Despre

WeInvent este prima platforma romaneasca multiautor, cu articole despre Inovatie in Marketing si Comunicare, in marea lor majoritate. Pentru a primi articolele noastre, imediat ce acestea au fost publicate, va rugam sa introduceti adresa dvs. de e-mail in casuta special destinata, aflata in dreapta ecranului, daca deschideti aceasta publicatie pe laptop sau in josul paginii, daca intrati de pe telefon. Pagina noastra de Facebook o gasiti aici sau o puteti accesa direct, folosind banner-ul dedicat din dreapta, daca accesati publicatia de pe laptop sau in josul paginii, daca intrati de pe telefon. Daca va place sa dezbateti despre noutati si trenduri in Marketing, Comunicare, Sales si HR si daca v-ar face placere sa si scrieti despre aceste lucruri, poate ar fi interesant sa intrati in WeInvent Community. Adresati-ne deci o cerere, noi credem ca merita.

WeInvent s-a lansat la-nceput de 2008, drept primul blog romanesc despre Inovatie in Marketing si Comunicare. A fost initial un proiect personal, iar spre final de 2012 devine publicatie colectiva, pastrand aceeasi directie in privinta continutului.

Acesta este locul in care profesionistii, pasionati de diverse teme din Marketing, Comunicare, Sales si HR prezinta opiniile lor sau povestesc despre campanii si/sau declinari care i-au atins si din care avem cu totii de invatat, cand vine vorba despre Inovatie, fie ca aceasta este legata de continut, suport/vehicul media sau experienta. Materialele pot fi trimise pe adresa publica@we-invent.ro .

Publicatia noastra n-ar fi putut sa fie ceea ce este astazi fara sprijinul urmatorilor contributori:

Marian Constantin Costache – Fondator

“Pentru mine WeInvent va fi intotdeauna un pool de idei, o sursa de inspiratie pentru toti cei care lucreaza sau aspira sa lucreze in Marketing si Comunicare. Atunci cand public ceva aici o fac cu mare placere, avand in vedere ca astfel imi impartasesc opiniile, noutatile pe care le descopar, sau revelatiile, cu altii cu aceleasi preocupari ca mine. Cu cat au trecut anii, in jurul publicatiei s-a creat o adevarata comunitate, iar asta face WeInvent si mai interesant.

Ca specialist in comunicare imi place sa cred ca inovatia insotita de emotie asigura calea prin care poti ajunge intr-un mod memorabil la inimile consumatorilor. De aceea imi ocup mare parte a timpului ca Managing Partner al SCREENYO COMMUNICATION, fosta Motion Vision Communication, prima companie romaneasca de marketing experiential.

Nu stiu daca Universitatea Politehnica Bucuresti a contat mai mult decat Masterul de Publicitate si Reclama in formarea mea, dar e cert ca ambele m-au ajutat sa ma pozitionez, cred eu, in cea mai interesanta zona a comunicarii.

Cu ce ma laud? Inventator, autor al mai multor brevete de inventie, unele fiind la baza mai multor metode de comunicare publicitara neconventionala. Daca sunteti curiosi le gasiti pe toate puse in practica pe www.mvcom.ro si pe www.screenyo.ro, in campaniile pe care le derulam zi de zi pentru clientii nostri.

Cand nu-mi ocup mintea cu publicitatea, imi place sa joc tenis, sa cant la chitara sau sa alerg in parc. Sunt prezent pe Facebook, asa ca nu evitati sa-mi scrieti.”

Andreea Timofte

“Imi place sa-mi dau cu parerea si sa analizez situatii si momente, de cand ma stiu. Si a fost just for fun si doar in cercuri restranse, pana cand a lansat Marian provocarea de a-mi sustine parerile si in scris. Calificarea pentru WeInvent o da background-ul de absolventa de Psihologie (la Cluj si de-asta mai scap cate un “no,”), niste Cursuri Postuniversitare si un Master in Publicitate, dar mai ales experienta de 20 de ani in cadrul MVcom (Motion Vision Communication), devenita recent SCREENYO COMMUNICATION, in urma unui amplu proces de rebranding. Am crescut practic in industria asta, cu neconventionalul, multisenzorialul si experientialul de mana.”

