O poveste din calup

articol de Dr. Like

Nu mai deschisesem televizorul de ceva ani, pentru ca nu mai aveam. Asa erau vremurile, munca, iesit mult, nu era loc de inca o cutie neagra cu „Stii si Castgi” in ea. Dar anul asta am revenit pe el. Ca asa sunt acum vremurile. Scroll-ez din telecomanda in dreapta, stanga, vine Gadea, vine GOOOOL, vine Busu, vine teleshopping in draci (nu tineam minte sa fie asa de mult inainte) vin canale porno codate, vin emisiuni cu ex-cocalari trecuti la budism, cu Maruta care are implant de par, se vede HD, tot ce trebe’, bun.

tv_pills-767x481

In tot peisajul asta mediatic, timp de aproape 2 luni in care m-am uitat constant am mai remarcat ceva si sunt sigur ca nu sunt singurul: sunt o groaza de reclame la pastile, frate. De cap, de ficat, de bila, de vezica, de te pisi, te caci, de sangerezi cand vine, de uns cand pleaca, de articulatii, de ce vrei tu, de zici ca esti mai ceva ca la guest house. Baga astia la pastile in noi, de parca nu am fi si noi in fata ecranului. Si de parca am avea sa dam toti banii pe pastile, in loc pe reclama dinainte. Ca aia e si jmekeria oarecum. Ca dupa o reclama la mancare iti baga imediat si efectul, ca sa nu-ti tihneasca si tie packshotu’ ala. Am vazut ca tolo.ro a scris o analiza acum vreo 2 ani care s-a lasat si cu diicot si cu de toate. Acum nu e cazul. Nu avem statisticile si sursele unui gazetar sportiv ca sa putem spera la asa ceva. Apelam doar la bunul simt al ochiului.

Bai, fratioare, cu riscul de a ne repeta, nu-s  bibbip-alau de multe reclame la pastile. Dintr-un calup, cam spre 80-90% sunt pastilatii. Cu nume frumoase, date de copy educati, ca sa-ti ia banul si durerea din prima. Dar sunt prea multe, Boss! Si cica exista CNA, acea institutie care ar trebui sa verifice lucrurile astea, dar care pana una alta amendeaza intr-una pe Nasu’ TV. Sau poate ca Ministerul de Boli?! Sau poate ca producatorii emisiunilor?! Nu ne trebuie nicio statistica, nu vreau sa aud ca s-au inmultit numarul bolilor si al Oliviilor Steer. Pai la cate reclame la medicamente sunt, sincer, ar trebui inca 100 de Steer sa compenseze. Situatia e foarte nasoala. Nu ne putem uita la pastile si boli care deruleaza prin fata noastra cu viteza si cantitatea asta. Daca doream asta, ne mutam direct la spital.

Industria “entertainmentului” isi arata cumva power-ul, o doare in cot. Ce mai conteaza in fond o amenda de cateva mii de euro pentru  o televiziune care te pastileaza zilnic? Sunt bani de tigari aia. Si stiti ceva? Reclamele la tigari aveau cat de cat ceva, vedeai calu’, vedeai cowboiu’, vedeai Kent in timp de dadeau Dallas, Rothmans, oh, ce romantici etc. Acum, pe bune, din tot purcoiul asta de spoturi la pastiloase abia daca razi o data, la o reclama in care burta unui nene e asociata cu motorul unei masini.

In rest, industria, guvernul, televiziunile, advertiserii ne cam pun sa tinem gurita larg deschisa, sa se uite ei atent ce avem in stomac, in cap, inima, dar mai ales in portofel. Nu tre’ sa cedam, sa tinem cont ca in cele mai multe cazuri totul e doar un ambalaj, fara nicio “formula imbunatatita”, iesit de pe mana unui talentat duplicitar. Si in caz ca chiar ‘om ajunge la doctor, sa tinem bine minte reclamele alea la Kent si Marlboro. S-ar putea sa ne fi fost de folos …