Cum a ajuns o casa din Siria intr-un magazin IKEA

Fantastic use of in-store media”. Asta e prima fraza pe care am citit-o cand am dat peste articolul asta. Intr-adevar, e o campanie care nu prea poate sa treaca neviralizata. Mai ales ca e in colaborare cu Red Cross. In cel mai mare magazin Ikea din orasul norvegian Slependen a fost amenajata o camera de 25 de metri patrati, replica a unei locuinte siriene din Damasc. Pe fiecare eticheta, in loc de pret, gasim povestea unei familii siriene, si felul groaznic in care o duc oamenii acolo. In plus, vizitatorii sunt invitati sa doneze, pe masura ce inainteaza prin spatiul desprins din alta lume.

161107120553-04-ikea-norway-campaign-exlarge-169

E cumva ironic sa vezi mii de oameni trecand zilnic cu carucioarele pline de “design furniture”, in acelasi timp asteptandu-te sa fie si atenti la ce se intampla in zona de conflict. Dar cica a functionat. Campania s-a incheiat la 31 octombrie, cica ar fi fost vreo 44 mii de vizitatori saptamanal si s-au strans 22 de milioane de “iepuroi”. Agentia care a venit cu ideea e POL, chiar din Norvegia.

161107120551-03-ikea-norway-campaign-exlarge-169