“Frânturile de viață la care am fost expuși sau pe care le-am lăsat să se vadă în relația cu partenerii de afaceri au făcut ca relațiile și interacțiunile să fie mai autentice în această perioadă.” – Alina Galeriu

Alina Galeriu, Managing Partner @ Galeriu & Partners Public Relations, este unul dintre profesionistii cel mai bine conectati, din PR-ul romanesc. Am stat de vorba cu Alina, de la distanta online regulamentara, despre cateva dintre capitolele care ne framanta pe toti, mai ales pe antreprenorii din Marcomm. Pe cat de directe au fost intrebarile, pe-atat de calde si autentice au fost si raspunsurile.

un interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Te-ai asteptat vreodata ca lumea noastra sa se poata schimba intr-o saptamana?

Alina Galeriu

Nu sunt un fan al schimbărilor, ba dimpotrivă. Caut mereu stabilitate pe toate planurile. Însă, pentru că știu cât de important e să ne adaptăm la context și să fim flexibili, îmi antrenez constant acest mușchi al adaptabilității, într-un pariu personal de a lupta cu propriile limite. Parte din acest antrenament este faptul că îmi place să urmăresc filme cu situații limită, de la dezastre naturale la epidemii sau atacuri teroriste și îmi place să observ cum reacționează oamenii în astfel de momente cu încărcătură emoțională mare.

Reacția noastră în momente de stres și disconfort spune atât de multe despre noi! Însă, nu, nu mi-am imaginat că voi trăi vreodată momente desprinse parcă dintr-un astfel de film. Nu mi-am imaginat că va exista ceva sau cineva care va putea pune lumea pe hold. Faptul că am dat un reset complet modului nostru de viață, atât de brusc și de radical este aproape de domeniul SF-ului. Într-un vacarm de nedescris și o alergătură nebună în care eram cu toții angrenați, am fost nevoiți brusc să spunem stop, slow down, reset. Mi se pare fascinant că am trecut prin aceste momente și sunt sigură că ecourile se vor face simțite încă o bună perioadă, de la schimbări de mindset și priorități la nivel de mental colectiv, și până la efecte economice majore.

Cati dintre clientii vostri s-au speriat, in aceasta pandemie?

Cred că inițial ne-am speriat cu toții puțin. Important este ce am făcut după ce am digerat informația și cum am decis să reacționăm la această schimbare și această ieșire totală din zona noastră de confort. În general, clienții noștri au fost receptivi la recomandările noastre și au făcut, cu toții, eforturi să se adapteze cât mai repede la context.

Au înțeles repede că este momentul să adoptăm o direcție consumer centric în comunicare, să fim aproape de consumatori și să empatizăm cu nevoile lor emoționale. Dar cel mai important, au înțeles că nu e momentul să tacă, să se retragă în carapace și să aștepte ca rezolvarea tuturor problemelor să pice din cer. Au fost activi, cu decență și empatie, dar au fost acolo, în conversație cu consumatorii. Iar asta ne-a dat nouă de lucru, la propriu și la figurat. Și pentru asta le mulțumim! Perioada de lockdown ar fi fost cu adevărat insuportabilă dacă nu aveam atât de multă treabă la biroul de acasă!

Atelierul de Slabit AFI

Cum ati reusit sa va adaptati serviciile?

Ne-am repliat relativ repede. Am anulat sau amânat pe perioadă nedeterminată toate evenimentele pe care le aveam în pregătire în momentul în care lucrurile au început să se precipite cu răspândirea virusului, chiar înainte de momentul în care să existe interdicții clare, pe cale oficială.

Am înlocuit focusul pe evenimente cu focus pe consultanță, fie că a fost vorba de comunicare de criză, consultanță strategică pentru construcție și consolidare de brand, consultanță și training pentru departamentele de comunicare in-house ale clienților care ne-au solicitat input sau pur și simplu content creation.

