Cand marketingul face loc artei si senzatiei de intreg

In urma cu aproape 10 ani, Sorina Peia a lasat de-o parte masteratul in economie si cariera de business, si-a vandut masina si a plecat pentru un an la o exigenta scoala din Franta unde se studia intensiv art direction, styling, make up pentru teatru, film si tv, fotografie. I-a fost greu, dar a terminat prima. Asa a ajuns sa machieze la Festivalul de Film de la Cannes. A urmat o cariera admirabila ca artist al machiajelor, in vreme ce in background, departe de ochii publici, exersa alte directii in artele vizuale. Anul trecut a studiat creativitate aplicata la The Alternative School.

La 30 de ani, lanseaza #ArtManifesto, o expozitia experiment, in care lucrarile pictate in acril sunt interpretari de poezie si de muzica. In Romania lucreaza cu reviste, case de productie si branduri interesante, dar face totul ca parcursul ei de artist visual sa decoleze pe scena internationala.

interviu de Marian Costache

Cea mai intensa experienta din perioada studiilor din Franta a fost ?

Imediat ce-am terminat scoala pe prima pozitie, am fost invitata ca makeup artist la Festivalul de Film de la Cannes. Am machiat actrite care au defilat pe covorul rosu. Un privilegiu.

Momentul in care ai stiut ca arta e parcursul tau.

In urma unui accident de masina, care mi-a oferit a doua sansa, trezindu-ma la viata.  Terminasem marketingul, lucram in vanzari, dar era un parcurs deprimant. Dupa ce mi-am revenit din socul accidentului am realizat ca trebuie sa fac ceva cu viata mea si sa aleg un parcurs cu care rezonez mai mult, nu unul care e doar la moda.

Cu branduri ti-ar placea sa te asociezi, daca maine arta ta ar trebui sa devina platforma de comunicare?

Am 30 de ani, aproape ca m-am nascut cu internetul de gat. Stilul meu e, pana la urma, in linie cu pasiunile, preocuparile si curiozitatile generatiei din care fac parte, e conectat la miscari din arta urbana si deschis spre intersectia cu toate culturile lumii. Rezonez la branduri cu valori similare.

Mi-ar placea asocierile cu Adidas, BMW, Reclaimed Vintage, Gucci in versiunea lui contemporana, vezi colaborarea cu Dapper Dan, Ivy Park, Stone Island sau Onitsuka Tiger. Interesante ar fi si colaborarile cu branduri romanesti – imi plac Rom, Pegas, AslaVital, Lana Balana, French Revolution. N-as folosi Dero sau Guban niciodata, dar fix din motivul asta ar fi niste provocari interesante.

 Senzualitatea e de regasit in lucrarile tale. Care e povestea lor ?

Lucrarile expozitiei sunt inspirate de piese de arta sau de muzica, unele scrise sau interpretate de prieteni, altele compuse de tatal meu. Cele mai multe dintre ele au fost create pornind de la bucati literare din volumele Poeme Biodegradabile // Cantece de dragoste si de pierzanie.

Fac parte dintr-o familie cu valori traditionale, unde erotismul, sexul sau iubirea nu erau topicuri de discutie in casa. In schimb, in momentul in care arta a fost teritoriul de conversatie, nimic n-a mai fost tabu. Poeziile scrise de tatal meu, unele dintre ele abordand temele de mai sus, au devenit subiect de arta vizuala in lucrarile mele. In sfarsit am gasit un limbaj comun – arta – si asta e un bun inceput in dialogul dintre generatii, indiferent de varsta.

Cine e cumparatorul ideal pentru tine? Un posibil portret.

Persoana care, dincolo de dimensiunea estetica, vede in arta un filtru perfect pentru introspectie.

Daca vrei s-o cunosti personal pe Sorina Peia poti sa o faci la vernisajul #ARTMANIFESTO, Duminica 21.04, de la ora 17:30, detalii despre eveniment aici.