Site icon WE INVENT

Da-mi un buzz, ca sa-ti spun cine esti

„Beyond Buzz. The next generation of word of mouth marketing.” e o carte interesanta, iar pana sa va zic eu asta, probabil au ajuns la voi citate din ea, prin viu grai, asta ca sa nu zic prin word of mouth.

Unul dintre capitole trateaza topicurile care, potrivit parerii specialistilor, ar fi cele mai discutate, asadar acele subiecte care creeaza word of mouth.

Asa am aflat ca, mai mult decat orice, oamenii vor sa vorbeasca despre aspiratiile si lucrurile in care cred, si tin sa-si exprime orice idee in legatura cu importanta realizarii viselor lor.

Vrem intotdeauna sa credem in ceva care sa ne faca sa vedem lucrurile intr-o lumina noua. In fond, aceasta cercetare a demonstrat ca aspiratiille si crezurile sunt fara discutie cele mai abordabile teme de discutie.

„Trebuie sa-ti intelegi cu adevarat convingerile si ce spun ele despre tine, incat sa poti fi un evanghelist pentru business-ul tau”, explica arhitectul Chuck Dietsche. „In domeniul meu, toti, de la arhitect pana la client sau tamplar, credem ca facem mult mai mult decat o casa. Pentru mine exista arhitectura aspirationala si cea facuta pur si simplu pentru locuit. Eu promovez aspiratiile, casa ca un spatiu spiritual paradisiac, chiar daca asta inseamna sa-ti aduca aminte de casa bunicii sau de tabara de pe malul lacului din copilarie”.

Yvon Chouinard, fondator al companiei Patagonia a „remodelat” piata de imbracaminte sportiva, atunci cand a inceput sa vorbeasca mai mult despre mediu si cum ar putea folosi materiale mai putin poluante pentru mediul inconjurator.

E important de remarcat ca Chouinard nu s-a folosit de o strategie de marketing, ci de un lucru in care credea cu tarie. Toate initiativele de acest gen trebnuie sa aiba in spate un crez bine fondat, altfel nu sunt decat niste sloganuri lipsite de sens.

„Trebuie sa fii sincer cu tine insuti, trebuie sa-ti stii limitele. Cu cat o companie incearca sa fie ceea ce nu este, cu atat va muri mai repede”, e de parere Chouinard.

Aspiratiile ne ajuta sa intelegem o companie, sa intelegem pentru ce lupta, si sa cream o legatura emotionala cu compania respectiva.

Mai jos, un scurt filmulet despre word of mouth si ce inseamna el pentru 2 antreprenori din SUA. Enjoy.

Exit mobile version