Radu Lazăr

“Am fost pasionat de psihologie încă din timpul primei facultăți pe care am urmat-o, Foto-Video, la Universitatea de Arte din București. Așa că, dupa licențiere am ales să fac o schimbare bruscă de direcție în carieră și să urmez calea medicinei minții. Am obținut în 2011 licența în psihologie și în 2013 Masterul în Psihoterapie cognitiv-comportamentală. Am pus bazele unui cabinet individual de psihoterapie și practic zi de zi această meserie cu tot devotamentul meu.

Marketingul și Comunicarea sunt domenii pe care le consider a fi conexe psihologiei, astfel că încerc să pătrund în lumea lor, să corelez elemente și idei din ambele sfere, și să împărtășesc cu voi concluziile obținute. Iar WeInvent este platforma ideală pentru o astfel de escapadă. Mai multe detalii despre mine și despre ceea ce fac poți să afli de aici:  http://psiholog-radulazar.business.site/

Valentin Adrian Tenescu

“Inginer cu specializarea “Sisteme Tehnologice” si cu afinitati catre antropologie si stiinte sociale, ma consider un „techno-mistic” (nu cautati in DEX pentru ca nu cred ca exista încã acest cuvant). Imi plac ideile de la granita dintre vechea „alchimie umana”  si „babilonia tehnologica”, in care traim impreuna cu cele aproape 7 miliarde de semeni ai nostri, intre quantum si carbon.

Scriu pentru ca încerc sa inteleg misterele lumii si evident cum as putea sa o fac mai bine altfel decat incercand sa povestesc celorlalti ceea ce cred ca am inteles eu. Pentru asta scriu, pentru ca imi place sa ii fac pe cei ce citesc, ce scriu eu, sa vada cu ochii mintii lor ideile ce-mi traverseaza sinapsele si-mi anima neuronii. Iar daca va intrebati de ce scriu aici, atunci aflati ca Weinvent exercita asupra mea cumva, un „pol de atractie” prin ideile pe care le promoveaza aici.

WeInvent este un loc unde vin sa citesc din placere, si daca tot citesc de ce nu as putea da inapoi ceva scriind?! Asta pentru ca eu cred in echilibru si asa cum al doilea principiul al termodinamicii este valabil pentru lumea fizica, este deopotriva de adevarat in lumea ideilor .

Imi place sa scriu si imi place sa ma cititi! Intr-un viitor nu prea indepartat tot ce visam noi pe aici, tot ce ne imaginam, va deveni realitate. Lumea se transforma prin proiectia propriei noastre imaginatii!”

Cezar Baciu

“In pofida studiilor reale, totdeauna am visat si am incercat sa fiu jurnalist (sau in apropierea notiunii, adica PR si comunicare)… A fost intai presa de sport, apoi am scris despre domeniul energiei si purtatorilor de energie, iar, de aproape 10 ani, ma ocup de retail si bunuri de larg consum. In acest moment, “nava” mea amiral este rappel des titres, o monitorizare manuala de informatii din surse deschise, din on-line-ul de limba romana, franceza si engleza.”

Ruxandra Besciu

„Mecanismele creativitatii, arhitectura si modul in care functioneaza mintea umana sunt pasiunile mele. Desi interesata de limbaje vizuale, am ales initial o specializare in Psihologie. Am colaborat cu Ad Hugger pe zona de analiza creativa si imi cultiv constant retina cu exercitii fotografice.”

Romanita Oprea

“De cand ma stiu sunt pasionata de muzica si dans, am facut balet de performanta,canto si m-am jucat un pic si cu pianul. De ani buni de zile sunt alaturi de muzica underground din Romania si nu numai, avand chiar un canal de YouTube lansat inca din 2009, unde puteti gasi trupele mele preferate din Romania si o parte din cele straine. Citesc carti cu specific psihologic si filosofic, dar si romane politiste scandinave. Sunt de asemenea pasionata de calatorii si fotografie.

