Imbraca-te, fara sa te dezbraci!

articol de Andreea Timofte

Star Trek: The Next Generation e serialul care mi-a starnit admiratia si imaginatia cand eram copil. N-am vazut seria originala, n-am urmarit nici seriile si filmele produse ulterior, m-am limitat la serialul difuzat pe TVR prin anii ’90. Si asta pentru ca fascinatia mea pentru serialul asta nu era data de intriga, cat de tehnologie. Pai usile alea care se deschideau pe baza de senzor si faceau fst-fst, puntea lu’ Enterprise plina de touchscreen-uri, cabinetul medical cu toate scan-urile posibile, si ce sa mai zic de teleportare?! Engage!

La momentul ala nici nu indrazneam sa visez ca multe dintre lucrurile alea vor fi parte din realitate, pe timpul vietii mele. Acum, aproape cred ca o sa experimentez si-o teleportare. Pai roboata Sophia tocmai ce-si tinea, in urma cu vreo doua zile, speech-ul pe scena din Bucuresti. Locotenentul Data ar fi de-a dreptul invidios. El a fost trimis in spatiu, Sophia tine speech-uri si da autografe. Probabil intra si AI-ii astia in categoria “cum ti-o fi norocul”.

Ca o fi bine sau nu cu tot elanul asta tehnologic, tragem concluzia fiecare pentru noi. Personal ma bucur si folosesc tehnologia pe care o am la indemana, dar admit ca am un nod in gat cand o ascult pe Sophia sau cand citesc despre companii care inlocuiesc badge-ul angajatilor cu un microcip.

Asa, ziceam ca in mare iubesc tehnologia. Iar sufletul meu de copil tresalta in continuare de bucurie cand intru intr-un magazin si se deschid usile fst-fst. Ma simt de parca as fi fost chemata pe punte, ca si asa galeriile comerciale sunt din ce in ce mai pline de ecrane si touchscreen-uri. Si nu pot inca sa ma teleportez, dar imi place ideea cabinei de proba virtuala. Nu e teleportare, dar schimbi tinutele fara efort fizic.

Stiu ca au fost implementate cabine de proba si la noi, o activare cu astfel de componenta a fost chiar anul trecut, in Sun Plaza. Iar in magazinul Cocor, odata cu deschiderea noului magazin, a fost pusa la dispozitia cumparatorilor si o astfel de cabina. Fir-ar, n-am ajuns inca sa “probez” o cabina virtuala, dar am ajuns sa-i intreb pe prietenii de la Erka Synergy Communication care-i treaba cu cabinele astea, mai ales ca tocmai au anuntat ca in portofoliul lor intra mai nou si un astfel de serviciu.

Ruxandra Șerban – CEO Erka Synergy Communication mi-a raspuns la cateva intrebari.

Ruxandra, spune-mi te rog cum functioneaza cabina de proba virtuala.

Cabina de proba virtuala are ca si componente un ecran HD, un PC dotat cu aplicatia software specifica si un dispozitiv de tip kinect care permite detectarea miscarilor, asigurand astfel efectul de realitate augmentata. Mecanismul de functionare este extrem de simplu – utilizatorul se pozitoneaza in fata ecranului la o distanta optima pentru a face cateva setari de inceput precum alegerea sexului si captarea masurilor morfologice. Tot procesul dureaza maximum 8 secunde. Clientul alege hainele din categoriile disponibile (bluze, tricouri, pantaloni etc.) si se poate misca (ridica bratele, aseza in profil etc.).

Mecanica de functionare e diferita daca e folosita la un eveniment sau in magazin?

Mecanica de functionare ramane aceeasi. Pentru a procesa piesele vestimentare, ca si in cazul unui retailer, avem nevoie de acestea in format fizic pentru a le fotografia si prelucra in aplicatia software dedicata ce permite mai apoi utilizarea acestora pentru experienta de probare.

Poate fi extinsa aceasta tehnologie si pentru magazinele online?

Pe viitor ne dorim acest lucru. Pe termen scurt ramanem la versiunea fizica a solutiei.

Care este publicul tinta ce estimati ca va raspunde la aceasta tehnologie inovativa?

Cabina de proba se adreseaza magazinelor de orice tip (concept sau pop-up store-uri, francize, centre comerciale etc.), brandurilor sau caselor de moda de lux si agentiilor specializate in organizarea evenimentelor. Solutia ajuta deci brandurile sa integreze marketingul experiential – clientii participa, se amuza, au parte de o experienta de brand inedita, care nu doar ca poate avea ca rezultat direct creșterea vânzărilor (dar și a notorietății, prin word-of-mouth) și a loialității, dar aduce si beneficii extrem de palpabile clientilor. Stim cu totii ca uneori, mai ales in perioada sarbatorilor sau soldurilor, cozile la cabinele de proba sunt imense, iar asteptarea sau probarea hainelor devin un adevarat chin. Cabina virtuala te ajuta sa castigi timp si, in plus, iti ofera posbilitatea sa iti faci un selfie pe care sa il impartasesti cu prietenii sau familia.

Pentru marketerii care vor dori sa integreze aceasta tehnologie, care sunt principalele atuuri pe care ar trebui sa le stie?

Cabina virtuala transforma actul de cumparare intr-o adevarata experienta pentru client – o experienta amuzanta, ludica. Pe langa asta, ii permite clientului sa castige timp si faciliteaza luarea deciziei de cumparare. Toate acestea se traduc pentru marketeri in creșterea vânzărilor (dar și a notorietății, prin word-of-mouth), a loialității si pozitionarea lor ca branduri inovatoare.

Solutia voastra este marca proprie Erka sau este importata?

Solutia va fi rezultatul unei colaborari cu un partener francez.

Ati avut un prim client?

Acum lansam produsul pe piata din Romania.

Ma bucur pentru voi. Succes!

Sunt alte lucruri pe care le faceti, din categoria asta de marketing experiential, sustinut de tehnologie?

Da, Todiebook se inscrie tot in sfera solutiilor de marketing experiential pe care ERKA doreste sa se concentreze in acest an ca si directie strategica. Cartea-obiect, asa cum o denumeste artistul care a semnat-o, transforma o brosura sau un catalog clasic intr-o opera de arta care lucreaza in acelasi timp si creierul si imaginatia – prin pliurile si directia in care privesti cartea se pot obtine forme diferite, dar si imagini diferite. Rezultatul este uluitor, este o inventie geniala. Filmuletul de mai jos explica tehnologia, dar si o parte din efectele ce se pot obtine.

In parteneriat cu o companie franceza de publicitate, careia i-am si oferit servicii de consultanta la intrarea pe piata din Romania, oferim o solutie eco-friendly de street marketing.  Green TAG este o ștampilă pe asfalt 100% eco, pe bază de apă ce poate lua orice formă, imprima orice imagine, text sau logo.