Coronavirusul si evenimentele: anulam sau transformam?

articol de Marian Costache

Am stat de vorba (OnLine binenteles) cu Maria Predoiu, cofondatoarea platformei Qriser, despre comunicatul „Keep Safe and LEARN to adapt!”, cu sfaturi utile despre cum lucram in contextul actual, la vreme de pandemie.

IMG_2212

Avand in vedere trecerea in regim remote a multor activitati, i-am adresat Mariei urmatoarea intrebare:

Este LIVE streaming-ul profesional o solutie utila in acest moment si eventual pentru ce?

In contextul actual, am doua prioritati:

    SANATATEA – si aici, aplic din plin preventia prin minimizarea expunerilor. Lucrez de acasa, am mutat toate intalnirile in OnLine, indiferent ca sunt intalniri cu o persoana sau cu 100. Deocamdata mai merg doar la cumparaturi – dar incerc sa limitez iesirile si sa fiu cat mai atenta si prudenta.

    CONTINUITATEA PROFESIONALA – noul context nu reprezinta in niciun caz un motiv pentru incetarea activitatilor, ci, din contra fiecare tip de activitate ar trebui transformata, adaptata. Si cred ca din adaptarea asta ne vor ramane multe obiceiuri bune. Ma bucur sa vad scoli care deja au mutat orele in Zoom. Sau, sa vad exemple de cursuri de dans care se predau OnLine. Intrebarea e – cum putem transforma activitatile in asa fel incat ele sa isi pastreze scopul?

Cu aceste ganduri, cred ca solutia LIVE-streaming-ului poate fi folosita foarte creativ in multe feluri. De exemplu, pentru a transforma evenimente mari, sau pentru a livra servicii de entertainment.

4-we-invent-banner-468x60-px-recomanda-101

#evenimente

Evenimente mari – sa spunem ca aveam planificata o conferinta cu 1000 de persoane – cum putem regandi formatul, in asa fel incat valoarea continutului sa ajunga in continuare la public? Oare nu putem sa conectam publicul prin LIVE-streaming? Nu putem sa pastram Talk-urile, panelurile, demo-urile, dar sa le aducem publicului prin LIVE-streaming? Desigur, productia evenimentului trebuie ajustata creativ dar experienta finala poate fi cel putin la fel de interesanta.

Sau, industria cinematografica – aici as vedea clar o transformare – in loc sa chem public in sala, oare nu as putea organiza un LIVE-streaming al filmului cu ceva sectiune de discutii dupa film cu publicul virtual?

#fotbal

Sau, daca sunt un club de fotbal si meciurile se suspenda, oare nu pot pastra interactiunea cu publicul meu prin evenimente reinterpretate transmise virtual? Ok – nu va mai fi un meci 11 la 11 cu galerii pe stadion. Dar pot fi challenge-uri intre jucatori adversi cu public virtual?

Sau, daca sunt un teatru, oare pot aduce piesa intr-o scena virtuala si sa folosesc LIVE-streaming pentru a ajunge la spectatori? Pot sa incurajez experienta in OnLine – de la paharul de sampanie servit la pauza, la autograful de final?

Comportamentul uman se transforma si serviciile oferite au acum, mai mult ca oricand, posibilitatea de a se adapta si a oferi experiente surprinzatoare. Iar LIVE-streaming-ul este un instrument ce poate amplifica aceste experiente noi, in timp ce, cu totii, avem grija de sanatate prin preventie.

Redam mai jos comunicatul Qriser, deoarece e bine sa-l aveti aproape!

1

#responsabilitate

Fără îndoială, epidemia Coronavirus este cât se poate de serioasă și fiecare dintre noi trebuie să acționăm prudent și responsabil, atât printr-o igienă riguroasă, cât și prin limitarea interacțiunilor face to face în perioada următoare.

Din fericire, în plină eră digitală, putem muta majoritatea activităților noastre din OffLine în OnLine și, astfel, să fim safe, dar să ne și continuăm viețile profesionale cu impact negativ minim, adaptându-ne la noul context.

Măsuri care până de curând țineau de filme inspiraționale, acum au devenit firești. Work from home, OnLine schooling, 100% remote meetings, sunt doar câteva exemple ale ultimelor zile. Cu responsabilitate, cu mindset flexibil și agil, cu un pic de ajutor, adaptarea poate fi rapidă și eficientă.

În acest context, comunitatea Qriser vine să sprijine adaptarea la noua realitate prin articole cu sfaturi practice relevante pentru noul mod de lucru, dar și prin programe de learning facilitate on-line.

Ce facem, concret:

  • Am lansat o serie de articole cu sfaturi practice pentru cei care lucrează de acasă. Găsiți aici primele 3 articole pe această temă: Cum ne adaptăm la Work From Home, Integrarea angajaților care lucrează de acasă și Sfaturi practice pentru comunicare on-line. Lucrăm la WFH Personal Productivity Tips și la Managing Remote Teams. Dacă te interesează și alte teme, dă-ne de știre și ne ocupăm.
  • Actualizăm calendarul cu programe Open din martie pentru a fi 100% on-line. Avem deja primele programe în acest sens, iar în zilele următoare varietatea acestora va crește – le găsești semnalizate cu eticheta “Sesiune on-line” aici: https://calendar.qriser.com/.
  • Lucrăm la a aduce teme noi, în format on-line. Primele pe care le avem în lucru și vor fi listate cât de curând, sunt: Train the Virtual Trainer, Managing Remote Teams, WFH Personal Productivity Tips. Dacă te interesează aceste teme, sau altele, dă-ne de știre și ne ocupăm.
  • Evenimentul “How to UPSKILL your SALES team” pregătit în parteneriat cu Mindspace pentru 25 martie, se va păstra, dar îl vom organiza în format OnLine. Credem că adaptarea la formatul on-line, în loc de anulare, este în beneficiul tuturor celor interesați de tema evenimentului. Revenim cu noutăți.

Așadar, sănătatea, prin limitarea interacțiunilor face to face este prioritară. În același timp, pentru noi, comunitatea Qriser, este la fel de important să aducem cu maximă agilitate soluțiile de learning necesare pentru a sprijinii adaptarea rapidă la noul context. Așa că, pentru a vă putea fi de ajutor prin ceea ce facem, așteptăm cu drag mesajele voastre cu temele de interes și alte idei direct pe chat-ul de pe www.Qriser.com sau aici.

Keep Safe and LEARN to adapt,

Echipa Qriser

Learning Bites #1 Pic

Qriser.com este un start-up EdTech de tip digital concierge care oferă soluții personalizate pentru orice nevoie de învățare continuă.

Pornind de la înțelegerea fiecărei nevoi, având o comunitate de peste 80 de companii furnizoare de programe de training, coaching, mentorat pe cele mai diverse tematici (soft skills, hard skills sau after-work) și folosind tehnologia ca suport, oferim soluții modulare pentru orice nevoie de învățare continuă.

Dacă ești în căutarea programului potrivit pentru dezvoltarea ta sau a echipei tale, poți să scrii mesajul tău aici, sau direct prin fereasta de Chat din Qriser.com.