QR advertisingul – o metoda de influentare a comportamentului de achizitie

Recent, am facut, in numele MVcom, o cercetare cu privire la modul in care sunt percepute la noi QR codurile, pe baza unui chestionar online.

Datorita cresterii fara precedent a utilizarii QR codurilor in general si in advertising in mod special, am vrut sa evaluam in ce masura QR advertisingul poate reprezenta o metoda de influentare semnificativa a comportamantului de achizitie al consumatorului.

Profilul socio-demografic al respondentilor a fost urmatorul: mediu urban, varsta 18-45, nivel de educatie si de venit mediu-superior.

Iata mai jos si cateva din rezultatele cercetarii:

– un procent foarte mare din respondentii chestionati (61%) a declarat ca stie ca generarea unui QR code e rapida, indiferent de format (text, link, SMS etc).
– pentru 41,9% dintre ei este importanta disponibilitatea pe Internet a unor generatoare gratuite de QR coduri.
– 48,4% considera foarte importanta prezenta unor QR coduri care ofera informatii suplimentare despre un produs.
– QR codurile sunt foarte utile, atunci cand expunerea lor se face dupa cum urmeaza :
panou fix 41,7 %
indoor 41,9 %
la raft 38,7 %
pe pachetele de produs 35,5 %
– QR codurile sunt doar utile, atunci cand sunt expuse :
pe mijloace tranzit 29 %
in social media 25,8 %
– In privinta timpului acordat scanarii unui QR code, 58,1 % dintre respondenti ar aloca 40 de secunde pentru a viziona o reclama pe strada, la care a ajuns prin scanarea codului.
– 54,8 % ar scana un QR code in vederea accesarii unei platforme online a unui concurs si acelasi procent, tot 54,8 % ar accesa un QR code de pe Facebook.

Avand in vedere rezultatele acestei cercetari, rezulta in mod evident deschiderea publicului catre advertisingul prin QR code.

Avem de-a face asadar cu un public care este, in majoritate, dispus sa scaneze pe strada sau online un QR code pentru a viziona in mod direct o reclama, pentru a accesa un concurs OnLine sau pentru a primi informatii suplimentare despre un produs sau serviciu. Probabil nu va mai dura mult pana cand vom vedea primele campanii serioase bazate exclusiv pe QRcodes.