Da-mi un buzz, ca sa-ti spun cine esti

„Beyond Buzz. The next generation of word of mouth marketing.” e o carte interesanta, iar pana sa va zic eu asta, probabil au ajuns la voi citate din ea, prin viu grai, asta ca sa nu zic prin word of mouth.

Unul dintre capitole trateaza topicurile care, potrivit parerii specialistilor, ar fi cele mai discutate, asadar acele subiecte care creeaza word of mouth.

Asa am aflat ca, mai mult decat orice, oamenii vor sa vorbeasca despre aspiratiile si lucrurile in care cred, si tin sa-si exprime orice idee in legatura cu importanta realizarii viselor lor.

Vrem intotdeauna sa credem in ceva care sa ne faca sa vedem lucrurile intr-o lumina noua. In fond, aceasta cercetare a demonstrat ca aspiratiille si crezurile sunt fara discutie cele mai abordabile teme de discutie.

„Trebuie sa-ti intelegi cu adevarat convingerile si ce spun ele despre tine, incat sa poti fi un evanghelist pentru business-ul tau”, explica arhitectul Chuck Dietsche. „In domeniul meu, toti, de la arhitect pana la client sau tamplar, credem ca facem mult mai mult decat o casa. Pentru mine exista arhitectura aspirationala si cea facuta pur si simplu pentru locuit. Eu promovez aspiratiile, casa ca un spatiu spiritual paradisiac, chiar daca asta inseamna sa-ti aduca aminte de casa bunicii sau de tabara de pe malul lacului din copilarie”.

Yvon Chouinard, fondator al companiei Patagonia a „remodelat” piata de imbracaminte sportiva, atunci cand a inceput sa vorbeasca mai mult despre mediu si cum ar putea folosi materiale mai putin poluante pentru mediul inconjurator.

E important de remarcat ca Chouinard nu s-a folosit de o strategie de marketing, ci de un lucru in care credea cu tarie. Toate initiativele de acest gen trebnuie sa aiba in spate un crez bine fondat, altfel nu sunt decat niste sloganuri lipsite de sens.

„Trebuie sa fii sincer cu tine insuti, trebuie sa-ti stii limitele. Cu cat o companie incearca sa fie ceea ce nu este, cu atat va muri mai repede”, e de parere Chouinard.

Aspiratiile ne ajuta sa intelegem o companie, sa intelegem pentru ce lupta, si sa cream o legatura emotionala cu compania respectiva.

Mai jos, un scurt filmulet despre word of mouth si ce inseamna el pentru 2 antreprenori din SUA. Enjoy.

Categorii:Online

Etichetat ca:, ,

6 răspunsuri »

  1. Mi-a placut clipul. Stephanie Leffler a explicat in cuvinte simple (dar de efect) faptul ca trebuie sa ai un produs foarte bun pentru ca oamenii sa vorbeasca despre el.
    Nu doar bun din punct de vedere tehnic, daca pot sa zic asa, dar sa si ofere oamenilor o experienta de consum care ii determina sa spuna si celor din jur cat de grozav este produsul/serviciul pe care l-au incercat.
    Si dupa cum spunea si Chuck Dietsche, e nevoie sa le oferi consumatorilor mai mult decat un simplu produs. Pentru ca, de fapt, eu cred ca asta este ceea ce diferentiaza un produs de altul: faptul ca unul depaseste granita satisfacerii unei simple nevoi primare.
    Am ascultat, multumita tie, ce inseamna Word of Mouth pentru cei din Statele Unite. Dar eu sunt curioasa: ce parere ai tu despre Word of Mouth? S-ar mula niste campanii de Word of Mouth pe piata din Romania?
    Noi exact asta incercam sa promovam prin Trender – Word of Mouth organizat, ca o alternativa, mult mai credibila si mai neintrusiva, la publicitatea clasica.
    Ce spui? Are Word of Mouth sanse sa prinda radacini si in Romania, sau ne luptam cu morile de vant?

  2. Dora,

    Daca vrei iti trimit cartea. Cred ca te va ajuta, mai ales daca esti in business-ul asta.

    In privinta oportunitatii dezvoltarii nisei indicate de tine si in Romania iti doresc succes. Impartasind o viziune in care crezi cu adevarat si consumand, dedicat, energie in fiecare zi vei reusi cu siguranta !

    Noi (www.mvcom.ro) am pornit diverse nise de neconventional de la zero, de la cateva idei simple, fara ajutor si fara vreo alta istorie in spate

  3. Marian,

    Iti multumesc pentru amabilitate si pentru urari.
    Beyond Buzz este insa o carte ce trebuie tratata ca o investitie. 😉

    Mult succes si tie, neconventionalul e un domeniu suficient de cuprinzator, incat sa ai loc sa te „desfasori” in voie.