Adelina Pasat (Fondator BUZZstore): „Ceea ce face BUZZstore este sa fie un facilitator intre brand si consumatorul obisnuit, si el un influencer in grupul sau de prieteni.”

Am cunoscut-o pe Adelina Pasat in urma cu multi ani, pe vremea cand nu era inca antreprenor. Am apreciat inca de-atunci amestecul de viziune si initiativa, care i-a folosit mai apoi atat de mult, in cariera de antreprenor. Am intalnit-o si zilele trecute, invitand-o sa discutam putin despre BUZZstore, prima agentie de Nano & Micro Influencer Marketing, din Romania.

un interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Adelina Pasat, Managing Director BUZZstore

BUZZstore este prima agentie de Nano & Micro Influencer Marketing din Romania. In ce context s-a lansat BUZZstore? Cum ti-a venit ideea? Ce nevoi ai intuit in piata si cum le-ai adresat?

Compania a luat nastere in 2012, iar in 2013 aveam deja o comunitate de cateva mii de nano & micro influenceri, care pe vremea aceea erau un fel de “rara avis”, pentru ca zona de Digital, in Romania, era formata in principal de bloggeri, persoane cu vizibilitate foarte buna, si persoane publice. Acestia erau influencerii acelor vremuri.

Mai tarziu, odata cu evolutia Social Media si “power to the people” (fiecare are in mana lui puterea de a influenta), au aparut si influencerii, precum si nevoia de a stratifica acesti influenceri, pe care marcile au inceput din ce in ce mai mult sa-i foloseasca in comunicare.

Astazi, BUZZstore este cea mai mare comunitate de nano & micro influenceri din Romania. Avem undeva peste 100.000 de consumatori, in baza noastra de date, si ei stratificati in functie de puterea lor de influenta. Avem consumatorii obisnuiti, care intra pe retelele sociale pentru a se informa sau pentru a petrece un moment placut, alaturi de prieteni si de brandurile favorite. Avem si zona de microinfluenceri, oameni care-si doresc ca ceea ce ei fac in Social Media sa influenteze viata brandurilor lor si binenteles avem inca de acum 7-8 ani oameni care au crescut, in zona de Influencer Marketing, si astazi au comunitati foarte puternice. 

Pe ce se bazeaza si cum functioneaza BUZZstore?

Am pornit, in primul rand, de la ideea ca cea mai puternica forta de influenta este recomandarea unui prieten. Foarte multe research-uri din perioada anilor 2010, cum ar fi Nielsen sau Forrester Research, aratau ca puterea advertising-ului traditional este in declin si ca oamenii cauta din ce in ce mai mult recomandari din zona de OnLine, Social Media. Nu numai ca le cauta dar sunt si influentati, in deciziile lor de cumparare.

Asadar, ne-am gandit cum am putea noi sa monetizam aceste like-uri, pentru ca foarte multe postari din Social Media au foarte multe like-uri dar clientii nostri aveau nevoie sa monetizeze si sa transforme aceste like-uri in vanzari. Asa s-a nascut ideea unor campanii, in care sa implicam consumatorii obisnuiti sa testeze produse, in confortul casei lor. Testarea se intampla gratuit, oamenii primesc acasa produsele, iar daca le plac isi exprima parerile in mediile in care ei activeaza, atat in OnLine, cat si in OffLine.

O campanie de testare clasica presupune sa te inscrii la acele proiecte care-ti sunt pe plac si care ti se potrivesc, iar daca profilul tau de consumator se potriveste cu ceea ce isi doreste compania respectiva, vei fi selectat si vei primi acasa, in mod gratuit, un colet ce va contine atat produse pe care tu sa le testezi, precum si produse pe care sa le oferi prietenilor si celor apropiati, binenteles impreuna cu parerea ta de utilizare.

#facilitator

Ceea ce face BUZZstore este sa fie un facilitator intre brand si consumatorul obisnuit, si el un influencer in grupul sau de prieteni. Noi nu directionam in niciun fel parerea pe care omul si-o formeaza despre produsul testat, ci ii punem la dispozitie mai multe informatii, astfel incat el sa poata folosi produsul respectiv sau serviciul, la puterea lor maxima, si astfel sa-si formeze o parere daca i se potriveste respectivul produs sau serviciu sau nu. Si astfel sa o poata spune si prietenilor sai.

O componenta foarte importanta a campaniilor BUZZstore este nu doar zona de OnLine, unde ei pot merge pe canalele sociale pe care activeaza sau pe blog, si sa-si spuna parerea despre produs, ci si zona de OffLine. Astfel, acesti BUZZer-i, cum ii numim noi pe membri ai comunitatii noastre, sunt adevarati promoteri, ambasadori de brand pentru produsele pe care le testeaza, evident daca acestea le plac. Astfel, ei pot distribui mostre, brosuri explicative, pot face un adevarat training pentru cei care doresc si ei sa foloseasca anumite produse. 

Prin ce mai este special BUZZstore?

BUZZstore este singura comunitate care le permite consumatorilor sa-si faca vocea auzita, atat in randul prietenilor lor dar si in randul brandurilor pe care ei le iubesc si le prefera.

