Cand muzica face casa foarte buna cu berea

Iron Maiden. AC/DC. Motorhead. Megadeth. Status Quo. Kid Rock. Mastodon. Kiss. Sepultura. Pearl Jam. Amon Amarth. Behemoth. Metallica. Deftones. Ce au toate in comun? Nu sunt doar trupe de rock cunoscute la nivel mondial, ci trupe si artisti care si-au lansat de-a lungul timpului beri de succes.

articol de Romanita Oprea

Fanii rock din Romania se vor bucura pe 14 august de un concert Metallica de zile mari, la Arena Nationala,  concert cu zone de bilete sold out in doar cateva minute. Spre deosebire de alte concerte si festivaluri cu care scena din Romania s-a obisnuit deja, fanii Metallica pot inca de pe acum intra in atmosfera de buna dispozitie, savurand o bere semnata de trupa preferata. Enter Night o sa fie disponibila la pre-party-ul din club Quantic, precum si la evenimentele organizate tot pe 13 august de Fabrica de Bere Buna si 100 de Beri.

67495436_1016383598568866_5542028011219451904_o

Asocierea trupelor de rock cu diverse companii producatoare de bere nu se intampla insa doar la nivel international. Alternosfera a fost cea care a dat startul pe plan local in 2017. Trupa din Chisinau si-a lansat propriul brand de bere artizanala de tip Ale (fermentatie inalta), mai exact, Session India Pale Ale (IPA), creata de Sunstone Alehouse din Chisinau si produsa de beraria Sikaru din Bucuresti. Alternosfera IPA este o bere nefiltrata, nepasteurizata, carbonatata si maturata natural in sticle. Aceasta contine doua tipuri de malt si trei tipuri de hamei american, ce confera berii o aroma pronuntata de citrice si fructe exotice,  pastrand, in acelasi timp, un gust amarui mediu, specific berii artizanale.

Ideea unei beri Alternosfera s-a nascut dupa ce membrii trupei au degustat produsele berariei Sunstone Alehouse din Chisinau, fondata de Kirill Zmurciuk, ce colaboreaza cu producatori de bere speciala din Romania, Ucraina, Republica Moldova si Suedia. Aceasta a fost este conceputa special pentru fanii Alternosfera si a fost disponibila la concertele trupei, la standul de merch, precum si la evenimente specializate de bere artizanala.

Chihlimbar si Nord

A urmat Luna Amara, care pe 5 august 2017, in Quantic, incepand cu ora 21:00, a lansat oficial berea Chihlimbar – Session IPA. Fanii au putut descoperi berea si sa se bucure de un concert al trupei preferate, in deschidere fiind Breathelast. Cu peste 18 ani de experienta in industria muzicala, Luna Amara este printre apreciate trupe de rock alternativ din Romania. Berea Chihlimbar – Session IPA este produsa de marca clujeana  Hophead Brewing. Reteta unica ofera berii un gust dulceag amarui, cu o aroma citrica, de grapefruit sau de mandarina.

De altfel, in ultimii ani, formatia si-a largit gama de obiecte promotionale (merchandise) si, pentru ca majoritatea membrilor trupei suntem amatori de bere, au luat in calcul si productia unei beri “signature” Luna Amara. Lipsea doar gasirea producatorului. Alegerea noastra a fost beraria clujeana Hophead  deoarece apreciem berile lor si din fericire si Darko, proprietarul Hophead, si-a dorit aceasta colaborare. Darko ne-a prezentat beraria Hophead, ne-a explicat procesul de productie al berii, ne-a vorbit cu pasiune despre tipurile de bere pe care le face, diferentele dintre ele, diferentele dintre tipurile de hamei folosite in retetele sale. Noi am fost implicati masiv in degustarea berii propuse de el si cam atat,” a spus Sorin Moraru, unul dintre liderii Luna Amara si basistul trupei.

La randul sau, Darko Jovik, Hophead Brewing, declara intr-un comunicat de presa preluat de maximumrock.ro, ca preferinta trupei a fost pentru o bere in stil IPA.Am ales sa creez o versiune mai „usoara” de IPA; am plecat de la ideea ca trebuie sa fie o bere racoritoare, deschisa catre toti fanii trupei, dar in acelasi timp plina de aroma; un Session IPA. Am folosit hamei Amarillo (american) ca „frontman” in reteta – asa am obtinut aroma de mandarina. Trupa a venit la berarie, au incercat „Chihlimbar” si ma bucur sa spun ca le-a placut. Sotia mea asculta Luna Amara de foarte multa vreme, asa ca amandoi ne-am bucurat ca am putut sa colaboram cu ei,” a adaugat Darko Jovik.

Inspirati de trupe precum Deftones, Mastodon si Iron Maiden, membrii trupei Luna Amara sunt bucurosi ca pe piata locala sunt in prezent mai multe trupe cu beri « signature » , « ocazie in plus sa experimentam noi beri », dupa cum spune Sorin Moraru, caruia i-au placut mult berile Sunstone (Alternosfera) si Dor (Coma).

nord ipa

Si „Chihlimbar” a prins bine la public, iar trupa a prins curaj si a mai lansat un brand de bere, inspirat de numele celui mai nou album – Nord. Desi dupa lansarea albumului Sorin declara ca ar fi mai potrivit sa lanseze un ceai « Luna Amara » care sa fie « Atat de simplu » de facut, sa te ajute sa scapi de « Insomnii »,  sa te faca sa te simti « Viu » si dupa ce aprinzi « Focuri » sa se sparga « Tacerea », berea a invins. Creata impreuna cu beraria artizanala Kutuma, “Nord India Pale Ale” este o bere cu trasaturi complementare muzicii de pe albumul Nord. Pe substratul amar al hameiului Chinook se desfasoara aromele intens florale si citrice ale hameiurilor Amarillo si Centennial. In plus, pentru o nota racoritoare, berarii de la Kutuma au adaugat Mosaic, hameiul care aminteste de aerul proaspat al padurilor de pin.

