Publicitatea din Romania ar putea fi intr-adevar foarte plictisitoare, daca oamenii din spatele ei ar fi si ei la fel de plictisiti ca spoturile ce le vedem uneori pe TV. Noroc ca din cand in cand cineva iese in fata cu povesti pe care mi-ar facea placere sa le discut la o bere, sau cu voi pe blog.
Asa am dat zilele trecute peste un articol interesant scris de Mediafax, special guest Serban Alexandrescu. Previziuni, aprecieri, si vorbe de duh care cu siguranta ar putea intra intr-un almanah al publicitatii pe 2009.
Astfel, Managing Partner-ul Headvertising a estimat ca bugetele de comunicare vor scadea cu 20-30% în prima parte a anului si vor suporta reajustari pozitive sau negative dupa primul semestru, în functie de evolutia pietei. Serban vorbeste in articol despre „noul advertising”, care consta in lucruri mai bogat articulate, mult mai
complexe, mai cetoase, mai putin clar definibile.
Interesant mi s-a parut cum vede Alexandrescu relatia brand consumator. In opinia sa, relatia asta se bazeaza mai putin pe formule articulate teoretic si mai mult pe un proces similar simpatiei între oameni, ingredientul secret fiind carisma.
„E exact ca la oameni – cei care au de zis ceva misto sau cei care stiu sa spuna bancuri au de câstigat în viata pe chestia asta. Voi preferati un mofluz previzibil sau un glumet ciudat? Cu cine dintre ei ati merge în tren pâna la Cluj?”
Frumos si la obiect.
Categorii:News
1 răspuns »