Cand vine vorba de tehnologie si gadgeturi folosite in campanii sau in activari diverse, nu-mi pot retine curiozitatea. De aceea am dat curs invitatiei Pandorra in Joia dinaintea Pastilor, la Bucuresti Mall. Am avut astfel ocazia sa stau putin la povesti cu Andreea Popa – Soul Reader in Marketing si Codrut Marin – Zburatorul in Project Management.
M.C.: Cum v-a venit ideea sa sarbatoriti astfel si ALTfel Pastele aici la Bucuresti Mall?
A.P.: Totul a pornit de la targetul pe care-l are Bucuresti Mall, pentru ca ei sunt clientii nostri. O parte din acest public tinta este compus din tineri care au un stil de viata modern, sunt pasionati de gadgeturi s.a.m.d. Si-atunci ne-am gandit ca daca tot stiam despre Oculus si despre RFID, sa combinam aceste doua tehnologii intr-un happening high tech.
M.C.: Imi dau seama ca ati vrut sa creati o experienta deosebita.
A.P.: Da, pentru cei care vin la cumparaturi zilele acestea.
M.C.: In ce consta tehnologia asta, RFID?
C.M.: Numele vine de la identificarea prin radio frecventa si cred ca este pentru prima data cand se realizeaza asa ceva intr-un mall din Romania. Oamenilor li se ofera un token special si sunt invitati sa-si treaca in sistem adresa de e-mail cu care se logheaza pe Facebook. Dupa care dau ok-ul pe regulament. Se logheaza imediat si-n acel moment li se posteaza automat din sistem un mesaj din partea Bucuresti Mall, urmand apoi sa li se faca si o fotografie cu iepurasii care este si ea upload-ata din partea Bucuresti Mall pe wall-ul lor. Impactul unei astfel de actiuni este foarte mare deoarece postarile sunt vazute de retelele de prieteni ale celor care intra in acest joc.
M.C.: Am inteles, e vorba despre un efect de buzz in cascada.
A.P.: Da. Exact!
M.C.: In afara de asta ce alt beneficiu ar mai fi pentru consumator?
C.M.: Sa faca parte dintr-o comunitate, in care va afla primul toate ofertele speciale de la Bucuresti Mall.
M.C.: Vad aici mai multe device-uri. In afara de RFID, ce-ar mai fi?
A.P: In afara de RFID mai avem aici la stand si acest joc X Box precum si vedeta evenimentului, un kit de acces in realitatea virtuala – Oculus. Pentru capitolul asta de VR cred ca ar fi cel mai bine sa stai de vorba cu Gabriel Andrei si cu Lucia Bogdaneanu de la Just In Time, ei sunt partenerii nostri pentru aceasta sectiune.
G.A.: Suntem in fata unui dispozitiv care poate crea o realitate virtuala, efectiv te poti transpune, asezandu-te pe acel scaun, intr-o alta lume.
M.C.: Aha.
G.A.: Eu zic mai bine sa-ncerci direct si personal care-i treaba cu Oculus si dupa aceea povestim.
L.B.: Nu dam niciun interviu pana nu-l incerci.
M.C.: Interviul curge, stai linistita.
G.A.: Ia loc! Da-ti ochelarii jos. Oculus iti regleaza oricum dioptriile.
M.C.: Ok. Ce vad aici? Aha… Sunt intr-un tunel si am in fata o sina. Vine si tren din fata?
G.A.: O sa vina daca ajungi foarte departe. Asa, deci te lasi stanga-dreapta si-n fata.
M.C.: Pot sa strig, pot sa urlu, pot sa fac ceva?
G.A.: Cu cat mai tare, cu-atat mai bine! Te uiti la START ca sa-nceapa cursa. Ia uita-te in sus, in jos, asa. Campul vizual e amplu.
M.C.: Da!
G.A.: Succes! Sa te feresti de crengi ca se sparg ochelarii.
M.C.: Am pornit! Ha, ha, ha! Sa-mi faca si mie niste poze careva.
L.B.: Ha, ha! Daca vrei poti sa cobori la nivelul inferior, poate chiar si-n parcare.
G.A.: La un moment dat vine trenul ala din fata.
M.C.: Aoleu! Ce ma fac?
G.A.: Pai ia mai bine o creanga in fata, decat trenul!
M.C.: Ok. Ce-ar trebui sa mai fac?
G.A.: Hai sa vezi cum se opreste. Ridica-te si stai in fata unei crengi.
M.C.: Ha, ha, ha! Mama-mama, ce senzatie! Tare de tot! Ooh, am transpirat!
G.A.: Avem si chestii mai complexe. Asta-i de joaca asa usor, stanga-dreapta dar avem si chestii mai grele.
M.C.: Am uitat sa-ti spun ca sunt in mijlocul unei crize de sciatica si nu mai pot, credeam ca nu se mai termina tavaleala. In primul si-n primul rand mi se pare extraordinar ca lucrurile incep treptat si usor iar apoi jocul te absoarbe. E din ce in ce mai alert si te scufunzi. Asta e senzatia.
G.A.: Da. Cum spuneam insa, asta-i nivelul ultra basic.
M.C.: Deci partea asta de experienta virtuala e asigurata de voi, de Just In Time, in colaborare cu Pandorra si scopul e doar pentru entertainment.
G.A.: Da, se pot oricand realiza astfel experiente de brand pentru consumatori. Daca un anumit brand vrea sa realizeze experiente speciale, memorabile, asta ar fi una din metodele garantate. Asa cum ai vazut si tu in mod direct, realitatea virtuala te absoarbe pur si simplu, creierul e cumva “pacalit” pentru ca nu mai poate face diferenta foarte clar intre ceea ce e real si ce e virtual.
M.C.: Probabil ca s-ar fi putut desfasura cu un astfel de setup si un joc tematic, intr-o lume a cadourilor, de Paste…
G.A.: Da, se poate si o integrare mai avansata in concept.
M.C.: Adica in loc sa te feresti de decorul asta de exemplu, sa te feresti de niste cutii cu cadouri…
G.A.: In acest moment content-ul are rol exclusiv de joc dar sunt si content-uri facute special pentru advertising. In US s-au facut o gramada de evenimente, cu un nivel de personalizare foarte ridicat. Cu metoda asta poti face demo-uri pentru masini. Poti sa stai pe-un scaun, sa vezi interiorul unui automobil…
M.C.: Sa ai si senzatia ca esti acolo.
G.A.: Sa ai senzatia de condus, senzatia reala de condus. Si asta-i o chestie care te absoarbe. Cum ar fi sa stai pe-un scaun normal si sa poti conduce in mod sportiv pe un drum de coasta, un cabriolet?
M.C.: Aha. Da, am inteles.
G.A.: Poti de asemenea sa traiesti experienta intr-un rollercoaster virtual, brandat. Te poti distra intr-un mod neconventional intr-un loc in care nu te-ai astepta sa ai si astfel de posibilitati.
M.C.: Nisa asta pe care o operati voi e la-nceput, banuiesc.
G.A.: E practic prima oara cand scoatem in lume kitul asta de VR si speram ca usor-usor sa-i dovedim aplicabilitatea enorma, in tot felul de proiecte.
M.C.: Multumesc! Ia sa vad ce poze ai cu mine?
G.A.: Asta, asta si asta.
M.C.: Ha, ha! N-a reusit nimeni sa ma tranteasca in halul asta! La cat mai multe experiente reusite!
G.A.: Multumim!
Categorii:Campanii, Evenimente, Interviu, Multisenzorial, Neconventional, Proiecte Speciale
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.