O suta de calorii de solitudine si alte povestiri

articol de Cezar Baciu

In lumea retailului de FMCG,  probabil apa calda a fost déjà inventata… Chiar si asa, retailerii au si incearca in practica diverse mici idei (unele traznite, altele simpatice si chiar haioase…) pentru a se diferentia si a atrage mai multi clienti-cumparatori. Am facut un tur al supermarketurilor din diferite tari pentru a va arata lucrurile interesante descoperite pe si între rafturi:

1.            In Marea Britanie, vanatorii de solduri sunt protejati intr-un fel de restul lumii cumparatoare… probabil pentru a fi mai atentia la corelatia termenul de expirare si pret…

2.            In Taiwan, un ambalaj pentru un pachet cu sase chifle pe post de patratele pe abdomen, practic o reclama contraintuitiva…

3.            Intr-un foarte oarecare supermarket din Japonia, un „banal” sushi…

4.            In nu putine supermarketuri din Finlanda se regasesc pe rafturi caserole cu hrana distribuita la bordul pasagerilor companiei aeriene nationale Finnair.

5.            Intr-un supermarket german, am gasit un distribuitor de… paine.

6.            In Israel, se gasesc puzzle-uri tiparite pe spatele bonurilor de casa…

7.            Intr-un alt supermarket, carucioarele au un loc de „parcare” in fata raionului de patiserie…

8.            Un magazin italian are o intreaga sectiune produselor marca proprie destinate vegetarienilor si veganilor.

9.            Iar aici, frigiderele se deschid cu cotul (nu are legatura cu nici o viroza la moda…)

10.         Un supermarket din Estonia. Un cos cu fructe proaspete si gratuite pentru copii: „O fructa proaspata pentru fiecare copil”.

11.         „Am plans in magazin cand am vazut acest afis si am cumparat sase banane celibatare”, a scris o cumparatoare („O suta de calorii de solitudine. In general, clientii nu aleg bananele rupte din ciorchinele lor, deoarece considera ca sunt rele [la gust]. Dar nu sunt rele, sunt doar foarte singure”).

12.         Daca partenerul de cumparaturi se rataceste in acest supermarket, iata unde poate fi gasit… („„Pui congelati, cartofi, legume congelate, platouri si aperitive, soții pierduți”)

13.         Fiecare cumparator din acest hipermarket sudez trebuie sa ia o minge colorata si sa o puna in caruciorul altuia, astfel putandu-se numarul de carucioare „in actiune’ in acelasi timp.

14.         In final, iata si fotografii din tara noastra; imaginile infatiseaza vitrina raionului de carne de la un hipermarket francez din Arad, iar… artista (sefa adjuncta a acestui raion) se numeste Raluca Madalina Breban… (sa stiti ca nu o cunosc si nici macar nu stiu cum arata! 😊).

Supermarketurile pot dezvalui multe despre oamenii unei tari: ce alimente consuma, ce produse sunt achizitionate cel mai des si chiar cum se comporta în public. Daca ne gandim mai bine, nu este exagerat sa afirmam ca produsele de pe rafturi pot spune, partial, chiar povestea culturii unei natiuni, poate mai bine decat orice atractie turistica obisnuita

Categorii:bonjourretail, Opinii

Etichetat ca:, , ,