Care este beneficiul unui brand, in clipa in care alege sa intre in BUZZBox?

Daca esti un brand care vrei sa fii cunoscut pe piata sau lansezi produse noi, pe care vrei sa le aduci rapid in atentie consumatorilor, am creat un serviciu nou, inovator pe piata dar cu foarte mult istoric pe piata din Statele Unite sau din Europa, si anume un discovery box, prin intermediul caruia poti face sampling, cu produsele nou lansate, catre potentiali consumatori, care sunt la randul lor nano & micro influenceri. Acestia vor ajuta, la randul lor, produsul respectiv sa ajunga mai rapid, la un potential public tinta.

Produsul se numeste BUZZBox si este o cutie sindicalizata. Asta inseamna ca are mai multe produse, de la mai multe branduri, din mai multe industrii, fiecare industrie avand exclusivitate, pe segmentul respectiv. In fiecare trimestru, in fiecare sezon, incercam sa avem o selectie de produse, pe care comunitatea noastra sa o descopere, prin intermediul BUZZBox.

De ce ar deveni cineva BUZZer?

Ei bine, o multime de surprize te asteapta in comunitatea noastra. Sunt doua motivatii pentru care oamenii se inscriu in comunitate. Pe de-o parte sunt curiosi si vor sa fie printre primii care testeaza noile servicii si produse, aparute pe piata, si sa impartaseasca parerea lor si prietenilor. Pe de alta parte, sunt deja membri ai comunitatii, care vor sa faca din zona de Influencer Marketing o adevarata profesie. Noi le oferim o rampa de lansare, astfel incat ei sa devina vizibili pentru companii, pentru branduri.

Foarte multi din comunitatea noastra au ajuns ulterior sa colaboreze cu brandurile, in campanii mari de Influencer Marketing, datorita continutului calitativ, pe care au reusit sa-l creeze.

Ce beneficii are un brand, in clipa in care adreseaza piata in felul asta?

Contextul actual de piata este favorabil, pentru o comunitate cum este BUZZstore. Acum cand Consumer-to-Consumer Marketing este mai important ca niciodata, servicii de tipul comunicarii prin intermediul consumatorilor obisnuiti sau al micro influencerilor sunt apreciate si cerute de foarte multi dintre clientii nostri.

Vorbim aici atat companii de top, care folosesc acest tip de servicii si in alte tari in care opereaza, dar si de companii romanesti, mai mici, care au un buget mai micut Acestea din urma vor de fiecare data sa-l foloseasca in mod intelept, comunicand si aducand veridicitate in comunicare.

De ce sa integrezi strategii de Nano & Micro Influencer Marketing in strategia ta de comunicare a unui proiect?

Ei bine, pentru ca acesti oameni sunt foarte autentici. Ei nu se substituie acelor “big paid influencers” sau “public personae”, care aduc reach masiv si rapid, ci sunt complementari si aduc autenticitate si efervescenta comunicarii. Este acel “candid camera”, pe care il apreciem atat de mult in retelele sociale, pentru ca arata viata oamenilor obisnuiti.

Nu in ultimul rand, pentru ca este mult mai credibil. Atunci cand un prieten sau un cunoscut iti da o parere despre utilizarea unui produs, este mult mai autentic decat o reclama vazuta pe pagina unui influencer sau chiar in mediile clasice.

Daca ar fi sa fac o comparatie despre tipul de comunicare 1.0 si 2.0 sau 3.0, cum este astazi, ei bine, big paid influencers reprezinta un spot in prime time, la stiri, in timp ce comunicarea prin nano & micro influenceri reprezinta plasarea de produs intr-un anumit program de audienta si cu afinitate pentru publicul tau.

Cum a contat BUZZstore pentru oameni, in timpul acestei Pandemii?

Anul trecut a fost dificil, pentru cei mai multi dintre noi, dar cu BUZZstore am reusit sa aducem un motiv de bucurie, in casele a peste 10.000 de membri, din comunitatea noastra, care au participat in campanii sau care au primit coletele BUZZBox.

Atunci cand am stat cu totii in casa si cand tot ce auzeam la TV erau stiri panicarde, cu numar crescut de cazuri si de decese, aveam nevoie cu totii de motive de a ne bucura. Un astfel de colet, frumos impachetat, este intotdeauna un motiv de bucurie.

Sa nu uitam ca foarte multe companii au fost obligate sa-si opreasca activitatile din zona de Retail, prin care reuseau sa comunice cu consumatorii si sa le aduca in atentie produse noi. Un sampling prin intermediul BUZZBox sau o campanie de testare, prin intermediul serviciilor BUZZstore, a fost un mijloc convenabil de a ajunge rapid la consumatori si de a avea feedback, in timp real, de la ei.

Orice campanie BUZZstore sau orice editie BUZZBox presupune si un feedback primit de la consumator, sub forma unui chestionar digital, pe care acestia il primesc, si in care isi exprima parerile despre produsele testate.

Nu in ultimul rand, si pentru consumatori si pentru membrii comunitatii noastre a fost o ocazie de a trece de la problematica virusului si cum ne protejam de la acesta, la o conversatie mai usoara, in Social Media, vorbind despre produsele si brandurile care le plac.