Hai sa simtim cum se face Marketing

Observ ca in ultima perioada, discutia din jurul marketingului multisenzorial capata din ce in ce mai mare amploare. Poate e si normal. In curand lumea va fi total inerta in ceea ce priveste metodele clasice de advertising.

Momentan, peste 80% din brandurile care comunica pe piata, o fac doar la nivel vizual. Intr-o lume in care suntem bombardati cu peste 10 000 de mesaje publicitare zilnic, e pacat ca lumea advertiserilor sa nu dea atentie mai mare comunicarii multisenzoriale.

Pe blogul celor de la The Lounge, am gasit cateva exemple de tactici de marketing, care au la baza si alte elemente senzoriale (mirosul, pipaitul, sunetul si gustul) ce pot creste awareness-ul brandurilor si dezvolta relatia lor cu consumatorii.

Vodka Absolut a oferit sansa consumatorilor sa-si vizualizeze reactia neurala atunci cand gusta produsul. Pe o plasma conectata la platforma in care era consumat produsul, gustul consumatorilor lua diverse forme si culori, in functie de reactia fiecaruia.

O alta maniera de a scoate in evidenta un anumit simt este de a-l elimina total pe altul.

In acest sens, restaurantul londonez „Dans Le Noir” ofera o experienta gastronomica unica. Ei propun cina in intuneric. Astfel, consumatorii isi vor reevalua propria notiune asupra gustului, avand o experienta gustativa mult mai intensa.

Cumva, la fel ca si Absolut, Nike si-a pus consumatorii sa-si vizualizeze un anumit simt. De aceasta data, cel tactil, acestia fiind pusi sa picteze cu picioarele notiunea de victorie.

Johnson & Johnson’s a dus tactilul la un nivel superior. In billboardurile dintr-un shopping center din Westfield au instalat modele reale, consumatorii fiind invitati sa le atinga pielea, pentru a vedea cat e de fina.

Si din nou la Absolut, cu un produs absolut surprinzator. Acestia au creat un pahar din agar-agar (un soi de gelatina de provenienta vegetala), care corespundea gustului unui cocktail facut de Absolut. Paharul potenta bautura in momentul in care gustai si din el.

Penhaligon, un brand de parfumuri a train-uit mai multi taximetristi din Londra, ca atunci cand acestia luau clienti sa le ofere o anumita esenta parfumata in taxi, in functie de preferintele acestora.

Totul pentru ca lumea sa ajunga la brand prin cu totul si cu totul alte modalitati decat cele obisnuite.

E ca si cum ai face cunostinta pentru prima oara cu un produs. Stiti si voi, prima senzatie nu se uita niciodata.

Ne auzim, ne si vedem, deocamdata atat …

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea companiei MVcom. Orice feedback din partea dumenavoastra este binevenit.