articol de Marian Costache
Ikea nu e deloc straina despre cum se face un pic de buzz, in jurul anumitor reclame. Sa ne aducem aminte ca Ikea a pus niste oameni sa “locuiasca” intr-un panou, pe una din strazile Parisului, acum vreo 4 ani si ceva.
Pe WeInvent am scris si noi despre multe alte nazbatii de-ale lor.
Chiar si-asa, catalogul asta pe care trebuie sa faci pipi, ca sa vezi daca ai reducere, pare ca le-ntrece pe toate. Bine, e vorba doar de doamne, doar dansele trebuie sa faca asta, pentru ca de fapt e vorba de un test de sarcina, ca sa afle daca li se mareste familia.
Intr-o corectie ulterioara a comunicarii s-a explicat clientilor ca oferta functioneaza si in cazul in care familia se extinde prin adoptie si ca nu trebuie ca oamenii sa considere pagina pisata din catalog, ca pe un fel de cupon. Reducerea functioneaza pentru ei si daca nu predau la magazin pagina “udata”.
Voi intelegeti printre randuri cam cu ce chestii s-or fi confruntat oamenii efectiv in magazine dupa reclama asta, de-au trebuit sa vina cu asemenea lamuriri suplimentare. Ce mirosuri!
Cronicile specializate ale vremii mentioneaza o reactie majoritar pozitiva la reclama asta, care cu siguranta ca e foarte desteapta, cu asta atragand de altfel un mare volum de atentie. Au existat totusi si voci care au spus ca e vorba de o declinare mult prea grosolana, de care pana la urma Ikea se putea lipsi.
Agentia responsabila de chestia asta este Åkestam Holst, al carei director de creatie, Magnus Jakobsson, a insistat sa clarifice ca nu e in niciun caz nevoie ca oamenii sa aduca in magazin pagina imbibata in urina.
Ideea a venit de la doi creativi ai agentiei, Evelina Rönnung si Hugo Wallmo. Åkestam Holst a colaborat cu laboratoarele Mercene, unde a fost dezvoltata Solutia tehnica pentru reclama.
Oamenii de la Åkestam Holst si Ikea nu au fost nicio clipa ingrijorati despre un posibil feedback negativ, deoarece nu e nimic altfel decat la administrarea unui test de sarcina. Sigur ca e vorba de un aspect de viata, doar ca testul de sarcina nu-l face nimeni pe A4, indraznim sa spunem noi. Pe care eventual apoi sa incerce sa-l depoziteze/transporte/prezinte, whatever!
“People think it’s a strange, funny and likable ad. Well, mostly.”
Magnus Jakobsson, Åkestam Holst
Categorii:Campanii, Multisenzorial, Neconventional, News, Uncategorized, ux
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.