Cea mai mare pasiune a mea este insa comunicarea, fiind suficient de norocoasa sa o pot transforma si intr-o meserie. Am absolvit Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, sectia Jurnalism, in 2004, si am peste 16 ani de experienta in jurnalism si comunicare, lucrand ca reporter-redactor si redactor sef pentru publicatii precum Advertising Maker, Media Week Romania, Biz, The Marketer, Campaign, Money Express, Money Magazine, Business Review, website-uri precum onlinesport.net, strategic.ro, IQads.ro, SMARK.ro, brandsminds.ro, dar si in radio (Mixx FM) si fiind invitata la cateva emisiuni TV.

Lucrez in PR din 2009, iar din octombrie 2012 sunt freelancer, fiind consultant de comunicare, pentru o diversitate de branduri si companii din domenii precum marcomm, consultanta fiscala, contabilitate si audit, design, arta, well-being, etc.”

Cristina Enescu Aky

„Îmi plac ceea ce eu numesc „textologiile”: arta, știința, inspirația de a crea texte semnificative. Cuvântul „textus” în latină însemna „țesătură”, „împletitură”, al cărei autor spune deci o poveste transmițând în același timp ceva din și despre sine, într-un mod care produce celorlalți o experiență. Asta fac de niște ani ca jurnalist cultural oarecum self-made.

Sunt absolventă de Comunicare și Relații Publice și de Studii culturale europene, dar scriu în primul rând dintr-o pasiune și nevoie interioară de a transmite, de a crea sens și o energie pozitivă în cei la care vor ajunge „țesăturile” mele.

WeInvent e pentru mine o incitare la noi perspective de creativitate și analiză, și sper ca întâlnirile publicului de aici cu ceea ce am de spus, de descoperit și de creat să genereze la rândul lor cine știe ce alte idei, inspirații și – mai ales – bucurii.”

Oana Vasiliu

„Mi-au plăcut dintotdeauna poveștile, indiferent pe ce suport au fost spuse: în cărți, picturi, fotografii, muzică, design, arhitectură, gastronomie sau spectacole. Am păstrat ca profesie scrierea poveștilor care ia forma unor articole pentru publicul larg, în diferite medii. Și am mai adăugat o bază serioasă de oameni la fel de pasionați ca mine, cu care mă intersectez ocazional în idei și povești de business sau de viață.  

Lucrez în industria comunicării de mai bine de 10 ani, fiind consultant de comunicare pentru diferite branduri și proiecte, dar și ONG-uri și persoane publice. Îmi prezint descoperirile pe Instagram, iar gândurile pe Idei Roșcate.”

Anca Spiridon

„Sunt PR cultural și freelancer convins, doar cu proiecte care îmi plac și în care cred în portofoliu. Cred în oameni, în conexiunile care se stabilesc odată ce le afli povestea și în puterea pe care o avem împreună. Mai cred că din poveste vin întrebările bune și nu invers.”

Andreea Retea (Andressa)

„Antreprenorii mă inspiră, iar pe clienții mei îi consider chiar parteneri și îmi propun să creștem împreună și să învățăm unii de la alții. Lucrez în comunicare, dar cum de profesie sunt jurnalist, și cum mi-am petrecut primii 10 ani de muncă în televiziune și colaborând cu numeroase publicații, am rămas fidelă scrisului și îmi face o mare plăcere contribui pe platforma WeInvent cu povești despre inovație și creativitate.”