Ne-am axat pe tipuri de servicii care se pot face remote. Chiar și partea de media relations și influencers relations am transformat-o și am înlocuit proverbiala ieșire la cafea cu jurnaliștii și influencerii cu discuții pe whatsapp sau mesaje vocale trimise fiecare când și cum a putut, dat fiind că tot programul ne era dat peste cap tuturor de restul responsabilităților casnice, de la menaj, gătit sau la atenția pe care a trebuit să o acordăm copiilor constant. Important este că a funcționat. Și chiar mai bine decât ne așteptam.

Și cred că, în toată nebunia, tocmai micile imperfecțiuni cum ar fi vocea copilului pe fundal în timpul unui call de business sau alte asemenea frânturi de viață la care am fost expuși sau pe care le-am lăsat să se vadă în relația cu partenerii de afaceri au făcut ca relațiile și interacțiunile să fie mai autentice în această perioadă. Și ce să vezi, și vedetele sunt oameni, și ele au avut exact aceleași probleme și s-au confruntat cu aceeași lipsă de ajutor din exterior, așa că a fost într-un fel mult mai ușor să creezi punți de legătură.

Ori toate astea: autenticitatea, punctele de legătură și conexiunea reală sunt aur pentru orice om de PR. Așa că, tot răul spre bine, cumva. Ne-am consolidat și am creat chiar și relații noi extrem de valoroase în pandemie, așa că toată echipa noastră a fost foarte eficientă în toate demersurile de media relations și influencers relations. 

Crezi ca optimismul a inceput sa revina in piata?

Ușor ușor da, se simte o dezmorțire. Însă nu m-as hazarda să spun că am depășit impasul. Cred că suntem încă la început în această criză. Așa cum pandemia nu s-a încheiat de fapt, nici efectele ei, mai ales în plan economic nu sunt nici pe departe încheiate.

Cred că ne așteaptă o toamnă foarte grea și niște ani în care vom trage din greu cu toții să readucem lucrurile la nivelul de dinainte de pandemie, de la încrederea oamenilor unii în alții, la încrederea oamenilor în autorități, care deși pe bună dreptate pierdută din anumite puncta de vedere nu are cum să fie altfel decât un punct slab pentru societate, pentru că riscă să producă anarhie și până la fluiditatea turismului cu care am fost obișnuiți, sufocată în acest moment de restricții.

Optimismul revine probabil dintr-un mecanism de supraviețuire care ne pompează niște adrenalină și endorfine ca să putem funcționa în continuare și să fim apți să reconstruim tot ce s-a stricat sau să deblocăm tot ce este impas, însă cred că numai cei naivi pot crede că va totul se va redresa cât ai pocnit din degete. Nu, realitatea este că vom avea o perioadă foarte dificilă pe toate planurile și în toate industriile.

CASA JAD_team

Ce planuri aveti pentru clientii vostri, avand in vedere restrictiile de-acum pentru evenimente si nu numai? Cum vezi Q3 dar Q4?

Încheiam anul trecut după câteva proiecte de BTL de anvergură și aveam planuri să ne concentrăm și mai mult pe această direcție. Însă, viața nu-i după cum ți-o planifici, ci după cum îți ajustezi planurile din mers. Așa că, rămâne să ne focusăm pe consultanță strategică și creare de conținut în următoarea perioadă și pe media relations & influencers relations with a twist, cum ne place nouă să le zicem. Adică având acel ceva în plus care le face să fie autentice, reale, eficiente.

Reușim cu fiecare proiect să împrietenim brandurile pentru care lucrăm cu influenceri de calibru sau să obținem acoperire media în publicații de prestigiu, pentru că găsim acel punct de conexiune care face ca aceste interacțiuni să fie meaningful de ambele părți. Și cred că e un punct tare al nostru și vom lucra în continuare să îl perfecționăm.

Concret, avem în plan pentru anul acesta lansări de produse care vor fi suținute cel mai probabil de eforturi de comunicare online și nu și cu o componentă de eveniment offline, câteva campanii de testare de produse, dar și proiecte de conținut video.

1 răspuns »