QR advertisingul – o metoda de influentare a comportamentului de achizitie

Recent, am facut, in numele MVcom, o cercetare cu privire la modul in care sunt percepute la noi QR codurile, pe baza unui chestionar online.

Datorita cresterii fara precedent a utilizarii QR codurilor in general si in advertising in mod special, am vrut sa evaluam in ce masura QR advertisingul poate reprezenta o metoda de influentare semnificativa a comportamantului de achizitie al consumatorului.

Profilul socio-demografic al respondentilor a fost urmatorul: mediu urban, varsta 18-45, nivel de educatie si de venit mediu-superior.

Iata mai jos si cateva din rezultatele cercetarii:

– un procent foarte mare din respondentii chestionati (61%) a declarat ca stie ca generarea unui QR code e rapida, indiferent de format (text, link, SMS etc).
– pentru 41,9% dintre ei este importanta disponibilitatea pe Internet a unor generatoare gratuite de QR coduri.
– 48,4% considera foarte importanta prezenta unor QR coduri care ofera informatii suplimentare despre un produs.
– QR codurile sunt foarte utile, atunci cand expunerea lor se face dupa cum urmeaza :
panou fix 41,7 %
indoor 41,9 %
la raft 38,7 %
pe pachetele de produs 35,5 %
– QR codurile sunt doar utile, atunci cand sunt expuse :
pe mijloace tranzit 29 %
in social media 25,8 %
– In privinta timpului acordat scanarii unui QR code, 58,1 % dintre respondenti ar aloca 40 de secunde pentru a viziona o reclama pe strada, la care a ajuns prin scanarea codului.
– 54,8 % ar scana un QR code in vederea accesarii unei platforme online a unui concurs si acelasi procent, tot 54,8 % ar accesa un QR code de pe Facebook.

Avand in vedere rezultatele acestei cercetari, rezulta in mod evident deschiderea publicului catre advertisingul prin QR code.

Avem de-a face asadar cu un public care este, in majoritate, dispus sa scaneze pe strada sau online un QR code pentru a viziona in mod direct o reclama, pentru a accesa un concurs OnLine sau pentru a primi informatii suplimentare despre un produs sau serviciu. Probabil nu va mai dura mult pana cand vom vedea primele campanii serioase bazate exclusiv pe QRcodes.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s