WOPA ŞI PAIN PLAISIR FAC UN COLAJ ÎNTRE PÂINE ŞI ORAŞ

Noua identitate vizuală a Pain Plaisir este un proiect #nobullshit, semnat WOPA, despre care am primit din partea agentiei comunicatul de mai jos.

3_PainPlaisir

Toate clişeele vizuale asociate cu brutăria artizanală contrastează puternic când le pui alături de spiritul eclectic al urbanului bucureştean. Şi totuşi pâinea este cel puţin la fel de bine împământenită în Micul şi în Marele Paris, dar şi peste tot în lume, chiar dacă un pic diferit.

Aşa este şi parteneriatul Irinei, româncă absolventă a cursurilor de cuisine și patisserie Cordon Bleu din Paris, cu Tom, un britanic dintr-o familie cu o tradiție gastronomică de generații, patiser la restaurantul parizian cu 3 stele Michelin, Pierre Gagnaire. Ei au amestecat spiritul Bucureștiului, savoir-faire-ul produselor artizanale de brutărie din capitala Franței, si un strop de aromă englezească, pentru a deschide Pain Plaisir în urma cu 7 ani. Şi numele, Pain Plaisir, este un pic diferit – se citeşte în franceză, cu toate că tendinţa anglofilă poate cauza alte asocieri.

WOPA şi-a asumat rolul de creator al unui limbaj vizual care să vorbească clar despre importanţa unui aliment simplu, deseori ignorat, în contextul agitaţiei care ne înconjoară.

„Am luat tot ce este asociat cu brutăriile artizanale, le-am pus frumos deoparte şi am plecat în cu totul altă direcţie când am început să lucrăm pe proiectul ăsta. Am căutat mai degrabă în realitatea bucureşteană elemente contrastante, dar şi familiare şi am plasat pâinea în centrul lor. Aşa cum este şi ea în centrul realităţii noastre, fie că o iubim, fie că încercăm să scăpăm de ea.”, explică Dragoş Ometiţă, director de creaţie la WOPA.

2_PainPlaisir

„Sunt născut în oraşul ăsta, crescut pe străzile şi între blocurile lui. Asta a fost inspiraţia mea pentru noul limbaj Pain Plaisir, bazat pe colaj şi contrast, lipsit de eleganţă, dar puternic şi texturat precum crusta pâinilor lor. Logo-ul este clar, direct, concis şi fără înflorituri lipsite de sens, inspirat de tag-urile care decorează mândre zidurile oraşului. Noul brand ne spune fără niciun dubiu că este copt în inima oraşului.”, explică Alexandru Lăzăreanu, head of design la WOPA.

Irina Stăncescu, co-fondator Pain Plaisir, despre colabolarea cu WOPA: “Ideea din spatele Pain Plaisir a fost foarte simplă și așa este și acum. Ne-am dorit să facem la București pâine și patiserie artizanală, așa cum am învățat în Franța, produse proaspete în fiecare zi, cu ingrediente bune, cu tehnică și cu „plaisir”. Doream să excelăm, replicând experiențele pe care le-am avut lucrând în unele dintre cele mai reputate locuri din Paris. Și asta ne dorim și acum, 8 ani mai târziu, într-un concept nou, proaspăt, care să reflecte principiile după care ne ghidăm în viață.

Echipa WOPA a înțeles întocmai nevoia noastră de a aduce în prim plan ceea ce ne caracterizează, pasiunea, tehnica și creativitatea din brutărie, cu inspiraţie internaţională, iar schimbările se pot observa în logo-ul și sloganul companiei, în ambalajele produselor, precum și în imaginile pe care le folosim în locații și pe social media. Am dezvoltat și un manual de brand din dorința de a păstra unitatea comunicării, iar pe măsură ce vom evolua îi vom aduce îmbunătățiri.

În grafică regăsim un stil actual –  colajul, iar colajele create de WOPA relevă îmbinarea dintre elementele urbane și produsele Pain Plaisir. Propunerea lor ne-a plăcut foarte mult şi am simţit că ne reprezintă, întrucât a atins un cord sensibil, având o asociere cu arta. Colajul este o formă de exprimare complexă şi simplă în acelaşi timp, care îmbracă multe faţete şi se poate traduce în nuanţe diferite, în funcţie de privitor, făcând posibile asocieri jucăuşe şi instinctive.

Datorită elementelor disproporţionate şi a poveştilor pe care le transmite grafica, care acoperă în proporţie mare pereţii şi mobilierul locaţiilor noastre, consumatorul are senzaţia că pătrunde într-o lume aparte, jucăuşă, care împinge limitele imaginaţiei, reuşind să îl provoace să le descopere şi să îl facă să se identifice cu ele.”

Pain Plaisir are în București două brutării, pe strada Strada Barbu Delavrancea 1 și pe strada Puțul lui Zamfir 60, iar produsele sunt prezente în peste 25 de restaurante și bistrouri din București.

Din partea Pain Plaisir:

Irina Stăncescu & Tom Rees – Fondatori

Mihai Bonca – Consultant Marketing

Din partea WOPA:

Dragoş Ometiţă – Creative Director

Alexandru Lăzăreanu – Head of Design

Adrian Roșianu – Senior Graphic Designer

Irina Blanşek – Copywriter

Oana Dănilă – Account Director

Ana Stan – Account Manager

1_PainPlaisir

DESPRE WOPA

Fondată în anul 2011 WOPA este o agenție de advertising full-service care oferă servicii de ATL, BTL, Digital, Social Media, Branding și Producție pentru clienți din industrii cheie – FMCG, beauty, white goods, food & beverages și pharma.

Din portofoliul agenției fac parte companii românești și internaționale: Agricola, Bergenbier S.A., Stella Artois, Corona, Alka, Jidvei, Rio Bucovina, Vincon, Alexandrion Group, Medicover, Lidl Discount, Sensiblu, BNP Paribas, Avon Cosmetics, Daikin, Syngenta Agro, L`Oreal si mulți alții.