Nota: Contractele de publicitate in platforma WeInvent sunt gestionate de Motion Vision Communication – srl, cu sediul in Str. Oxigenului, Nr.6, Cernica, jud. Ilfov, CUI RO17949493, J23/1725/2005, e-mail: publica@we-invent.ro

7 răspunsuri »

  1. Buna ziua!
    Ma numesc Liviu Sandu si as vrea sa va prezint 4 din inventiile mele in vederea punerii lor in aplicare in economia romanesca cu ajutorul dumneavoastra si al eventualilor investitori
    1.Motor electromagnetic-putere 500kw/ora-cost de realizare max 1000 euro,foloseste energia din magnetii permanenti(model experimental miniatura realizat)
    2.Dispozitiv ce transforma greutatea in forta de tractiune-cost de realizare in functie de greutatea vehicului(pentru un autoturism Dacia Duster cca 1000 euro),prin folosirea acestuia vehiculele s-ar deplasa fara motor.(Model experimental realizat si testat).
    3.Instalatie pentru obtinerea energiei electrice din miscarea valurilor(cu 50.000euro se poate realiza o instalatie cu o putere instalata de 400kw/ora, in totalitate cu componente romanesti- instalatie experimentala stadiu de realizare 80/100)
    4.Instalatie pentru irigatii fara consum de energie pentru orice debit necesar.Aceasta este utilizabila in zonele unde exista baraje de acumulare.Am realizat o instalatie experimentala cu un debit de 50mc/ora.
    Pana acum am primit doar scrisori de felicitare si promisiuni din partea persoanelor si autoritatilor contactate.
    Acestea sunt inventii proprii inregistrate la OSIM.
    Investitorilor le pot oferi procente din noile afaceri,licente de productie.

    Pentru detalii pot fi contactat la tel:0748681132

    cu respect,

    SANDU LIVIU

    • Va salut,

      Ma bucur ca blogul acesta v-a atras atentia, din pacate insa pentru dvs. directia lui editoriala este una care vizeaza Industria de Marketing si Comunicare. Nu este un blog de inginerie sau de inventica in general. Pentru ca atat cat imi sta in putere mi-ar face insa mare placere sa pot sa ajut un inventator, am sa va rog sa-mi scrieti un mail pe adresa publica@we-invent.ro si sa-mi spuneti ce anume credeti ca pot sa fac pentru dvs..

      Cu bine,

      Marian Costache

  2. Buna ziua
    Ma numesc Magda Alin sunt din județul Bistrita Nasaud . As vrea sa știu dacă exista un site românesc sau strain unde se pot prezenta achite ale unor Invenții in vederea producerii/vânzării lor la persoane sau companii interesate pe producerea lor in masa. De exemplu eu am schița unui dispozitiv mobil asemeni ca forma cu un laptop pentru răcirea tabletelor si smartphonelor cand acestea se încing după o folosire îndelungata care cred ca ar avea șanse mari sa fie produs in cantități mari. Unde găsesc un astfel de site?

  3. Buna Magda,

    Noi nu oferim consultatii pe teme de inventica. Daca tot ne-ai scris insa, ceea ce pot sa-ti spun este ca lucrurile nu sunt chiar atat de simple si pentru a-ti vedea inventia raspandita pe scara larga va trebui sa te asiguri in primul rand de relevanta ei. Sincer, eu nu cred ca un astfel de cooler ar avea sanse sa fie utilizat pe scara larga, dar asta e pur si simplu parerea mea.

    Pentru ca probabil ca vei mai avea si alte idei de-acum incolo, am sa-ti spun ce stiu eu despre punerea in opera a inventiilor pe scara larga:

    1. trebuie demarata inregistrarea la OSIM sau la Oficiul European de Inventii. Asta e o chestiune specializata si s-ar putea sa nu te descurci singura si sa ai nevoie de un consilier.

    2. in timp ce lucrarea ta este evaluata in vederea eliberarii brevetului (2-3 ani) vei putea contacta un investitor privat sau vei putea accesa o platforma de crowdfunding, prin care sa-ti finantezi producerea primului lot.

    Drumul nu va fi simplu, de aceea sunt de parere ca lucrarea ta trebuie sa aiba un nivel crescut de relevanta, pentru ca-ti va consuma energie, timp si bani.

    Succes!

    Marian Costache

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.