Tips & Tricks in QR advertising

In ultima vreme am constatat cu surprindere ca in ciuda multiplelor surse de informare, multe campanii de QR advertising sunt concepute intr-un mod ineficient.

De aceea m-am gandit c-ar fi potrivit sa adun laolalta cateva exemple concrete si informatii utile pentru optimizarea acestui canal de new media.

– este chiar o copilarie sa nu verifici QR codul, inainte de-al introduce in grafica. Daca el n-a fost generat corect si nu poate fi scanat, toata campania e compromisa.

– asigura-te ca dimensiunea QR codului pe vizualul expus, este suficienta, avand in vedere locul de unde va fi scanat in mod curent.

– daca vrei sa tentezi consumatorul si sa nu-l lasi sa-si cheltuiasca banii pe conexiunea la Internet, ar fi bine sa te asiguri ca exista semnal in zona unde este cel mai probabil sa se scaneze QR codul.

– neadaptarea pentru mobil a site-ului pe care se face redirectionarea consumatorului, dupa scanarea QR codului, este de asemenea o greseala.

– lipsa recompensei pe care o asteapta consumatorul, dupa scanarea QR codului si accesarea link-ului asociat, este tot o greseala, de data asta foarte curenta. Aceasta ultima problema fiind una raspandita, ne permitem s-o comentam mai jos cu exemple.

Daca tot l-ai facut pe consumator sa scoata un smartphone din buzunar, merita sa-i arati continut interesant. Daca promovezi un brand de mancare congelata, de exemplu, condu-l intr-un magazin online si nu intr-un site aiurea. Mediul asta nu livreaza pentru campanii de brand.

Daca ai o campanie outdoor, pentru un model auto nou lansat, nu e suficient sa-i arati consumatorului un clip sec. Poti sa-l trimiti intr-o pagina Facebook, unde sa-si decline identitatea si sa-l tentezi sa se-nscrie la un drive test. Culegi si informatii pentru o baza de date si in plus ii oferi ceva!

Sigur ca exemplele ar mai putea continua. In mod cert QR advertisingul nu este doar de bifat si-atat, pentru ca va sfarsi prin a dezamagi, fara sa se fi lansat cu-adevarat inainte.

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea companiei MVcom. Orice feedback din partea dumneavoastra este binevenit.