Dor si Icar

Cu doua beri in portofoliu deja este si formatia Coma, fondata in 2000 si una dintre cele mai de succes trupe din muzica rock alternative din Romania, care a lansat “Dor” (9 noiembrie 2017), urmata de “Icar”, produse amandoua la Zaganu, dar destul de diferite. Motivatia, ca si in cazul colegilor de la Luna Amara a fost tot legata de faptul ca membrii trupei beau bere si le place, iar inspiratia a venit tot din afara. “Vazusem deja de ceva ani celebra bere a celor de la Iron Maiden pe nume “Trooper”, iar atunci cand trupa noastra preferata Deftones si-a lansat propria bere, noi eram deja pe drum spre Fabrica Zaganu,” a spus glumind Razvan “Hefe” Radulescu.

In ceea ce priveste implicarea membrilor trupei in procesul de creatie al “Dor”, acestia au dat cateva indicatii despre zona in care isi doresc sa mearga produsul, un lager autentic. “Am facut-o exact pe placul nostru. Exista cazuri cand mergem la o bere, dar constatam ca e aia e ”prea amara”, ailalta “prea aromata” sau alta care “ are un gust ciudat”. La berile noastre am eliminat toate problemele de mai sus si am “construit-o” ca sa ne placa noua,” a precizat Hefe.

Si “Dor” s-a bucurat de succes mare, fiind cautata si apreciata de fani,si nu numai, nu doar in Bucuresti,ci si alte orase mari ale tarii. “Cred ca fanii nostri (care sunt cei mai minunati din univers ) au acceptat-o imediat. Sincer, am crezut ca o sa o accepte pentru ca vine de la noi, dar multi ne-au zis “ ce buna e berea voastra! A baut si tata si m-a intreaba de unde sa mai luam”…deci sa zicem ca a fost placuta si de cei din extra-universul Coma, ceea ce ne bucura”, a adaugat Hefe.

“Brewed from rock’n’roll”, atat “Dor” (American Pale Ale, blonda, aromata), cat si “Icar” (Pale Ale, cu hamei mosaic si puternic amaruie) au etichete create de Dan Costea si cu versuri special alese de Catalin Chelemen.

Partizan berea artizanala de tip American Pale Ale a fost imbuteliata in noiembrie 2018, initial intr-o cantitate limitata, de 1.000 sticle, de un cunoscut producator roman de bere, in cinstea rockerilor din trupa cu acelasi nume, Partizan. Berea a fost lansata oficial intr-un mic bistro din Centrul Vechi, unde Adrian „Artan” Plesca si Razvan Moldovan au sustinut un concert Partizan in varianta unplugged.

partizan

Mai mult decat bere…

Si daca a treia bere nu stim inca daca si cand va aparea, Coma nu se lasa si duce si mai departe asocierea de brand, de data aceasta in moda, alaturi de celebra creatoare Mihaela Glavan. Colectia capsula COMA X MIHAELA GLAVAN este intr-un manifest creativ despre identitate muzicala si design urban si reflecta intersectia celor doua personalitati artistice ale autorilor – muzicala si fashion – intr-o expresie senzoriala moderna si sensibila. Astfel, colectia capsula porneste de la nevoia de exprimare si regenerare a omului modern; cautarile, victoriile sau infrangerile acestuia sunt dramatizate intr-un tablou de piese articulate pe doua registre – o zona minimalista de sneakers din piele all-black „with the COMA touch” si o zona artistica mai complexa, cu imagini alb negru din concertele formatiei.

Colectia reuneste 5 modele de sneakersi unisex, 2 in zona minimalista si 3 in cea complexa, avand aproximativ aceeasi structura: slip-on, sneakers si gheata. Complementar, a fost dezvoltat un model de geanta tip borseta, urmand doua abordari stilistice diferite: una in zona minimalista si alta mai elaborata, cu print alb negru pe textil si broderie de culoare rosie. In urma cu un an, lansarea colectiei Mihaela Glavan de primavara-vara 2018 a avut loc in cadrul unui eveniment in care formatia Coma a cantat live, iar actrite din noul val de talente au defilat pe muzica lor. „Colaborarea cu Mihaela Glavan ne bucura si ne onoreaza. Piesele acestei colectii au devenit o noua oglinda care ne reflecta muzica, iar sentimentul este unul uimitor. Cu atat mai mult cu cat cei care asculta muzica noastra cu placere ne vor „purta” versurile pe drumurile pe care le aleg”, au declarat membrii Coma.

 „De ani de zile merg la concertele lor si ma bucur de energia pe care o transmit prin muzica, iar de curand m-au inspirat sa dezvolt aceasta colectie. Cred cu tarie ca ceea ce gandim si suntem, muzica pe care o ascultam si piesele pe care le purtam sunt legate de fire nevazute ale emotiei umane. Cu ocazia acestei colectii, am ales sa le explorez, iar rezultatul este unul spectaculos”, explica Mihaela Glavan.