Initial lansata in mai 2007 ca 360 Revolution Rental Events Solutions, compania s-a rebranduit in aprilie 2010, fiind de atunci o agentie de evenimente full service. De la idee si concept, trecand prin pregatire si dezvoltare si terminand cu implementare si supervizare, 360Revolution poate coordona proiecte de la început pana la sfarsit, oferind clientilor sai experiente unice datorita ideilor si solutiilor creative, tehnice si digitale pe care specialistii le pot genera, gasi si/sau construi.
Industria de evenimente a fost profund afectata de pandemia generata de virusul covid-19, dar companiile din industrie se adapteaza situatiei si ne arata ca pot gasi solutii creative pentru a iesi din aceasta situatie fara precedent. Am vorbit cu Valentin Golban, Client Service Director 360Revolution si am aflat mai multe detalii despre noua platforma lansata de compania pe care o reprezinta – 360Live.Events, precum si despre adaptarea la noua realitate.
interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Valentin Golban
Cat de mult ati fost afectati de pandemie?
Impactul pandemiei asupra 360Revolution este inca direct si profund, in conditiile in care suntem o echipa mare, ce numara peste 40 de oameni. Au incetat brusc toate proiectele, fara exceptii. Ne-am confruntat cu o stare de ‘freeze’ nemaiintalnita, prima reactie a clientilor fiind de amanare pe termen nedefinit a evenimentelor desi este evident ca acest lucru are consecinte demobilizatoare in planurile de marketing. Sa opresti lansarea unui produs, de exemplu, este de neconceput in conditii normale de piata iar efectele pe termen mediu si lung nu pot fi decat negative.
Care au fost primele masuri pe care le-ati luat?
Primele masuri au fost bineinteles de precautie si de respectare a restrictiilor impuse de autoritati. Imi aduc aminte ca ultima zi la birou s-a incheiat cu o sedinta de urgenta in care s-au stabilit regulile de lucru remote. Fiecare a lucrat de acasa la adaptarea serviciilor companiei la noua realitate.
Cum va adaptati serviciile la noua realitate?
Nevoia brandurilor de a comunica, fie catre exterior, cu consumatorii, fie intern, cu angajatii, nu dispare, ea ramane la fel de prezenta. Adaptarea rapida la noua situatie din piata minimizeaza riscul unor dezechilibre. De aceea am plecat de la premiza ca fiecare client va cauta solutii de a-si rezolva in continuare aceasta nevoie, respectand deciziile autoritatilor.
360Revolution are variante pe care le discuta cu cei care in continuare vor sa tina o conferinta nationala de vanzari sau sa lanseze un produs, fara a fi nevoiti sa stranga sute sau mii de oameni laolalta. Daca pana acum digitalizarea evenimentului era mai degraba perceputa ca fiind un moft, acum este o solutie la indemana, rapida si cost-effective. Uitati-va la brandurile mari, internationale de telefonie sau din industria auto care isi lanseaza noile modele exclusiv online.
Ce servicii promovati in mod special in acest moment? Cu ce servicii intentionati sa mergeti si post pandemie si de ce?
Fiind o companie specializata in evenimente, in acest moment ne concentram pe solutii complexe de video conferinta, de live streaming si productie video. Sunt cateva proiecte de outdoor in lucru care implica activari offline precum video proiectii si chiar o holograma, dar sunt inca incerte.
Dar cel mai important este ca avem deja functionala 360Live.Events – o platforma online dedicata evenimentelor. Este o constructie complexa de management al evenimentelor online si hybrid, indiferent de marimea sau natura lor, si care va fi cu siguranta produsul vedeta de acum inainte, in perioada post pandemie. Platforma noastra online se diferentiaza pe piata din Romania prin suportul tehnologic sustinut din offline. Avem un studio de live performant, cu croma, camere video 360 si robotice pentru broadcast si streaming live. Avem studio-uri mobile care se pot instala in sediul clientului, daca speakerii nu se pot deplasa la studio-ul nostru.
Acest nou mod de a aborda un event are multe avantaje pentru clienti. Nu presupune aceeasi logistica precum evenimentele live si ofera posibilitatea de a gazdui un public numeros care sa urmareasca actiunile de oriunde, indiferent de ora.
360Live.Events este o solutie pentru conferinte de vanzari, lansari de produse, forumuri, workshop-uri, targuri si expozitii, chiar si pentru festivaluri si petreceri. De exemplu, pe 1 Mai am tinut regia video a celui mai mare party online din Romania, Overnight by Untold; sau lansarea unui model nou Mercedes direct din showroom; sau conferinta cu cei 5000 de angajati a unei banci.
Ce ar trebui neaparat sa stie clientii potentiali despre voi?
In ultimii doi ani am investit cel mai mult in tehnologie cu scopul hibridizarii evenimentelor: fie ca vorbim despre streaming, videoproiectie, productie video sau holografica. Ultima investitie a fost intr-un sistem de teleprezenta care permite conectarea unui numar foarte mare de paticipanti, indiferent de locatia in care se afla si de sistemul de comunicatie pe care il detin.
Cererea de videomapping pe piata, domeniu la care ne pricepem poate cel mai bine din tara, este motivul pentru care ne updatam constant parcul de echipamente cu servere si proiectoare de ultima generatie.
In momentul de fata dispunem de infrastructura necesara pentru realizarea tuturor tipurilor de holograma: indoor, outdoor, indiferent de dimensiune, grad de complexitate si interactiune. De exemplu: ultimele doua holograme produse au fost un borcan de maioneza (aprox.20 cm), indoor si Constantin Brancusi (6 m), outdoor.
Aveti clienti noi care v-au abordat in aceste doua luni si daca da, din ce categorii?
Din activitatea noastra, am observat ca cea mai rapida reactie au avut-o companiile din domeniul bancar si farmaceutic. Fie ca au comunicat intern cu angajatii, fie ca s-au adresat publicului prin intermediul retelelor de socializare, sunt primii clienti care au cautat formule de online events.
Ce i-ati sfatui pe clienti in aceasta perioada?
Hybridizarea evenimentelor nu este deloc ceva complicat. Desi procesul este complex, el este preluat de catre un provider ca 360Revolution in cea mai mare masura. Iar avantajele sunt esentiale pe timpul crizei economice pe care o vom traversa.
Categorii:Antreprenori, Campanii, conferinte, cross media, Evenimente, Interviu, live, Neconventional, News, Online, Opinii, Outdoor, Proiecte Speciale
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.