Gata cu briefurile complicate pentru agentii, cu meetinguri interminabile cu PPT-uri si PPM-uri. Acum e mai simplu ca niciodata sa folosesti o masa de oameni. Introduci un premiu minim in malaxor si astepti sa vezi ce iese. Hai sa vedem 2 povesti de succes.
In prima, doi eroi dintr-o reclama la British Telecom urmeaza sa aiba un copil dupa un crowdsourcing pe Facebook.
Adam si Jane, starurile din lunga campanie BT vor avea un copil, ca urmare a celor peste 1,6 milioane de voturi care s-au adunat pentru a decide soarta lor. Astfel 70% dintre votanti au decis ca Jane sa ramana insarcinata.
Creata de Abbott Mead Vickers BBDO, noua reclama a fost difuzata azi, 18 august pe ITV. Seria de reclame BT cu Adam si Jane a aparut pentru prima data pe ecrane in 2005.
Sugestiile de scenarii s-au intins de la faptul ca Jane ar trebui sa faca sexteti, pana la invazii extraterestre. De mentionat ca premiera reclamei va fi facuta pentru fanii de pe Facebook, inainte de a fi difuzata la TV.
Reclama completa poate fi vazuta la www.bt.com/outtakes.
Cealalta poveste legata de crowdsourcing vine de la brandul Peperami.
Ideea celei mai recente reclame a pornit in urma unui pitch care a avut loc pe facebook. S-a pus la bataie un premiu de 10 000 de dolari pentru copywriterul care vine cu cea mai buna idee de reclama.
Castigator a fost Rowland Davies, un fost director de creatie din Munchen, care impreuna cu un coleg din Londra au facut foarte lejera despartirea brandului Peperami de Lowe, agentia cu care a lucrat inainte de inceperea crowdsourcing-ului, timp de 15 ani.
Hai sa incepem sa numaram exemplele valabile de crowdsourcing care vor mai aparea pana la sfarsitul anului, atunci cand vom fi intrat deja in alta epoca User Generated Content.
Ca sa vezi reclama la Peprami, click aici: http://link.brightcove.com/services/player/bcpid68348811001?bctid=542109193001
Categorii:Campanii, Neconventional
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.