emisfera cu care lucreaza, indiferent de pozitiile pe care le ocupa. Relatia cu clientul este foarte dura si acolo se cer in mod deosebit aptitudini de comunicare.

Pentru asta sunt de obicei chemat in agentii, ca sa incerc sa ajut Account Managerii, cei care se afla la interfata dintre agentie si clienti, ca sa comunice mai bine cu companiile.

Asta este o provocare, relatia directa cu clientul, cu clientul corporatist, cu clientul din multinationala, unde procesul de luare a deciziei este foarte complex. Acolo sunt foarte multe straturi de management, decizia merge greu, bucla de feedback este deasemenea foarte dificila. In general comunicarea directa cu clientul poate genera uneori “dureri”, “suferinte”, tensiune si stres, dar te si dezvolta foarte mult.

Am simtit-o si ca trainer, de fiecare data cand intrebam oamenii de agentii: “Care este principala provocare?” “Sa am o comunicare cat mai buna cu reprezentantii companiilor cu care lucrez. Sa fac un customer support mai bun. Sa-mi vand mai bine conceptul creativ, pe care noi ca agentie il oferim firmei.”

In toata zona de comunicare cu exteriorul, aici am simtit ca sunt provocari si exista nevoi de crestere si dezvoltare.

 

Care ar fi alte beneficii, care ar putea rezulta pentru o agentie de publicitate sau pentru industriile creative, in general, in clipa in care ar subscrie unui program de invatare continua, din cursurile Qriser? 

Sunt foarte multe beneficii pe care o agentie de publicitate le poate obtine daca apeleaza la training-urile Qriser. Daca este sa sintetizez, cred ca principalele beneficii tin de comunicare interna, de managementul stresului, pentru ca nu este un secret ca intr-o agentie de publicitate viata este tumultoasa si motoarele sunt turate. Cand viata este tumultoasa, deadline-urile sunt apropiate si problemele apar, tensiunile se ridica, riscurile sa apara fracturi in interiorul echipei sunt foarte mari.

Din fericire, platforma Qriser ofera training-uri, care pot sa panseze aceasta rana. De la training-uri de inteligenta emotionala, la training-uri de comunicare asertiva si feedback, si pana la cele pe care le tin eu in modularea vocii si comunicare paraverbala (pentru ca si asta contribuie la climatul intern al organizatiei). Training-urile de time management si productivitate si ele influenteaza climatul si buna atmosfera in organizatie.

Este foarte usor sa le ceri unor oameni sa fie creativi dar atmosfera sa nu-i ajute, sa nu-i stimuleze. Cred ca este important ca training-urile pe care le oferim sa imbunatateasca in agentie climatul organizational, astfel incat oamenii sa-si gaseasca resursele de a fi cu-adevarat creativi si sa ofere un serviciu mai bun clientului.

Fara doar si poate, training-urile ajuta atat in comunicarea interna, panseaza rani, imbunatatesc climatul organizational, cat si in relatia externa, relatia cu clientul.

 

Qriser.com este un start-up EdTech de tip digital concierge care oferă soluții personalizate pentru orice nevoie de învățare continuă.

Pornind de la înțelegerea fiecărei nevoi, având o comunitate de peste 80 de companii furnizoare de programe de training, coaching, mentorat pe cele mai diverse tematici (soft skills, hard skills sau after-work) și folosind tehnologia ca suport, oferim soluții modulare pentru orice nevoie de învățare continuă.

Dacă ești în căutarea programului potrivit pentru dezvoltarea ta sau a echipei tale, poți să scrii mesajul tău aici, sau direct prin fereasta de Chat din Qriser.com.

1 răspuns »