Dove si schimbarea la fata

articol de Andreea Timofte

Atunci cand stii ca munca ta influenteaza si convinge, chiar daca asta nu-ti iese de fiecare data, responsabilitatea e enorma. Prin urmare, ce fain ar fi ca in advertising treaba asta cu responsabilitatea sa nu fie lasata doar pe seama campaniilor de CSR.

De asta imi place mie Dove, mai ales ca de cativa ani incoace si-a propus sa sparga niste tipare ale frumusetii, prea mult folosite in publicitate, in care foarte multe femei nu se regasesc. Pana la urma frumos nu inseamna perfect. Ba mai mult, din punct de vedere psihologic se pare ca e chiar in regula sa-ti arati si imperfectiunile, ca astea te fac unica si deci mai atragatoare… Altfel risti sa ramai pe piedestalul tau acolo, admirata dar singura… Nu stiu, n-am incercat-o pe-asta, dar daca e unul din voi pe-acolo, sa-mi spuneti si mie daca-i adevarat .

#realwoman

Revin la Dove si la campania facuta de Mindshare in Danemarca la inceputul anului. Au incarcat stocurile Shutterstock cu fotografii noi, la categoriile „beautiful woman” si „real woman”. Tema data fotografilor a fost una cat se poate de simpla: fotografiile trebuie sa surprinda femeile in situatii non-stereotipe. Complementar au derulat si-o campanie outdoor prin care incurajau brandurile si agentiile sa portretizeze femeia in ad-urile lor, cu  imagini care ies din tiparele deja standardizate de frumusete. In final au reusit o campanie cu buget redus, rezultate faine si consumatoare fericite.

Acum sa nu credeti ca daca intr-o tara populatia e supraponderala mi s-ar parea normal ca  ad-urile sa includa doar modele XXL, ca sa fim aproape de realitate, dar cred ca e corect ca promovarea sa includa niste statement-uri sau note de subsol. De exemplu, pentru un sampon „impotriva caderii parului” ar putea fi binevenita o remarca: folositi samponul impreuna cu re-evaluarea stilului de viata sau pentru un sampon, care hidrateaza parul uscat, o mentiune legata de faptul ca modelul din reclama a fost coafat pentru 2 ore de un stilist si a mai folosit inca 3 produse de stiling.

La raft as pune si celelalte 3 produse de stiling. Win-win pana la urma, nu ziceti? Stim ca schimbarea poate aparea si din intamplare dar nu toate schimbarile merita lasate la intamplare, so let make it happen. Schimbarea.

2 răspunsuri »