Site icon WE INVENT

Cand salvezi lumea cu 2 euro

Una din cele mai curajoase campanii sociale pe care le-am vazut anul asta vine de la BBDO/Berlin. Cand spun curajoasa, ma refer la faptul ca exista totusi agentii care reusesc sa se ia la tranta cu marile corporatii, fara a se gandi daca ele s-ar putea numara sau nu printre clienti la un moment dat.

Cand au instalat un vending machine pentru tricouri intr-o piata, de unde oricine putea sa-si cumpere un tricou cu doar doi euro, toata lumea credea ca, gata, e loc de un business bun.

Surpriza venea dupa ce bagai fisa. Pozele cu oamenii care lucreaza in conditii mizerabile in sweatshop-uri, ca noi sa ne putem cumpara toale ieftine i-au convins pe multi ca ar fi mai bine sa doneze aia doi euro. Campania se numeste Fashion Revolution si a fost imbratisata de la vedete pana, culmea, la brandurile mari despre care era vorba in propozitie, vezi Zara, de exemplu.

E un mic semnal de alarma intr-o mare de ignoranta si intr-o goana nebuna de a avea lucruri noi, din materiale proaste, mereu la moda. Cica 99% din oameni au ales sa doneze banii dupa ce au vazut pozele si mesajele, semn ca lumii ii pasa, daca stie. Acum ca stim, hai sa si actionam, zic. Chiar nu avem nevoie de toate hainele alea pe care ni le arata astia prin reclame, la fel de fel de reduceri. Sunt patate cu transpiratia si durerea lumii a treia. Mai devreme sau mai tarziu o sa ne prindem, dar mai bine ar fi acum.

Exit mobile version