Germanos si lectia de marketing

Nu mai este nici un secret pentru nimeni. O criza economica de proportii globale scutura din temelii afaceri si sisteme ce pareau extrem de solide candva.

Analistii evita sa dea termene, semne concrete de revigorare n-au aparut, prin urmare s-ar putea sa fim exact in mijlocul fenomenului. Peste tot, state, organisme internationale cauta infrigurat solutii.

Nefiind insa prima criza mondiala de acest fel, in baza “istoriilor” anterioare au fost conturate comportamente recomandate companiilor, ce vor sa iasa intarite dupa un asemenea dezastru. Cu alte cuvinte, daca poti reduce cheltuielile nejustificate dar nu neaparat bugetul de Marketing, daca poti adapta si directiona comunicarea venind mai aproape si mai dedicat catre consumator, atunci sansele de crestere, dupa criza, a cotei de piata si a consolidarii brand-ului cresc exponential.

In Romania, cu foarte putine exceptii, piata se comporta haotic. Costurile sunt taiate fara discernamant, platile sunt intarziate suplimentar nejustificat.

Toata lumea tine de bani cu orice pret …

Unul dintre putinele exemple despre cum sa te comporti pe timp de criza, de parca n-ar fi la fel de clar pentru toata lumea, l-a oferit in ultima perioada compania Germanos. Ca dealtfel si celelalte doua companii importante ale grupului, Cosmote si Romtelecom, Germanos nu numai ca nu a abandonat planurile de promovare ba chiar a crescut intensitatea comunicarii.

Miza e clara pentru toate cele trei companii!

Un alt model din categoria “by the book”, din ceea ce face Germanos in ultima vreme, ar fi folosirea in continuare de suporturi si canale neconventionale de publicitate (outdoor-mobil MVcom-MAXI, marketing de proximitate MVcom-BLUETOOTH). Studiul AD Market 2008, desfasurat la sfarsitul lui noiembrie trecut, dezvaluia intentia pietei de consum media pe anumite categorii de canale. Rezulta de acolo miza extrem de consistenta pe care companiile doresc s-o puna pe Neconventional in 2009 (76,1%).

1 răspuns »