Te pup pe portofel! Te pipai pe card!

articol de Marian Costache

Am avut placerea in ultimii ani, sa constat tot mai multe dovezi de deplasare catre MULTISENZORIAL, a comunicarii mai multor branduri. Luna trecuta am pornit chiar o cercetare in acest sens, lucrurile fiind inca in derulare, pentru ca altfel ati fi vazut deja publicate rezultatele, aici. Prin urmare, nu m-am mirat citind recent despre inca o dovada a unui brand global (VISA), care urmareste sa contureze anumite valente tactile.

In cea mai recenta campanie de comunicare in aceasta directie, se pune accentul pe avantajul pe care-l ofera elementele de siguranta, ce pot fi pipaite si pe cat de mult poate ajuta aceasta persoanele nevazatoare sau cu deficiente de vedere. Nevazatorii sunt cca. 2 mil. in UK si aproximativ 115.000 in RO.

Laudabila initiativa, nimic de zis, mai cu seama ca nu doar aspectul utilitar conteaza. Nu doar pentru nevazatori este importanta decizia de-a oferi brandului VISA componenta tactila.

Eu sunt, insa, de parere ca nu se spune tot. Intr-o piata atat de concurentiala cum e cea a instrumentelor de plata, comunicarea tinteste sa genereze sinestezii, pentru ca astfel este obtinuta cu mult mai mare usurinta MEMORABILITATEA, Sfantul Graal al comunicatorilor!

Cu alte cuvinte, acesta decizie de a completa brandul si din punct de vedere tactil conteaza mai cu seama pentru cei perfect vazatori.